Sorry for Party Rocking!

Published: July 28th 2011

De Albuquerquanen weten duidelijk hoe te feesten. Op aanraden van Cabbie/Maestro Dave belandden we in Burt’s Tiki Lounge, een fancy studentenbar, waar we de eersten binnen en de laatsten buiten waren. Na wat 75-cent biertjes en gayed-up drankjes (Lange again) werden de tongen losser en werden er typische Belgische dansmoves uit de kast gehaald. Met succes.
Opeens werd het surreële gehalte van de avond de hoogte ingestuurd toen de bende wat ‘klasse’dames aangeboden werd door de kleinste pimp in de USA. Fin du soirée top en op naar Flagstaff.

Na een dagje cruisen door de woestijn met een ongeplande stop in Petrified Forest National Park (zie foto’s) kwamen we laat aan in Flagstaff en werd er een nieuw kaartspel ontworpen. De aanvraag bij het patentenbureau voor ‘Spanish Mind’ is al ingediend.
De volgende dag stond er een onbeduidende put op het programma. Bij sommigen staat deze put ook wel bekend als de Grand Canyon.
Onze blikken waren versteld door het fantastisch uitzicht van de 14 km-brede kloof. Woorden schieten tekort om de pracht van dit natuurwonder te omschrijven. Zelfs met al onze literaire bagage doen wij dan ook geen poging. We verwijzen naar de foto’s.
Na ellenlang overleg omtrent de kwestie van een 10u durende hike, herbekeken we toch maar eens de planning en kwamen we tot de vaststelling dat er geen tijd beschikbaar was om dit in onze planning te voegen.
‘s avond kwamen we opnieuw aan in Flagstaff (GC was een detour) en legden we nog wat roadkill op het vuur. Het moet gezegd, onze BBQ-skills gaan er op vooruit.

Vandaag was één van onze avonturiers meer opgewonden dan hij zou zijn bij het zien van Lolo Ferrari’s heuveltjes. We reden immers richting LAS VEGAS met een geplande tussenstop aan Hoover Dam.
‘Everything’s bigger in America’ werd hier nogmaals bevestigd. Het immense bouwwerk liet een immense indruk achter.
Maar de tijd drong voor El Donk, wie we zelden versnellingen hebben zien plaatsen zoals vandaag, enkele uren later werd Vegas bereikt en reden we op de wereldberoemde Strip met onze zeer manoeuvreerbare stadswagen.
Na wat rondgedashter schoten we een prijsduif af in het eerste hotel waar we binnenstapten, Treasure Island. Voor een belachelijk laag bedrag zaten de reisgenoten in de prachtige Tower Suite van het hotel. Zie video.
Let the games begin. Voor sommigen werd het een stevig nachtje gokken, because we were feeling lucky. Iedereen verloor.
De tweede dag Vegas vingen we aan in Hooters. Na een bezoek aan Shark Reef in Mandalay Bay splitste de groep op in de gokkers en de shoppers. Na een jacuzzi en nog wat gezamelijk gegok (Donk bewees zijn pokerskills), werd het een epische avond. Het was namelijk een DJ-set van LMFAO in de grootste club van Vegas,de Marquee. We stonden op de guestlist en geraakten meteen binnen in de gigantische club. Wat volgde was een avond met dure drankjes, welgevormde dames met korte rokjes en a lot of fingering (pun intended, zie foto). De muziek was een 7 uur-lange climax. Sommigen (Randy) onder ons hielden het iets minder lang vol De avond was legend... wait for it... DARY! Licht bekaterd, maar met goede herinneringen verlieten we de City of Sins.
Belangrijk detail: Stino bevindt zich nog steeds bij ons!

Tot: 0.081s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 50; dbt: 0.0397s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb