life on the base


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Georgia » Loganville
May 30th 2010
Published: May 30th 2010
Edit Blog Post

Het leven op de base bevalt echt geweldig. Ik kan me geen andere plek bedenken waar ik zo gelukkig kan zijn! Het is zo heerlijk om als community samen te leven en alles samen te delen en tegelijkertijd toch genoeg privacy te hebben. En het mooie is dat iedereen zijn/haar eigen activiteiten heeft, maar dan wel met de amerikaanse planning natuurlijk. Want waarom moet 12 uur altijd precies 12 uur zijn? 😊

Mijn engels verbeterd met de dag. Vorig jaar was ik in de VS met Leonie. Toen heb ik mijn engels ook behoorlijk kunnen opkrikken, maar nu ik alleen nog maar engels spreek gaat het stukken sneller. Ik begin zelfs al te denken in het engels. Mijn dromen zijn nog wel in het Nederlands, maar daar snel verandering in komen. Wie weet schrijf ik mijn blogs binnenkort wel in het engels. De amerikanen vinden mijn engels ook erg goed, ik krijg er constant complimenten over. Echt heel leuk om te horen. Mijn keuze om in september engels te gaan studeren is daarom denk ik een goede keuze geweest.

Op dit moment ben ik alleen thuis. Mijn slaapkamer, die ik deel met 3 andere meiden, is boven. Beneden is de woonkamer en zijn nog 2 slaapkamers. Op één slaapkamer woont Tippy (25)met haar zoontje Nolan. De andere slaapkamer is van een Koreaanse familie. Zijn hebben een zoontje en krijgen zeer binnenkort een tweede zoontje, genaamd James. Hij kan elk moment geboren worden. Daarom zijn haar ouders uit korea overgekomen. Zij spreken geen engels, behalve goodmorning. Het hele gebouw is voorzien van een veranda. Vlakbij ons huis is het zwembad. Ongeveer 20 meter verderop is een ander gebouw, waar de gezamenlijke maaltijden worden gehouden. Hier is ook de muziekruimte en een bowlingbaan. Boven is een grote slaapkamer en beneden is het basketbalveld. Als je verder het terrein op loopt, kom je bij de oude paardenstallen. Deze hele grote schuur wordt gebruikt als opslagplaats. Er staan oude banken, stoelen, koelkasten en meubels. Naast de stallen staan de alpaca's. Er zijn ongeveer 15 alpaca's. Ze zijn niet zo lang geleden geschoren. Hun wol brengt veel geld op. En als je de wol spint krijg je er nog meer voor. Een alpaca deken kan ongeveer 200 dollar opbrengen. Als je je alpaca's goed fokt kun je er 20.000 dollar voor krijgen. Echt goede alpaca's kunnen zelfs tot 800.000 dollar opbrengen! Terrill houdt de alpaca's en fokt ze ook. Binnenkort kan ze dus veel geld gaan verdienen als ze de alpaca's gaat verkopen.

Vanaf volgende week zal ik gaan meehelpen met het verzorgen van de alpaca's. Daarnaast werk ik nu minstens één maal per dag in de groententuin. Vanaf volgende week zal ik ook een paar uur per week op kantoor gaan werken. Op dit moment wordt de telefoon niet bemand en komen sommige boodschappen niet aan. Daarnaast zijn ze een boek aan het maken met alle mensen die op dit moment en in het verleden voor YWAM hebben gewerkt, long-tirm en short-tirm. Ik zal dit boek verder inelkaar zetten. En hopelijk zal ik vanaf volgende week ook wat meer van de omgeving gaan zien. Nu heb ik alleen nog maar de autorit gehad van en naar Wallmwart en van en naar the Mall. De omgeving hier is wel echt heel mooi. Er zijn heel veel bomen. Het is hier niet echt heuvelachtig, maar het komt in de buurt. Als je een uur noordelijk rijdt kom je in de buurt van de bergen. Daar hoop ik echt nog een keer heen te gaan! De huizen hier zijn typisch amerikaans. Gemaakt van hout en bijna allemaal wit geschilderd. De huizen zijn enorm en zijn allemaal vrijstaand met een enorm stuk land eromheen. En de prijzen zijn bijzonder laag, slechts 150.000 dollar. In Rotterdam krijg je daar een 2-3 kamer appartement voor.

I really love the United States. Je kunt veel dingen zeggen over dit land, over de politiek, over het overgewicht. En het is allemaal waar. Maar het is ook een prachtig land, met geweldige mensen en ontzettend veel mogelijkheden. Ik voel me echt gezegend dat ik hier mag zijn.

Love y'all.


Additional photos below
Photos: 19, Displayed: 19


Advertisement



Tot: 0.164s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.1255s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb