Sidste tid som turist

Canada's flag
North America » Canada » Ontario » Toronto
September 8th 2009
Published: September 8th 2009

Nu nærmer skolestarten sig, så vi kan snart ikke længere blot gå rundt som turister på ferie. Den 14. september starter mine fag, og jeg glæder mig faktisk rigtig meget til at komme ordentligt i gang! Det bliver rart at komme ind i en hverdagsrytme og spændende at se, hvordan undervisningen kommer til at forløbe. Jeg skal følge fire kurser, der hver har én forelæsning på 3 timer om ugen. Det lyder umiddelbart ikke så slemt, men jeg er jo kun vant til at have to fag pr. semester fra cand.merc.(kom), så der skal nok blive noget at se til. Og så er det jo faktisk sådan med undervisningen herovre, at 20-25% af ens karakter afhænger af ens deltagelse i timerne! Så det er meget anderledes end på CBS.

Sidste uge flyttede vi ind på vores kollegieværelser på Neill-Wycik. Det var en kæmpe positiv overraskelse, fordi vores forventninger var heeelt i bund efter, hvad vi havde hørt fra forskellige sider om stedets kryb og kravl og generelle tilstand. Men vi har været så heldige, at vores etage (11.) er blandt dem, der for nyligt er renoveret. Så det hele er forholdsvis nymalet og køkkenet er i god stand. Vi har et stort køkken/alrum med spisebord og to sofaer samt en panoramaudsigt, hvor vi kan se Lake Ontario mellem højhusene.

Værelserne er ret små, men fine nok. Der er, hvad der skal være. Bortset fra Annas værelse, som er dobbelt så stort som vores andres! Troede først, jeg var blevet snydt, fordi jeg og Anna begge havde søgt om "large single room", men jeg betaler heldigvis kun for et lille værelse, så det er okay :-)

Den sidste tid er gået med intro-events sammen med de andre udvekslingsstuderende både på skolen og i nattelivet. Sidstnævnte har været klart sjovest. Derudover var jeg i fredags til premiere på en amerikansk komedie, I Hope They Serve Beer in Hell. Rigtig sjov film, lidt i samme stil som The Hangover. Forfatteren/produceren og en af skuespillerne var til stede til en Q&A både før og efter filmen, så det var rigtig godt.

Weekendens højdepunkt var i søndags, hvor vi tog ud til The Ex, som er et slags tivoli nede ved vandet. Stedet var propfyldt med boder, tombolaer og opstillede forlystelser, og der var sågar en parade, hvor de kastede nogle meget grimme halskæder ud til publikum. Vejret var dejligt, og det var sjovt at opleve stedet, inden det snart lukker for i år. Der har også været et årligt flyshow i forbindelse med The Ex, så vi kunne se jagerfly kredse over os i alle mulige formationer hele weekenden.

Vi var dog ikke kun taget ud til vandet for at se The Ex, vi skulle nemlig til koncert med bandet The Killers søndag aften, og det var en helt fantastisk koncert. Stedet hed Molson Amphitheatre, et moderne amfiteater med plads til 25-30.000 mennesker. Scenen var nede i bunden, og vores pladser var på en "lawn" bag siddepladserne, men alle kunne se helt fint, fordi pladsen skrånede så meget. Alt i alt en super oplevelse.

Her er sætlisten fra koncerten med The Killers (opvarmning var med Wolfmother, der også var gode):

1. Human
2. Spaceman
3. Neon Tiger
4. For Reasons Unknown
5. Bones
6. The World We Live In
7. Spaceman (reprise)
8. Bling (Confession of a King)
9. Shadowplay (Joy Division cover)
10. Somebody Told Me
11. Don't Let Me Be Misunderstood (The Animals cover)
12. Smile Like You Mean It
Encore:
18. This Is Your Life
19. Jenny Was A Friend Of Mine
20. When You Were Young

Nu skal jeg snart i skole til et kursus om Writing and Presentations. Det er ikke en del af fagene, men alligevel obligatorisk for os på MBA-programmet.

Håber I alle har det godt hjemme i DK! Pas på jer selv og hinanden.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.016s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0459s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb