The Sunshine State: The Official Vaccation


Advertisement
Published: May 14th 2007
Edit Blog Post

De sista dagarna på UNCC var mest om pluggande till tentor (för alla), packning och att säga hejdå. Vilket var hemskt svårt och sorgligt. Den 10e maj tog jag mig till Philadelphia över helgen för att sedan ta flyget till Miami. Jag, Jessi och Helene skulle spendera tio (riktiga) semesterdagar ihop.

Vi började i South Beach - det mest fancy stället i Miami. Vi hade ett minst sagt annorlunda hotell och tre minuters (!) promenad till stranden. Jag filmade (som vanligt) mer än vad jag fotograferade, och jag kommer inte få tjejernas bilder förrän om ett bra tag - så detta är vad ni får se av South Beach för stunden.

Vi var och dansade på de bästa ställena, blev serverade riktiga kokosnötter på stranden (en nöt höll 2 liter vatten!) och fick fina solbrännor. Kollade in shoppingutbudet, åt hemgjord glass och njöt av prima mat på restaurangerna där. En av dagarna på South Beach, träffade vi även Henrik, hans bror Christian och Bibi som också hade tagit sig till Florida för att titta på det mesta. Tillsammans tog vi en promenad till Espanola district och åt lite Italienskt.

Ja som ni redan gissat, så var temperaturerna höga och vattnet varmt - får se om solbrännan håller tills jag kommer hem.


Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement

FoajeFoaje
Foaje

Kvällning.
Center pieceCenter piece
Center piece

Kitchigt och modernt på samma gång.
KristallkronaKristallkrona
Kristallkrona

Ja vi hade en egen på rummet.
SpegelSpegel
Spegel

Vår tjusiga spegel i rummet.
ClubbingClubbing
Clubbing

Och hotellet gav ut biljetter till de mest fancy ställena i South Beach.
Helst slutHelst slut
Helst slut

Fyra på morgonen och flickorna däckade.
VersaceVersace
Versace

Ja här är deras mansion - och precis utanför blev alltså han mördad.
StrandenStranden
Stranden

Gassande sol & varmt i vattnet.
Aaah.Aaah.
Aaah.

Stranden var 3 minuters promenad från hotellet.
BadmodeBadmode
Badmode

Såhär mycket behöver man ha på sig i maj.


Tot: 0.121s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0439s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb