The Dead City

Canada's flag
North America » Canada » Alberta » Edmonton
August 3rd 2009
Published: August 3rd 2009

Gisterenavond hadden we reeds een goede slaapplaats gevonden in Edmonton, de laatste grote stad langs noordelijke kant van de bergen. Deze ochtend na een fantastische nachtrust, trokken we naar het lokale world heritage festival. Vele standjes met verschillende landen vertegenwoordigd door Canadezen die ooit uit hun oorspronkelijke land geëmigreerd waren. Een belgisch pavilioen was jammer genoeg niet aanwezig, maar ons buurlanden wel dus smullen maar.

We bezochten met oa Engeland, Frankrijk (pannekoek met grand marnier), Duitsland (appelstrudel) en Nederland (fritten, broodje gezond, poffertjes) eindelijk nog eens wat etenswaren die we toch een beetje gewoon zijn. Dit is misschien wel een van de zwaarste dingen van de reis, het voedsel. Een kort gezond tussendoortje is hier onbestaand, tenzij je het zelf klaarmaakt.

Na het festival trokken we de stad in. In tegenstelling met wat de andere steden ons in het weekend konden bieden, was Edmonton gewoon leeg en verlaten. Niet veel te zien en niet veel te beleven dus, we trokken dan maar richting een cinemacomplexje om de batterijen op te laden voor het bergenwerk. We bestelden twee ticketjes voor Night At The Museum 2 en betaalden 7 canadese dollar, zo'n 5 € voor ons gebeiden, spotgoedkoop dus.

Na de film trokken we voor de tweede keer naar The Old Spaghetti Factory, de eerste keer was in Winnipeg. Alweer beviel het ons weer enorm en waren we gerustgesteld ook in Vancouver en in Victoria nog een keer goed te kunnen eten.

Morgen trekken we naar de voet van de Rocky Mountains, naar het plaatsje Hinton om overmorgen voor een week de bergen in te trekken

Tot: 0.103s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 46; dbt: 0.0705s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb