North Rim, Grand Canyon

Published: September 18th 2012EDIT THIS ENTRY

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Vandaag naar de North Rim van de Grand Canyon. We hadden gisteren gelezen dat mensen er een beetje teleurgesteld vandaan kwamen en zelfs dat het de moeite niet waard zou zijn.

Wij zijn toch gegaan. Het toeval wilde dat ik al om half 5 in de ochtend wakker was, onrustig, slecht geslapen, en we toen eigenlijk direct aan het werk zijn gegaan om de North Rim zo vroeg mogelijk te bereiken, koffie mee, brood mee, snoep mee. Maar ook extra vesten want vorig jaar stond nog vers in het geheugen hoe koud het daar kan zijn. En inderdaad, rond een uur of 10 was het steenkoud, maar een uurtje later brandde de zon je weg.

Onderweg kwamen we de prachtige zonsopgang tegen van de Red Rock omgeving hier, en we hebben een paar foto's gemaakt. Sunrise doesn't last all morning...met tien minuten is het voorbij dus wel even van genieten. En toen weer verder. Anderhalf uur rijden later bereikten we de mooiste punten van de North Rim, de moeite niet waard? Bull! Het is anders dan de South Rim maar zeker niet minder mooi! Hieronder de bewijzen natuurlijk! We zijn niet te dicht bij de afgronden gekomen, en het was gelukkig heel stil qua toeristen. We raakten aan de praat met 4 artsen die vroegen of we uit Nederland kwamen. Degene die dat vroeg kwam er zelf oorspronkelijk vandaan. Haar vader zat bij de KLM en moest toen naar New York en is er gebleven. Zij zelf anestesist geworden, haar man pediater, haar zwager surgeon en haar schoonzus forensic pathologist. Het was zo'n leuk gesprek, we verteldn elkaar over onze kinderen. Onze dochters studeren ook medicine (zo heet dat hier dus nog steeds) en terwijl we afscheid namen wensten ze ons veel geluk met onze dochter die zo hard bezig is, en wij hebben natuurlijk dezelfde wens geuit.

Maar nu foto's, en de foto's spreken voor zichzelf!

IdemIdem
Idem

Al die wazige blauwige punten die je ziet zijn allemaal bergtoppen in de verte en in de heiigheid door de kou 's nachts en de warmte overdag
Mrs E North Rim, uitkijkpuntMrs E North Rim, uitkijkpunt
Mrs E North Rim, uitkijkpunt

Hier nog met 2 fleece vestenover elkaar aan

Tot: 1.705s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0439s; 49; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 1; ; mem: 6.5mb