Yellowstone

North America » United States » Idaho » Idaho Falls
July 13th 2010
Published: July 15th 2010

Nu gik der igen et par dage uden forbindelse til omverdenen. I går havde vi hverken telefon eller internetforbindelse.

Mandag vågnede vi i Montana, lige udenfor Yellowstone. Planen var at bruge dagen i Naturparken. Vi så alt hvad man skal se i Yellowstone - tror jeg. Der var mudder vulkaner, landskaber uden sidestykke, ildelugtende, svovlspydende varme kilder. Der var elge, pika'er (små gnavere), bison'er og ikke mindst bjoerne (vi så dog kun én) - det var til gengæld en meget nuttet black bear - nuttet fordi vi sad inde i bilen. Jeg er ikke sikker på at den ville have været ligeså nuttet hvis vi havde mødt den "face-to-face". Vi havde i forvejen bestilt plads på en temmelig primitiv, men utrolig hyggelig campingplads i selve parken. Der var mange restriktioner og forklaringer vi skulle igennem før vi blev lukket ind. Det gik altsammen på håndtering af madvarer og affald. Sikkerhed i forbindelse med bjoernene.

På pladsen var der hverken TV, telefon- eller internetforbindelse. Det resulterede i at boernene fik spillet en del kort, vi gik en tur ned til floden, Ida tog MANGE billeder af sit nye kaeledyr (en lille pika, der boede lige ved siden af vores "hjem") og fik sludret lidt med naboen (en slags kirkebøsse fra Nevada).
Aftensmaden bestod af kyllingebryst, som vi skulle stege over baal. Det tog LAAAANG tid og vores nabo fra Nevada havde slet ikke tålmodighed til at se på det. Han kom over og tilboed at stege vores kylling på sin grill. Det sagde vi "jatak" til og fik på den maade udvekslet lidt mere snak med ham og hans familie.
Det var foerste gang vi boede på en plads uden stroem og vand. Det var dejligt. Det gav nemlig Peter chancen for at have en lille konkurrence med de andre maend paa pladsen. Den gik ud på at afgoere hvem der kunne larme mest med sin generator. Jeg tror vi fik gjort os rigtig godt bemaerket. Jeg er meget stolt af min mand og hans gadgets.

19th July 2010

Spændende
Hej amerikanere, jeg har kigget lidt med på siden her. Det ser kanon-spændende ud! Fortsat rigtig god tur!! Ole

Tot: 0.17s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 65; dbt: 0.0676s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb