Green Days

Published: March 23rd 2009

Så er det tid til at lille update igen, for at berette hvad jeg har lavet i den seneste uge. På grund af Spring Break lå der en masse lektier og afleveringer og ventede på mig, så ugen har budt på en masse skriveri og læsning, hvilket var lidt ærgerligt, da vejret er ved at blive rigtig godt herovre! Dog blev det til en tur i byen på St. Patrick’s Day. Denne dag er desværre ikke så udbredt i Danmark, men jeg har stadig de gode minder fra New Zealand for to år siden, så jeg havde glædet mig som et lille barn! Nadja og jeg tog med vores venner Gonzalo og Tijmen fra henholdsvis Mexico og Holland til Ireland’s Four Fields, en fed pub hvor vi tidligere havde været ude at spise. Der var rigtig god stemning, livemusik og Guiness i stride strømme. Senere kom nogle flere venner og vi mødte også en masse andre mennesker, så alt i alt var det en vellykket aften der indfriede mine forventninger.
Dagen efter plejede Nadja og jeg vores tømmermænd ved tage en tur i zoo. DC har en rigtig dejlig gratis zoo hvor man kan gå rundt i flere timer og kigge på alle dyrene, bl.a. pandaer der er zoo’ens helt store attraktion. De har endda et ”pandacam” på nettet, hvor man kan se dem døgnet rundt.
Vi lavede tortillas om aftenen hjemme hos Tijmen som bor i en lejlighed og altså ikke på et campus uden fungerende køkken som os! Det vat skønt med hjemmelavet mad, det savner jeg en del.
Weekenden bød på en rigtig dårlig film med Nicolas Cage, mere læsning og et danseshow på skolen. Nadjas roomie skulle danse, så vi købte billetter, selvom vi ikke rigtig vidste hvad det var vi skulle se. Men det viste sig at være rigtig godt. Der var vel en 20-30 dansere, der dansede en masse forskelligt, hiphop, riverdance, moderne og traditionel stammedans(?).
I går var jeg på en heldagstur til Shenandoah National Park sammen med Nadja og canadiske Calina. Turen var arrangeret af Michael en 66-årig medarbejder på det international kontor på skolen men vi fandt hurtigt ud af at det ikke var en tur ”for os”, men sammen med hans faste vandregruppe ”Wanderbirds” hvor gennemsnitsalderen var noget over de 50! Alle var dog vildt flinke og vi fik vores penge for turen refunderet, så det hele var gratis inklusiv mad. Det er noget vi godt kan lide! Det tog knap to timer i bus at komme frem og selve vores hike der var 9 miles lang, varede godt og vel 4 timer. Men vi gav dog de gamle nisser kamp til stregen og ankom til slutningen af turen før adskillige af de ”rutinerede” vandrere. Her fik vi en dejlig klam burger og chips og cola (ahh, America!) før vi vendte snuden hjem. Selve naturen vi vandrede i lignede meget Danmark, da det var de færreste ting der var sprunget ud endnu, men der var dog nogle imponerende udsigtspunkter, der gjorde det hele værd. Også selvom jeg har mega ondt i kroppen i dag!

Tot: 0.098s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.0437s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb