op naar prince albert

Published: July 31st 2009

Vroeg op gestaan om snel onze verdere trip aan te vatten, we trokken vandaag weg uit riding mountain om richting westen te trekken. We trokken uit het park via het noorden van het park, zo hadden we toch 3 van de 4 kanten gezien en hadden we misschien het geluk om nog iets te spotten. Na 30km was het zover, we geloofden onze ogen niet maar er zat daar een Eland rustig langs de weg te drinken uit een plas water. We stopten onze wagen, het dier keek even op, maar deed daarna ongehinderd verder. Dit bracht voor ons natuurlijk prachtige foto's op.

Kort na vertrek in Westelijke richting kruisten we de grens tussen de staatsgrenzen Manitoba en Saskatchewan. Saskatchewan staat vooral bekend om zijn prairies. Aanvankelijk zouden we naar Saskatoon trekken, wat ze hier het parijs van de prairies noemen, maar uiteindelijk kozen we voor het meest noordelijke nationale park van Saskatchewan 'Prince Albert National Park'.

Onderweg naar het noorden belanden we een beetje ongewild op een relatief verlaten highway, die plots zelfs overging in een 30 km lange grindweg. Jammer van de onophoudelijke regen, anders was het uitzicht nog veel mooier geweest. Tegen 20h kwamen we uiteindelijk aan bij het visitor center van het park. Door het slechte weer namen we een bungalowtje in het park, om morgen weer richting een camping te trekken.

Een leuke wandeling naar het commercieel centrum van het park, een mooie zonsondergang tussen enkele dikke wolken door, een goede douche en het vooruitzicht op beter weer deden ons moe maar voldaan de nacht in gaan.

Er zijn ondertussen nog een hoop foto's gepost op facebook. Dit tot winnipeg, de rest volgt binnen enkele dagen.

Google Earth Riding Mountain en Prince Albert National Park: http://users.skynet.be/scouts/reisgoogleearth/trip9.kmz

Tot: 0.107s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 53; dbt: 0.0647s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb