Cummy vs hittegolf 0-1

Published: July 22nd 2011

Na een lawaaierig en stevig nachtje waren we al vroeg wakker om onze weg te vervoegen. Het ging richting Tulsa en vol goede moed gingen we op weg.
De eerste stukken van de Old Highway 66 werden stilaan zichtbaar, met klassieke wegrestaurantjes en het opduiken van antiekere wagens zoals Mustangs en Cadillacs werd stilaan frequenter. Na onze all-american maaltijd werd het tijd voor een intermezzo met de arm der wet (alweer).
Een bepaald persoon was er na zijn eerste kwartier achter het stuur in geslaagd om niet te snel, maar... (wait for it) te traag te rijden dan de wettelijk toegestane limiet! Gelukkig bleef het bij een verwittiging van de blijkbaar eenzame agent, die eigenlijk onze homie eens goed wou betasten. Bij deze was het rij-avontuur van ons Jeanke dan ook voorbij.

Gisteren was er dan voor Cummy zijn moment aangebroken. Een museum dat de geschiedenis van een Amerikaanse legerdivisie (45ste) omvatte en dit verduidelijkte adhv uniformen en documenten.
Na tranen bij het afscheid, ging het verder richting een nieuwe camping, waar er een duikje gemaakt werd in het bijhorende zwembad. En het noodlot met de camper sloeg alweer toe: een stuk meubel viel van de kast en miste Donkie en Stino op een haar, en de zekering van de airco bleef kapotspringen. Gelukkig zijn behulpzame Amerikanen meer dan genoeg te vinden en was ook dit snel opgelost. Na een geslaagdere bbq dan zijn voorganger werd één van de rustigere dagen in stijl afgesloten, we worden stilaan echte Campers!

Vandaag was een dag in mineur voor Cummy. We citeren: ‘Het Amerikaanse Midwesten heeft te kampen met de zwaarste droogte in 117 jaar. Regen is geleden van in de wintermaanden en er zijn reeds enkele doden gevallen in de droge staten van New Mexico, Arizona en Texas.
Cummy werd ’s ochtends geveld door braak –en migraine- aanvallen gecombineerd met maagpijn. Omdat risico’s nemen met zo’n weer niet verantwoord is, is hij opgenomen geweest in een klein ziekenhuis. Daar kreeg hij twee pikuren in zijn kont en enkele pillen voorgeschreven en de goede raad van nóg meer water te drinken. De rest van de dag was er geen last meer van Cummy omdat de neveneffecten duizeligheid en slaperigheid zijn en eerstgenoemde een lang dutje heeft gedaan. Aangekomen op een dor campingterrein werd de nacht al vroeg aangevat.
Op onze nationale feestdag kregen we te maken met een zeer onaangenaam probleem. Omdat Cummy’s ziekte gepaard ging met neveneffecten was ons afvoersysteem volledig verstopt komen te zitten, op het moment van dit schrijven is dit nog steeds verre van opgelost. Hopelijk kunnen we op de volgende campground onze afvoer uitflushen aangezien onze RV momenteel gewoonweg stinkt (wordt ongetwijfeld vervolgd, check zeker ook het filmpje met in de hoofdrollen onze loodgieters).
UPDATE: ontstopt en stank is weg! Albuquerque nightlife, here we come!
Onderweg naar Albuquerque stopten we nog in het legendarische Big Texan restaurant gestopt. Wanneer je daar een 72 oz steak binnen het uur kan opeten, krijg je de steak gratis.
We hielden het op iets kleinere stukken steak...

De Crew

24th July 2011

filmke??
In den tekst staat bekijk filmke ma ik vin ier nerges een filmke ze papies

Tot: 0.088s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 46; dbt: 0.038s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb