PolitiekGeldDierentuin

North America » United States » Nebraska » Kearney
October 12th 2008
Published: October 12th 2008

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: De UNK Cheerleaders! 50 secs
Hallo allemaal!

De afgelopen weken heb ik vrij veel gedaan; het weekend nadat ik was gaan schieten ben ik met twee leraren en een andere student naar een conferentie gegaan in Cedar Falls (Iowa) om een presentatie te geven over een paper, dat was erg leuk. Vorige week ben ik met een paar duitsers naar Lincoln gegaan, dat is de hoofdstad van Nebraska; daar gefeest en naar een mooi museum geweest. De stad, of beter gezegd de steden, zijn niet zo bijzonder hier; geen mooie pleinen en kleine straatjes, maar alles vierkant en recht; ook geen terrasjes. Neet zoe gezellug aas mestreech dus hei! Gister dan hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Omaha gereden, dat is de grootste stad van Nebraska waar ook Warren Buffet woont. In Omaha is de tweede grootste dierentuin van de VS dus daar hebben we een aantal uur doorgebracht.

Verder gaat alles zijn gang hier - studeren is niet moeilijk, wel vrij veel - leraren baseren het punt van een opdracht voor de helft op de moeite die je in de opdracht hebt gestoken - ookal is het grote onzin! Niet echt goed dus, maar zoals bekend is ALLES hier kapitalistisch
Wiet!Wiet!Wiet!

groeit hier natuurlijk, maar je mag het niet hebben dan ga je de cel in.
en proberen universiteiten dus ook zoveel mogelijk studenten op school te houden. Helaas moet dan alles heel makkelijk gemaakt worden. Er is geen MBO/HBO hier, alles is universiteit dus ik zit in de klas met veel lui die in nederland HBO of MBO zouden doen.

Amerika is veel in het nieuws deze dagen vanwege de financiele crisis heb ik gehoord. Hier interesseert dit echter geen mens en alles wat richting regulatie van de economie neigt is communistisch. Overal hangen televisies, vooral in restaurants, maar het enige wat er te zien is is american football en soms FOXnews. Vooroordelen over de media zijn helemaal waar; FOX portretteert obama als een idioot, en CNN promoot Obama hem juist.

Iets anders dat heel belangrijk is hier is religie, vooral in de mid-west waar ik ben, word er heel erg veel beargumenteerd volgens de bijbel. Abortus is per definitie duivels, obama is the "antichrist", en zonder jezus is het leven zinloos (...)! Een aantal keer zijn mensen daarwerkelijk zo doorgeslagen en zoals je je kunt voorstellen is het vrij raar als iemand tegen je vertelt dat je in god moet geloven of dat je anders naar de hel gaat en dat ze
Amerikanus gigantusAmerikanus gigantusAmerikanus gigantus

een nieuwe dierensoort
medelijden met je hebben (niet eens oude lui, maar studenten die in mijn gebouw wonen)! Een aantal weken geleden stonden er overal op de campus cowboys met veel te witten tanden bijbeltjes uit te delen. Abortus is uit den boze in Nebraksa, wat wel kan en dat was ook laatst in het nieuws: een kind afzetten bij een ziekenhuis. Het idee hiervan was dat moeders die geen abortus konden krijgen hun pasgeboren kind anoniem af konden geven bij een ziekenhuis die dan geadopteerd zou kunnen worden. Wat gebeurde er: uit heel Nebraska en omliggende staten zetten ouders hun 14, 15, 16 en 17 jarigen bij ziekenhuizen af!

Ik kan nog wel een tijdje doorgaan zo, maar dat bespaar ik jullie.

Foto's ga ik nu uploaden, veel plezier :P!

Tot snel allemaal!

groetjes, Leendert

Homecoming LypsincHomecoming Lypsinc
Homecoming Lypsinc

Afgelopen week was het homecoming week. Wat het betekent heeft niemand me nog echt goed kunnen uitleggen, maar alle resident halls moesten een dans doen.
De Platte RiverDe Platte River
De Platte River

vroeger was de platte river wijd, diep en snelstromend, maar sinds alles hier geirrigeerd wordt wordt het droger en droger in nebraska en de great plains.
ObamaObama
Obama

Iowa is democratischer dan de meeste andere staten van de great plains.

13th October 2008

Avontuurtjesavontuurtjes.
Yo dudeledokio :) Je kan een hoop zeggen, maar het is wél erg avontuurlijk allemaal. Leuk - je cultureel gerelativeerde comments, kan ik nog wat van leren ook. Wij nu fall break hier, ff beetje bijkomen, maar volgende week twee dikke examens voor social psych en the history of women and gender, dus wel gewoon aan de bak, maar ff geen Middelsbrough.. dat scheelt. Sterkte hee, met alle gekheid.. :) Dikke kus! Tess.
13th October 2008

Hee Tuubske Goed om weer wat van je te lezen! Je verhaal klinkt bekend in de oren, goed om te merken dat je nog immer de malle Limburger bent. Ofwel nog niet gehersenspoeld door de christian militia daar. Het gaat je goed daar, zorg dat je nou eens een keer op skype zit.. Liefde

Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 51; dbt: 0.0403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb