Om advarsler og farer

August 26th 2011
Published: August 31st 2011

26. august – tror det er en fredag
Om advarsler og farer

Etter å ha gått i skog og mark med advarsler om klapperslanger, fjelløver og bjørner, kjørt gjennom virvelvinder i ørkenlandskapet midt i landet, og sett skogsbrann på nært hold i California var det godt å komme seg trygt til kysten. Generelt er USA ganske god til å advare folk, problemet er at man ikke helt vet når det faktisk er noe man bør passe seg for. Det burde stå: pass dere for fjelløver, de kan være farlige og det er like stor sannsynlighet for å blir angrepet av de, som det er å bli slått ned av lynet.

Watch for rattlesnakes
Watch for Montain lions
Avoid Poison ivy
Be aware of steep grades, drop offs and steps

Det var blant advarslene når vi gikk tur ved Rocky mountains. Ikke rart ikke amerikanerne elsker naturen slik vi gjør. Og jeg er glad for at det ikke står detaljert beskrivelse av hvordan man «hvis man blir angrepet» etter å ha tatt alle forhåndsreglene, skal kjempe tilbake så godt man kan.

Det er nok vanlig med skogbrann i California, for det var ingen tegn til panikk selv om det brant like ved veibanen (på andre siden av veien for oss).

Tot: 0.131s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0446s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb