Blogs from Izmit, Marmara, Turkey, Middle East

Middle East » Turkey » Marmara » Izmit January 21st 2015

I'm back in Istanbul! I'm back in Istanbul! That was me announcing my arrival (to myself of course) of a Sunday evening on the 18th of January, 2015. Although I hadn't thought it at the time it was a rather auspicious date: my late mum was born that day back in 1952 and, coincidentally, my passport had been issued that day 4 years earlier (definitely not of great significance). I had a good view of my previous place of employment as I flew out of London-Luton Airport - the manor estate called Luton Hoo (hotel, golf couse and spa) which borders on the one side of the airport - but not before I had to go through some unprecented formalities prior to check-out. You see, anyone traveling to Turkey today from mainland UK, especially men of ... read more
Bosphorus Night
Hagia Sofia
Omar and I

Middle East » Turkey » Marmara » Izmit June 7th 2014

Kartepe, Turkey May 2014 "There is no sincerer love than the love of food." George Bernard Shaw "When diet is wrong medicine is of no use. When diet is correct medicine is of no need." Ayurvedic Proverb “Never do to excess, but let moderation be your guide” Marcus Tullius Cicero I found myself in Turkey. Well, it was planned as a place to go in between India visas and it was a country I had always said I wanted to see. But for one reason or another (and more just one particular reason actually, which I won't go into here) I just had no appetite for traveling around alone and I had done with hanging around Istanbul. On a whim, I took myself off to an organic “raw food” farm 2 hours by bus south west ... read more
Zuchini pasta (no flour)
The raw food kitchen crew
Humus dip (sesame and nuts)

Middle East » Turkey » Marmara » Izmit June 27th 2013

The ruins at Asclepion were in much better shape. We visited a wellness center that people used to go to when they were sick. In order to be admitted you had to be able to walk down the long driveway at the entrance without any help. The services they offered included psychotherapy, mud baths, massage and herbal medicine. They were big on positive psychology. Apparently the staff convinced everyone that they were going to get better and when people didn’t make it they told the rest of the patients that they had went home when in actuality they were buried on the grounds. Bones were later found underneath the buildings. Izmir is a very large city. It’s where Homer was born and happens to be where one of Gabriel’s friend’s from home was staying with her ... read more
Asclepion
Ruins 1
Ruins 2

Middle East » Turkey » Marmara » Izmit July 3rd 2011

Geo: 40.6861, 30.1401 GÜN 04 günlerden Pazar: Bugünkü program Kartepe ziyareti ile başlamaktadır. Kartepe 1600 m yükseklikte bölgenin en yüksek noktası olup hem kış hem de yaz ayları için güzel bir tatil ve dinlenme alanıdır.Buraya birkaç yıl önce kış ortasında gelmiştik.Otobüsten yüksek kar duvarları arasında Green Park oteline varmış ve daha sonra bastıran kar fırtınası nedeni ile galiba iki gün mahsur kalmıştık.O kar duvarlarını anımsarken şimdi yemyeşil çayirlari görünce moralim yükseldi.Yazın bir çok takımın kamp yaptığı yer olarak rağbet görmektedir. Rutin program olarak telesiyej ile tepelere yükseldik aşağıda bir yanda sapanca gölü diğer yanda İzmit körfezi görülmekte..Burası İstanbul'a olan yakınlığı ile Uludağ için iyi bir alternatif oluşturmaktadır ..biraz oyalandık Karnımız acıktı ve Kartepe'den Maşukiye süzülm... read more
greenpark
tepeden aşağı
iniyoruz

Middle East » Turkey » Marmara » Izmit July 3rd 2011

Geo: 40.6864, 30.269 GÜN 04 günlerden Pazar: Çok güzel bir uyku çektim. Geç kahvaltı edilecek... bu nedenle dostlarımla, “ welness” olanaklarından yararlanmağa karar verdik. Saat 09:00 da otelin alt katındaki havuzun orada buluştuk . Etkileyici bir havuza, dünya kadar para harcamışlar . Havuza girince jakuzi çalısmağa başlıyor. Bir köşeye küçük bir şelale yapmışlar ..altına girip omuz başlarını ve sırtını yumuşatıyorsun.. Hani devamlı ağrıyan yerlerin var ya onları suya tutuyorsun. Havuzun etrafına, kendinizi zengin hissedeceğiniz numaralar yapmışlar . Bir oda da Osman Bath var yani bildiğimiz Türk Hamamı..... bir odada Laconium yani Roma hamamı ,bizimkinin kurusu.... Bir oda da Bitki buhar banyosu var ..... hatta bir oda da tuz buharlarına maruz kalab... read more
HAVUZ
İÇİ
RİCHMOND

Middle East » Turkey » Marmara » Izmit July 3rd 2011

Geo: 40.7075, 30.1143 GÜN 04 günlerden Pazar: Maşukiye, Kocaeli'nin bir beldesidir. İlçe ve il merkezine uzaklığı 20 kilometredir. Maşukiye beldesinin Soğuksu ve Çınarlı olmak üzere iki mahallesi vardır. Kuruluşu: 1864 yılında sona eren Kafkas-Rus savaşları sonucu Kafkasya'nın sahil kısmı Çerkesleri, bugünkü Soçi ve yakınlarında yaşayan Ubıh kavminden Öçbe Murat Bey'in önderliğinde kurulmuştur. Köyde Çerkesler'in Ubıh-Abhaz ve Adiğe boyları yerleşmiştir. Daha sonra Güney Kafkasyalı Mohti Lazları ve Karadenizliler'in yerleşmesiyle bugünkü belde oluşmuştur. Türkiye'nin ilk kadın Belediye Başkanı Leyla Atakan İzmit Belediye Başkanlığı yapmıştır Maşukiye'nin kuzeyinde Sapanca Gölü bulunmaktadır. Güneyinde Kartepe ve S... read more
masukiye
tesis
sarı alabalık

Middle East » Turkey » Marmara » Izmit July 2nd 2011

Geo: 40.776, 29.9484 GÜN 02 günlerden Cuma: İzmit, Kocaeli'nin merkez ilçesi. Marmara Bölgesi'nin Çatalca - Kocaeli Bölümü'nde yer almaktadır. Nüfusu 2010 itibariyle 294.875 kişidir. İzmit ve civarında tarih öncesi çağlardan yaklaşik olarak M.Ö. 3000'den itibaren insanların yaşadığı, yapılan araştırmalar sonucu ortaya çikmistir. İzmit'e ait ilk buluntular ise M.Ö. 12. yüzyıl'a dayanmaktadır. O tarihlerde Frigler bölgeyi korumuş, ardından Yunanistan'ın Magara kentinden yola çıkan göçmen bir grup, günümüzde Başiskele'nin yer aldığı bölgeye Astakoz adını verip, bu bölgeye yerleşmişlerdir. Trakya kralı Lysimakhos'un Astakoz'u tahrip ettirmesi sonucu, bugünkü İzmit'in bulunduğu bölgeye Nicomedia adında yeni bir şehir kurulmuştur. Nicomedia şehr... read more
SİMİT

Geo: 40.6864, 30.269 GÜN 02 günlerden Cuma: Abant gölünden, Sapanca 'ya yöneldik... Sapanca, Sakarya iline bağlı bir ilçedir. Kuzeyinde Sapanca Gölü, doğusunda Sakarya merkez ilçesi Adapazarı, güneyinde Samanlı Dağları, Geyve ve Pamukova İlçesi, batısında da Kocaeli merkez ilçesi İzmit yer alır. Yüz ölçümü 14 km² denizden yüksekliği de 36 m.'dir. Sakarya'nın alan olarak yüzölçümü en küçük, nüfus yoğunluğu en fazla olan ilçesidir. Civar dağlardan inen derelerin en önemlileri İstanbul Deresi, Kurtköy Deresi ve Mahmudiye Deresidir. Ayrıca ilçenin en önemli deresi olan Akçay Deresi de Sakarya Nehri ile birleşir. Kuzey Anadolu Fay Hattı Sapanca Gölü'nden geçer. Bu sebeple ilçe, birinci derece deprem bölgesidir. Ancak fay hattının gö... read more
SAPANCA GÖLÜ

Middle East » Turkey » Marmara » Izmit July 1st 2011

Geo: 40.776, 29.9484 GÜN 02 günlerden Cuma: Kerpe den İzmit Gölkay tesislerine yöneldik. Ben burayı bilmediğimden önce Gölköy diye bir yere çay içmeye gidiyoruz sandım. Gölkay a varınca şaşirdım kaldım. Kocaeli'nde eylül ayında düzenlenecek olan Dünya Ödüllü Su Kayağı Şampiyonası'nın yapılacağı Gölkay Park, Suni bir göl . Bu gölde su kayağı ve benzeri Su sporları gerçekleşebilir. Kocaeli Belediye başkanını kutluyorum. Bir zamanlar dönemimin en önemli köşe yazarı sayılan Çetin Altan'ın Türkiye ye dair rüyalarında bir gün gelip köylerimizde tenis oynanacağını hayal ederdi Hepimiz dudak kıvırır…uçmuş yine diye dalgamızı geçerdik …geçen hafta Van gölünde Off shore Grand Prix ‘si, Eylül ayında İzmit te Dünya Ödüllü Su Kayağı Şampiyonası… Bizi affet Çetin Ağabey PHOTO_I... read more
GOLKAY TESİS
KAYAK

Middle East » Turkey » Marmara » Izmit July 1st 2011

Geo: 41.1476, 30.1849 GÜN 02 günlerden Cuma: Kerpe'nin hayatımda önemli bir yeri vardır. Tesadüfen tanıştık fakat birbirimizi çok sevdik. Herşeyden önce biraz Kerpe'yi tanıtayım. Kerpe, Kandıra'nın Marmara kıyısında bulunan beldesi. Kandıra'ya 10 km., İzmit'e ise 50 km. uzaklıktadır. Antik ismi "Kalpe" olup, Helen dilinde çanak, çömlek, testi, küp anlamına gelmektedir. Tarihi M.Ö. beşinci yüzyıla kadar dayanmaktadır. Bitinya'nın bir limanı olup, Kefken Adası'nın yaklaşik 8 km. güney batısında kalmaktadır. Kalpe adından ilk olarak, Xenophon'un Anabasis'inde bahsedilir ve M.Ö.400'de Onbinler'in buraya gelmesinden bahsedilir. İran seferinin dönüşünde, Onbinler, Sinop ‘tan gemilerle Ereğli'ye gelmişler ve burada üçe bölünmüşl... read more
kerpe kayalıkları

Tot: 0.134s; Tpl: 0.007s; cc: 7; qc: 59; dbt: 0.0582s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb