Bahrain - difficult times?


Advertisement
Saudi Arabia's flag
Middle East » Saudi Arabia » Riyadh
March 1st 2013
Published: March 6th 2013
Edit Blog Post

In 14 februarie 2011 au inceput in Bahrain o serie de demostratii care cereau drepturi pentru populatia siita si abdicarea regelui (care e sunit). Protestatarii au stationat intr-o zona numita "Pearl", timp de aproape o luna, dupa care regele a cerut ajutor de la vecini si a declarat legea martiala. Zona a fost "curatita", dar a ramas inchisa traficului. Protestele nu s-au incheiat, in 9 martie 2012 si 31 august 2012 au fost alte demonstratii cu zeci de mii de participanti, iar confruntarile continua, la scara redusa. Peste 2929 oameni au fost arestati, si o comisie independenta a prezentat un raport confirmand faptul ca guvernul din Bahrain a incalcat drepturile omului. Ca de obicei, vina e aruncata pe Iran.

Stiam si noi despre "problemele" din Bahrain, dar imi scapase amanuntul cu zona "Pearl". Trebuia sa ne reinoim viza, iar Bahrain e solutia ideala. Miriam avea vacanta, deci puteam sta chiar mai multe zile. Si cum o prietena mi-a recomandat un parc de distractii, mi s-a parut firesc sa caut un hotel cat mai aproape de acel parc.

Privind pe harta, hotelul nostru era "peste drum" de mall-ul unde se afla "Waterloo". La fata locului, hotelul nostru era la 5 minute distanta de zona "Pearl" , intre noi si mall-ul visat era armata. Am incercat sa ocolim zona inchisa si pazita de armata timp de 3 ore, am ajuns sa vedem mall-ul peste drum, dar nu am putut traversa strada (o autostrada care traverseaza orasul). Asa ca ne-am intors la hotel, si dupa-amiaza am luat un taxi. Visul meu de a umbla in voie pe strada, fara abaya, si fara a fi obligata sa folosesc un taxi, s-a realizat doar partial😊

Peste drum de hotelul nostru era un mall si un Lulu, magazin alimentar. Am cautat acolo ceva de mancare, seara pe la 7, dar Miriam a refuzat sa manance si ne tot spunea "vreau sa mergem inapoi la hotel, nu stiu ce nu-mi place aici, nu e vorba de mancare, nu vreau sa stau aici". Noi am privit in jur, totul parea linistit, dar parca pustiu, si ne-am cumparat totusi ceva de mancare. Dupa cateva zile, unul dintre soferii de taxi ne-a spus ca el nu merge niciodata la Lulu, pentru ca e locul de adunare a protestatarilor, si ori de cate ori sunt probleme in Manama, de acolo incep. Am incurajat-o pe Miriam sa-si asculte intuitia in viata, pentru ca exista o "vibratie a locului" care-ti spune sa fii alert. Personal am avut permanent sentimentul ca stam pe un cazan in fierbere.

Poti fi alert si totusi sa te bucuri de farmecul locului.


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



Tot: 0.124s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0915s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb