Breve og pakker er guld


Advertisement
Published: February 16th 2009
Edit Blog Post

Lad os lige få en ting på det rene: Folk der sender breve, pakker, slik, blade, postkort, valentineshalløj og billeder er dejlige og vil blive elsket for altid! Dem der ikke gør det...kan nå det endnu! Derfor tager vi lige adressen en gang til:

Rikke Nielsen,
4400 Massachusetts Avenue,
NW Washington DC, 20016,
Congressional Hall, room 421,
USA.
(og ja, jeg ved godt at adressen er lang 😊

Har haft en dejlig søndag i dag. Stod først op ved 12 tiden, da vi var på en rigtig gangsta club i går og danse. Søvnunderskuddet har nu været der hele ugen, da jeg er begyndt at blive en amerikansk collegestuderende. Altså en som går i seng kl pis om natten og strategisk har placeret sine timer om eftermiddagen. Der er bare den forskel at jeg rent faktisk har timer halv 9 om morgen (nogen har glemt at sende mig den "rigtige" guide til American Uni), så det går ikke helt hånd i hånd. Men har besluttet mig for at jeg ikke vil råbe af Casey, Gabby og alle de andre nederen 18-årige piger (nogle af jer har haft fornøjelsen af at høre om dem!), men i stedet prøve at embrace deres "kultur". Heldigvis kommer jeg godt ud af det med de fleste af drengene her, men de er jo også meget ældre (læs: 20 år) og ikke så barnlige. Har desværre også fået mig en uheldig ven i form af en über-kristen, belærende og totalt creepy fyr, der bor lige overfor mit værelse. Han er seriøst typen der går amok med en skyder en dag. Så jeg holder mig gode venner med ham...
Hvor kom jeg fra, nå ja dejlig søndag! Kantinepersonalet havde været så søde at have en god, fedtet brunch på menuen i dag, så der blev gået til den med æg, squash, bacon, pandekager og frugt, uhm! Senere lavede jeg et PR projekt sammen med tyske Marcel, der er rigtig sød og sjov. Han er til gengæld også meget tysker-agtig på den der ordnung muss sein! måde, der ikke lige matchede min trætte tilstand i dag. Heldigvis har Nadja og jeg aftalt at vi bare skal stene til en film i aften.
Ellers går det meget "stille og roligt", som det nu kan lade sig gøre i en by som DC. Er virkelig ved at blive glad for byen, der er så mange forskellige seværdigheder og kvarterer, så man har altid noget at lave. I de sidste par uger, har vi fået tjekket et par barer og diskoer ud, samt været på Holocaust Museet (som er MEGA stort) og en tur inde i Capitol og se senatorerne debattere. Kan i den forbindelse fortælle at John McCain og jeg har samme mobil ringetone, da hans valgte at ringe mens han talte. To gange.
Skole blir der dog også tid til. Jeg fik min første karakter herovre i sidste uge, et A-, endda for en opgave jeg ikke syntes var overvældende god. Så det tegner jo godt! Dog var der eksamen i marketing i torsdags, det var en svær omgang. Man skal jo have fotografisk hukommelse for at huske at det, de forventer man kan! Blir sgu aldrig god til det der udenadslære.
Til sidst kan jeg lige fortælle, at jeg smutter en tur til Miami her den 7. marts. Spring Break skal tilbringes på ægte collegemanér, med strand, drinks med paraplyer og gode oplevelser. Jeg tager afsted med en fire stykker fra Egypten, inklusiv min roomie, så det skal nok blive godt.
Kan I have det godt alle sammen, savner jer!




Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement



Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.0492s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb