Grønland Illulisat – dag 9

Greenland's flag
North America » Greenland » West Greenland » Ilulissat
July 31st 2013
Published: August 1st 2013

Det er begyndt at blæse op. Mange af isbjergene er blæst længere ud i Diskobugten. Min flyvning ind til indlandsisen langs Isfjorden er blevet udsat til kl. 14 så flyet kunne blive fyldt.

Vi besluttede os derfor at tage en vandring ind i landet hen i mod lufthavnen som ligger bag ved hotellet.

Den mærkede rute førte os hen til et kik på lufthavnen med isbjergene i baggrunden. Længere ude kunne vi se en høj som ville give et endnu bedre overblik over området. Inden vi kunne komme hen til højen skulle vi først passere en højmose og en vandløb. De gave en del udfordringer men til sidst fandt vi et sted at komme over så vi kunne klatre op på højen.

Ganske rigtigt var der en god udsigt over Diskobugten og flypladsen. Man kan få en ide om det på panoramabilledet.

Desværre blæste vinden op så da jeg stod i lufthavnen kl. 14 blev ture aflyst da en flyvning i den vind ikke ville være behagelig. Vi aftalte at prøve dagen efter om morgenen. Lidt ærgerligt at afgangen kl. 10 var blevet aflyst pga. manglende deltagere, for på det tidspunkt var vinden ikke så kraftig...

Eftermiddagen blev derfor til afslapning læsning, billedredigering og en lur.

Til aften havde vi bestilt bord til Grønlandsbuffet på en lille restaurant med en dansk kok. Vi fik afprøvet alle varianter af de lokale råvare: Sæl, Hval, Moskus, Rensdyr, Lam, Rejer, Stenbidder og meget mere. Afsluttende med en grønlandsk kaffe til sortebær kage.

Tot: 0.15s; Tpl: 0.014s; cc: 21; qc: 122; dbt: 0.0948s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb