Get Spanish

North America » United States » Illinois » Springfield
July 17th 2011
Published: July 17th 2011

Na onze eerste nacht in de camper ging het richting de wereldberoemde Niagara Falls. Omdat de bewijzering naar de Falls verschrikkelijk was (een terugkerend fenomeen in de VS), hebben we een tweetal uur zitten klungelen om de juiste plek te vinden.

De Falls op zich waren onvoorstelbaar. De Nederlandse taal schiet woorden tekort om deze prachtige speling van moeder natuur te beschrijven. De Niagara Falls omvat twee gedeeltes; de American Falls aan US en de Horseshoe Falls aan Canadese zijde. De Horseshoe Falls zijn het bekendere gedeelte, en zo’n 3 à 4x groter dan zijn Amerikaanse tegenhanger. Een frontside view vanop een boot drong zich op, en the price was right om een tochtje te doen. Tot nu toe was dit misschien wel het meest memorabele moment. Naast foto’s zijn er vooral veel mental pictures opgeslagen in ons geheugen.

Next stop; het, volgens velen, beste pretpark ter wereld: Cedar Point in Sandusky, Ohio. Dit park heeft enkele van de meest spectaculaire rollercoasters ter wereld. Het zou Donk worst wezen; voor hem was deze dag goedkoop voyeurisme. Maar laat ons terugkomen tot de kern van de zaak, de attracties. De mannen van het gezelschap werden voor een eerste keer gescheiden van de pussies met de wereldbekende ‘Top Thrill Dragster’. Een 30 seconden lange mindblowing ride naar een hoogte van een kleine 100 meter. Hoewel onze daredevils (de crew zonder Guido) zelfverzekerd waren kroop er toch enige twijfel in de groep naarmate de rij korter en korter werd. Deze twijfel bleek echter ongegrond. De coaster was werkelijk bangelijk, fantastisch, gewoonweg zalig. Eens we deze attractie hadden overwonnen was de groep klaar om de andere vele coasters die het park rijk is aan te pakken. Het contrast met Belgische coasters was schrijnend, het was gewoon letterlijk bigger, faster and better. Tegen een uur of zes gingen Donk, Stino en Cummie terug naar de camper om zich te bezatten. De anderen (Lange, Backdoor en Jean) gingen echter nog 4 uur door tot sluitingstijd totdat ze alle coasters van het park hadden gedaan. Zotte rides waren onder meer de ‘Mantis’, de ‘Maverick’ en de beste steel coaster ter wereld: de ‘Millennium Force’. Om de dag op gepaste wijze af te sluiten besloten de laatste 3 survivors om de Millennium force nogmaals te trotseren. De nacht was ondertussen al gevallen wat de attractie eens zo indrukwekkend maakte.

Intermezzo: Wat de lezer waarschijnlijk ook al is opgevallen is dat één van ons (den Donk ) op vele foto’s dezelfde t-shirt draagt. Dit zet de laatste dagen echter een domper op de groepssfeer.
De lijfgeur van de vernoemde persoon wordt namelijk met de dag ondraaglijker. 😉

De Crew

PS: foto's bij vorige blogentry

Tot: 0.071s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0391s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb