Blogs from Turkey, Middle East - page 9

Middle East » Turkey » Aegean » Marmaris June 4th 2022

Finally, time came to return to Tsamaya. Our original plans were to fly back to Turkey where Tsamaya has been for the winter, but a couple of weeks before our flight, Bob hurt his leg to the point of having trouble walking. Thankfully after checking it out to be sure it wasn’t due to a blood clot, the Dr. figured it was more likely a torn muscle. We are fortunate to have an excellent physical therapist that we have used before and she was able to work miracles on Bob. His leg improved and by the end of May we were comfortable with the idea of leaving and getting back to the boat. It was a long trip starting on Monday, May 31st leaving our house at 8AM with our neighbor, Brian, driving us to the ... read more
Yes, That is Dirt Covering Everything on Tsamaya
Things Looked Good But Definitely Hot
First Morning Back - A Turkish Breakfast

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum May 31st 2022

31 Mayıs 2022 salı G08 Evet her güzel şey gibi bu da bitti.. Bugün dönüyoruz kısmetse … Sabah toparlandık son yiyeceklerimizi tükettik ve Catalunya meydanına ulaştık Sveta önce dün gece vermedikleri şarj aleti için Apple a uğradı..Çok ayıp koskoca Apple araba fiyatına telefon satıyor şarj aletine ayrıca 45 E para istiyor ..Yuhhh yani …kapitalizmin hiç utanması kalmamış … Her neyse daha fazla moralimizi bozmadan Aerobus umüze bindik ..İnanmayacaksınız iki terminal var ama ben bizim uçağın terminalini doğru bilmişim ..Normalde bu aşamada Murphy'nin devreye girmesi ve sizin bir terminalden diğerine valizlerle perişan olmanız gerekir …Olmadı doğru yere gelmişiz… Sveta nın detax muhabbetinden telefon bedelinin %20 sini geri alma hayali var ..Biraz bocalamakla birlikte bunu da başardık... tabi kesintiler nedeni ile tam %20 ödemiyorlar ama ... read more
2022 MAY BARCELONA G08 (2)

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum May 24th 2022

24 mayıs 2022 Salı G01 Bu seyahati kaç yıldır planlıyoruz …aldığımız ve berhava olan bilet adedini saymak mümkün değil.. 26 Mayıs Sveta'nın doğum günü ve bu günü Barcelona da kutlamak üzere aldığımız tüm kararlar maalesef pandemi yüzünden havalarda kaldı ..azimliyim bu sene bu programı gerçekleştireceğiz inşallah … Sabah 03:30 gibi uyandık ..dün geceden tembihlediğimiz taksi bir müşteri almış Bodrum'u dolaşıp duruyo…derhal Manastır taksi devreye girdi ve bizi otogara bırakıverdi. Muttaş ın ilk otobüsüne bindik fiyat 45 TL ye çıkmış ..artık saatte bir değişiyor galiba…Uçağımız saatinde kalktı ve 08:30 gibi İstanbuldayız .. Barcelona uçağımız 11:45 …bir şeyler yiyelim dedik aynı zamanda vakit geçirmiş oluruz …Hava limanı çok kalabalık …herkes uçmaya başlamış … ... read more

Middle East » Turkey » Aegean » Bodrum May 19th 2022

19 mayıs 2022 Perşembe GÜN 08 Gemi haliyle bizi bekledi ve nasılsa bindik …Hızlı ve yeni bir motor bizi dalgalarından üzerinden Bodrum a ulaştırdı… Atam Samsun'a çıkarken, biz de Bodrum a çıktık .. Onun bizlere hediyesi olan limanlara yanaştık ..Pasaportlarımızı vatandaşlarımız olan polis ve gümrük görevlilerine gösterdik..Ülkemin x ray aletlerinden geçtik ve vatan dediğimiz yere döndük…Allah onlardan razı olsun... Arabayı yakın bir yere park etmiştim ..iki dakika sonra evimizdeydik …neticede iyi bir seyahat oldu ... ... read more
2022 may HOME SWEET HOME

Middle East » Turkey » Mediterranean May 12th 2022

12 Mayıs 2022 Perşembe GÜN 01 Mehmet hocam, benim okuldan arkadaşım olur ..Yılların imbiğinden süzülen bir dostluğumuz var ..uzun yıllar Amerika maceralarından sonra yurda avdet ediyor ve her emekli Türk gibi tekneye merak salıyor ..sanıyorum ki ilk milli oluşuna ben ve kardeşim tanık oluyoruz ve daha sonra kendisinin keyifli denizcilik yaşamı başlıyor ..Bu yıl da eksik olmasın bazı adaları birlikte ziyaret etmemiz için bize bir şans verdi..sevgili eşi Melahat kızını evlendiriyor bu nedenle bu gezimize katılamadı …. Datça feribotu eskiden şehrin içinden kalkıyordu şimdiye bize güzellik olsun diye kalkış yerini yeni limana taşıdılar dolasıyla biz yokuşun altına indik mi gemiye ulaşabiliyoruz ..Yine de arabayla gidip park ettik .. Limanda giyimine dikkat etmiş bir çok genç özel bir konum arz ediyor ..Büyük olasılıkla bunlar Suriyeli ama akın akın niye Dat... read more

12 mayıs 2022 Perşembe GÜN 01 Orhaniye ye akşam üstü vardık.Alarga da demirlemeye karar verdik..Orhaniye Selimiye ye oranla bir tık geride kalmış bir koyumuzdur ...Şansı nedense Selimiye kadar açılmamıştır ..her neyse ... Bir taraftan karnımız aç ve teknede bir şeyler hazırlamak bayağı sıkıntılı …Martı Marina yı aradık bize iki saat yemek molası verdiler…Kibar ve yakışıklı çocuklar bizi yanaştırdı … Benim gibi kötü mahalle çocukları için Marina demek sıcak su ve konfor demektir ..Hemen yıkanma setini kapıp doğru banyolara seyittik ..Marina neredeyse boş ..Sezon açılmamış zahir ...Bir güzel yıkandık paklandık traş bilem oldum ve bilahare yemek faslına geçtik… Lokanta, özellikle sizin kendinizi zengin hissetmeniz için planlanmış... öyle olmadığımızı fazla çaktırmadan kibar kibar yemeklerimizi ısmarladık ve neticede çok güzel bir akşam yemeği old... read more
2022 MAY 12 ORHANİYe MARTI MARINA

Middle East » Turkey February 21st 2022

The mood of the trip is changing, are we road weary? The weather isn't helping and now we are in the touristic south we really do feel we have left the real Turkiye behind. The decision on our exit is weighing on our minds and we are now talking over the options again. Glen comments we change our mind more frequently than they do, not something we really relish but this is the most we have had to review our travel plans since we left Porlock so that can't be bad for travel during Covid times. Our final push takes us onwards to a meet up with my Cousin Susan, having already rearranged the date and destination we make a few stops at some of the more popular destinations along the coast. Oludeniz is one of ... read more
No shortage of water
The bay at Akakya

Middle East » Turkey February 20th 2022

After Glen and Steve depart we take another day at Serik, it's busier now as other Turkish Vans have arrived as it's the weekend. On Sunday night we make our way into Antalya here we start to see the big resort Hotels and speaking English, although they normally go for German first, is now more common place. Surprisingly for us there doesn't seem to be too many sandy beaches, mainly pebbly but I am sure the resort's pools are the favourite place for a dip! We are here for one reason only some new batteries, we have with the lack of decent sunshine to charge using our solar panels been on a few occasions empty by the morning and with an electric drop down bed its an issue?!? On one occasion in Croatia it saw Graeme ... read more
Viaduct at Phaselis
Phaselis amphitheatre
Beach at Cirali

Middle East » Turkey February 5th 2022

As we turn north again I am beginning to think we are mad?!? The 'winter' sun that we thought Turkey might afford us is missing these parts and those vanlifers down on the South coast have been hit with more rain perhaps than even they anticipated. But we have a Hotel booked for four night's over Christmas and we are determined to get there, so North we must go! The weather radar is showing snow, again and as we park up at Derinkuyu I ensure Graeme no snow is forecast tonight. How wrong can you be when we retire to bed there is a good covering and settling well. In the morning we are pleased to see that it isn't too deep so we make our way to Derinkuyu Underground City which amazingly was discovered in ... read more
Kaymakli Underground City
Cappadocia
Red Valley

Middle East » Turkey » Black Sea January 25th 2022

As we leave Sumela and head back to the village we provision with more fruit and vegetables, perhaps another sign of perhaps my snow anxiety. The road starts to climb. We have been mindful to the fact that it is winter and I have been watching the weather radar with regard to snow and there appears to have been a lot. My cousin sends me a link to a news feed 'Snow has arrived in the East' our nerves are a little on edge, well mine really. Graeme is a really competent and the main driver of our trip, but if we have snowstorm and even though we're on winter tyres and we carry snow chains we could come a cropper!! Our newly purchased map doesn't go this far East so we have no real idea ... read more
Erzincan parkup
Alone at the top
Awesome

Tot: 0.207s; Tpl: 0.006s; cc: 10; qc: 66; dbt: 0.1011s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb