Xcalak - Banco Chinchorro


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Quintana Roo » Chetumal
March 27th 2006
Published: May 3rd 2006
Edit Blog Post

d.27-31. march

Efter Tulum tog jeg til Xcalak...det sydligste du kan komme i Mexico og nok den mindste by ever!! fik elektricitet for ca.1 1/2 aar siden)... Ankom sent om aftenen med bus og tja blev noget rundt paa gulvet da bussen stoppede paa stranden...og tja saa var det ligesom sidste stop. Var serioest fortabt i ingenmandsland og ja da mit spanske ca. begraenser sig til "nada" var det noget af en opgave at faa forklaret buschauffoeren at jeg manglede et sted at sove. Det lykkedes dog paa mirakuloes vis og han tog mig med til en lille restaurant og derfra blev jeg koert til et familiemedlem som havde nogle cabanas. PYHA...!!

Naeste morgen fik jeg et lift af ejeren ned til dykkerklubben og derfra begyndte tingene bare at falde i hak...
Havde nogle rigtig fede dage i Xcalak og ja dykningen var saa optimal - det flotteste og mest velbevarede rev jeg endnu har set...
Havde bl.a. et dyk "La Poza" hvor vi baade saa en del spottet eaglerays og fisk der serioest var stoerre end mig (og de skulle kun vaere medium i forhold til hvad de kan blive!) det var ubeskriveligt!!! kan stadig ikke helt forstaa det!

Folkene i byen tog ogsaa bare en til sig og specielt Paula og Steve (dykkershoppen) gjorde opholdet i Xcalak virkeligt cool. Naa ja saa stod jeg jo ogsaa lige lidt "model" for Paula😊 (ja det er bare et spoergsmaal om at finde en by der er lille nok, saa kan alle sgu blive model😉Saa det er saadan set de eneste billeder jeg har fra Xcalak men sjovt var det da..


Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement

XcalakXcalak
Xcalak

dykkershoppen i baggrunden...


Tot: 0.162s; Tpl: 0.008s; cc: 19; qc: 83; dbt: 0.0916s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb