California!

July 9th 2012
Published: July 10th 2012

Golden Gate BridgeGolden Gate BridgeGolden Gate Bridge

4. juli cykeltur
Næsten en uge er gået siden vi var fanget i København, og sikke mange ting, vi har oplevet.

Vi ankom til San Francisco d. 3. juli til frokosttid (efter at have fløjet i 11 timer). Vi havde hjemmefra højt besluttet, at vi skulle sikre os at holde os vågne den første dag til mindst 9 pm for at undgå for meget jetlag. Allerede klokken 15, da vi tjekkede ind på hotellet meldte trætheden sig, og selvom vi i hærdigt forsøgte, måtte vi sande at vi var faldet i søvn klokken 7:30 pm.

Dagen efter var store cykeldag - og ikke mindst Sines fødselsdag. Hele byen var på den anden ende, og overalt var der blåt, hvidt og rødt. Vi cyklede en god lang tur hen over Golden Gate Bridge, hen til en byfest, hvor vi hørte country musik og støttede deres indsamling til fyrværkeri (Sine fik en fin 4th of July tshirt). Om eftermiddagen tog vi færgen hjem og afleverede cyklerne. De blev noget overrasket over, at vi kunne tage turen så hurtigt. De er nok ikke vant til at have besøg af danskere 😉
Om aftenen spiste vi krabber, der kom i spande og som selv skulle knækkes,
Vores bilVores bilVores bil

Fødselar med det danske flag og vores flotte bil.
og så fyrværkeri til den store guldmedalje - selvfølgelig i de rigtige farver og med musik som "Born in the USA" og USAs nationalsang til.

5. juli skulle vi til Los Angeles. Turen gik igennem Silicon Valley, hvor vi holdte ind ved Google, og Sine fik taget billeder med alle skulturene. Derfefter gik turen langs den berømte Highway 1, som går helt ude ved vestkysten med den flotteste udsigt til Stillehavet. Selvom det er en "Highway", skal det siges, at den ikke er særlig stor, og man kan ikke køre særlig stærkt pga. alle svingene. Sent på aftenen ankom vi til en campingplads, hvor vi fandt en plads.

6. juli stod på flytning til en nationalpark oppe i bjergene, hvor man kunne campere, da den campingplads vi havde sovet på, var propfyldt, lå op til en jernbane, hvor alle togene dyttede (også dem, der kom forbi klokken 3 am), og sikke dog en plads, vi kom til! Ro, udsigt!!, kilde, og grill til hver teltplads - og så kostede den en fjerdedel af den anden campingplads. Se det var et scoop! Sidst, men ikke mindst så vi Walt Disney Concert Hall, som har egen park på omkring 3. sal. Vi spiste frokost på El Tepeyac, hvor vi fik burritos så store som et menneskehoved, vi spiste en halv hver, og på ægte amerikanermaner fik vi resten med i en doggybag. Så havde vi også aftensmad.

7. juli var vi rigtige turister i LA. Vi besøgte et helt supermarked kun med sodavand, købte bl.a. nogle med smag af rosenblade, banan og granny apple. Vi mødte også ejeren af butikken - en noget spøjs fætter, men rigtig flink. Dernæst tog vi til Walk of fame, hvor vi så alle stjernerne, og alle guiderne så underligt på os over, at vi rent faktisk ville gå rundt og se stjernerne i stedet for at blive kørt hen til de "vigtigste". De synes, det var vanvittigt, da der var hele 3 km hver vej. Det går man jo ikke bare lige. På turen så vi også Hollywood-skiltet, som pga. smoggen ikke er nær så pæn som i fjernsynet. Sidst kørte vi gennem Beverly Hills og så Rodeo Drive og alle de riges huse.

Dagen efter gik turen mod Death Valley. Det i gennemsnit varmeste sted på hele jorden, og varmt var det! Så varmt at Sine på intet tidspunkt i løbet
Highway 1Highway 1Highway 1

Pænt er her jo, omend en smule blæsende
af døgnet havde lyst til at tage en trøje på (nattetemperaturen var 32 C - dagstemperaturen ca. 52 C). Vi havde regnet med at sove i telt på en af campingpladserne i området, men de var alle lukket for telte, da temperaturen på jordoverfladen kunne nå 90 C, så det reelt var farligt at sove der. Heldigvis er det et turistområde, så der lagde tilfældigvis et hotel 200 km fra alt(!) andet - MED aircondition. I ørkenen så vi sandbakker, et slot i en oase (en rigtig ørkenprinsesse må simpelthen engang have været her), og et vulkankrater. Om aftenen spiste vi på hotellets westerninspireret resturant. Kødet var stort og tilbehøret småt. Vi gik tidligt i seng, for at stå op midt om natten, da Death Valley er et af de allerbedste steder i USA at se på stjerner, da der ikke er lysforurening.

D. 9. er i dag, og vi er lige ankommet til Las Vegas, som vi glæder os til at opleve. På vejen hertil stoppede vi ved en ægte spøgelsesby, som opstod og blev forladt på bare 15 år. I dens storhedstid var den oppe på 8000 indbyggere. Det var alt herfra. Vi håber, at I har
Soda PopsSoda PopsSoda Pops

Sodavand i lange baner.
en god sommer derhjemme!

HollywoodHollywood
Hollywood

Hvis I kan se det for smoggen ;)
NationalparkNationalpark
Nationalpark

Hvor vi sov i LA
Death ValleyDeath Valley
Death Valley

Her er varmt. Det er som at tage en hårtørrer på fuldhammer og pege den direkte ind i ansigtet, Det gjorde ondt i øjnene selv med solbriller på pga. varmen. Aircondition længe leve.

16th July 2012

Nøj hvor ser det fedt ud
Hej Sine og Thomas Lyder vildt spændende med alt det i har oplevet til nu - Glæder mig til at se næste blog. Ha det godt til vi høres ved. Er lige kommet hjem fra Dyk på Malta, alt vel her.

Tot: 0.041s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0213s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb