Commercieel, corn maze & campione :D

North America » Canada » Nova Scotia » Annapolis Valley
November 20th 2006
Published: November 20th 2006

Hey allemaal,

ook deze update is een beetje laat doordat ik een tijdje geen internet had en daarna naar Toronto was.

Sinds de laatste update weer heel wat gedaan:

Halloween gehad; een erg commerciele feestdag waarbij 's avonds de jeugd verkleed de straat op gaat om te 'trick or treaten', oftewel snoep verzamelen. Vergelijkbaar met Sint Maarten, maar dan gaan ook de middelbare scholieren en krijg je meer snoep (en wordt de jeugd dus nog dikker ... :P).

Die vrijdagmorgen geen school, maar kwalificatiewedstrijden voor de provinciale voetbalkampioenschappen. 's Avonds in de kou op een kunstgrasveld (dat speelt trouwens echt lekker) de 1e van de 2 wedstrijden gespeeld.
Het was een vrij simpele wedstrijd, 4-0 overwinning, en ik heb gescoord 😊 (pas de 2e van het seizoen :P).
's Avonds een feestje en de dag erna de 2e wedstrijd. Weer op kunstgras, dit keer echter op een onbeschut en dus winderig veld. Erg koud en de wedstrijd geeindigd met 10 man, maar gelukkig wel gewonnen: 2-0 en gescoord.
Gekwalificeerd voor de provincials :D

Zondag naar een Corn Maze; een groot maisveld waarin een doolhof is platgemaakt. Erg leuk, maar wel een beetje koud.

De volgende week gewoon school, en op donderdag een zogenaamde Pep Rally: een bijeenkomst in de gymzaal waarbij wij, als het voetbalteam, 1 voor 1 werden opgenoemd en dan in ons shirt door de gymzaal renden en het podium opgingen. De rest van de school applaudiseert en geeft 'high fives', dit alles om een school spirit te creeren 😊

Vrijdag in onze uberstoere zwarte minibus naar de provincials in Liverpool (leuk he, die kolonisten. Zie ook: New Germany, New Glasgow en Sydney :P). 2 uur lange roadtrip met mp3-spelers, kaarten en draagbare DVD-spelers en daar waren we. Snel omgekleed en naar de 'hospitality room'; een lokaal ingericht als een soort ontvangstruimte met allerlei eten, koekjes, muffins, donuts e.d.

Onze halve finale was tegen de nummer 2 van vorig jaar (wij waren regerend kampioen), South Colchester. We waren beter, maar kwamen toch na 25 minuten 1-0 achter. Gelukkig vlak voor rust 1-1. De hele tweede helft waren wij aan het aanvallen, maar de bal ging de lijn maar niet over. 2 x 15 minuten verlenging, golden goal (wie scoort wint).
In de tweede verlenging werden de wissels gemaakt voor wie de penalties ging nemen ... maar zover kwam het niet, met nog ongeveer een minuut te spelen wist 1 van onze spelers de bal in de kruising te krijgen :D
Het resultaat: een hoopje NKEC spelers, verslagen tegenstanders en een plaats in de finale :D

Daarna een openingsceremonie met geweersschoten, erg leuk en aardig, maar in de kou in slechts een voetbaloutfit toch een beetje te koud :P.
Vervolgens wat meer donuts e.d. en toen naar ons hotel. Leuke avond met fastfood, een winkelcentrum, poker en pizza, maar het meest verrassende ... sneeuw! Toen we op zaterdagmorgen opstonden was het aan het sneeuwen, maar gelukkig bleef het niet liggen. In de krant uitgevonden dat we tegen de thuisploeg Liverpool moesten, hetzelfde team waartegen we hadden verloren tijdens de finale van de regionale kampioenschappen.

Na hetzelfde ritueel van omkleden en donuts het veld op in warme truien, broeken, mutsen en handschoenen. Na een warming-up moest dit allemaal uit en kon de wedstrijd beginnen (ik had een basisplaats dit seizoen 😊 ).
We begonnen goed en hadden eigenlijk een doelpunt moeten krijgen toen hun keeper de bal uit z'n handen liet vallen bij een corner en ik de bal binnenschoot, helaas zag de grensrechter niet dat de bal achter de lijn werd gestopt.
Enkele minuten later was het wel echt raak: de keeper stopte het eerste schot, maar mijn rebound verdween in de kruising :D, 1-0. Vlak voor rust kregen we een penalty omdat iemand werd geduwd, 2-0 :D.
Dat was ook de ruststand en de hele tweede helft bleven we goed spelen, kregen ook nog wat kansen maar scoorden niet meer. Toen 5 minuten voor tijd kregen zij een penalty na een vrij domme tackle, maar gelukkig stopte onze keeper het schot. 2-0 was ook de eindstand ---> KAMPIOENEN!!!! :D

Daarna bleek dat ook ons meisjesteam kampioen van Nova Scotia was geworden. 's Avonds dus groot feest 😊

Meer past er niet op 1 blog, dus de rest komt in de volgende 😊

Tot: 0.115s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0408s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb