Farasan - sau laguna albastra


Advertisement
Saudi Arabia's flag
Middle East » Saudi Arabia » Riyadh
November 15th 2012
Published: November 15th 2012
Edit Blog Post

hotel "suite"" Jazanhotel "suite"" Jazanhotel "suite"" Jazan

dimineata la ora 6 asteptam microbuzele in fata hotelului
Va amintiti filmul "Laguna albastra"? Ei bine, eu cred ca filmarile au fost facute pe insula Farasan (sau in apropiere). Cand sunt obosita, e suficient sa inchid ochii, si sa revad "laguna albastra", nu cea din film, ci cea vizitata de noi, si parca ma reincarc de energie. Scriam odata despre un "top" al celor mai dragi calatorii, nestemate in cufarul cu amintiri, ei bine, insulele Farasan au urcat in top pe locul doi, aproape la egalitate cu excursia pe Amazon.

Dupa o noapte petrecuta in Jazan, am calatorit spre Farasan. Prima zi pe insula a fost plina de lucruri si locuri interesante, plus sansa extraordinara de a inota in Marea Rosie, pe o plaja privata. Iar prima noapte pe insula am dormit leganata de susurul valurilor....


Additional photos below
Photos: 24, Displayed: 22


Advertisement

microbuzemicrobuze
microbuze

soferii au dormit mai mult, au ajuns doar la 6,45
jazan portjazan port
jazan port

cu sala de asteptare, separat femei barbati, noi am fost rebeli, am stat impreuna; cu control de pasapoarte, mai serios la intoarcere, teama de emigranti ilegali din tari africane apropiate
VaporVapor
Vapor

mijloc de transport intre uscat si insule, oferit gratuit (noua nu, ca eram grup turistic)
cabina Vipcabina Vip
cabina Vip

capitanul si-a amintit de ghida noastra, care promisese in urma cu un an ca va reveni cu un grup de turisti (noi eram primul grup), si drept "rasplata" ne-a oferit cabina VIP (si restul locurilor erau confortabile, doar ca era multa galagie in zona rezervata familiilor, si ca o "cireasa" pe tortul inegalitatilor sociale, pe locurile din jurul putinelor mese existente puteau sta doar barbatii)
satul de varasatul de vara
satul de vara

primul popas, un fel de sat de vara, locuit pana in urma cu 40 de ani; mai erau 3 vizitatori, unul s-a nimerit sa fie un olandez, coleg cu sotul meu, venit cu o zi inaintea noastra pe insula, si care se grabea sa ia vaporul (cel care ne adusese pe noi), pentru el era deci ultimul obiectiv vizitat:)
apus de soare apus de soare
apus de soare

ar fi trebuit sa ajungem pe plaja pentru a admira apusul, dar socoteala de pe hartie nu se potriveste cu cea de pe teren
camera de hotel, la 5 pasi de mare (rosie de data asta)camera de hotel, la 5 pasi de mare (rosie de data asta)
camera de hotel, la 5 pasi de mare (rosie de data asta)

Cand am inceput sa visez la vacanta de Eid, tot ce mi-am dorit a fost o vila pe plaja, sa aud seara valurile. Dupa esecul cu Oman si Abudabi, am renuntat la vis. Dar cine si-ar fi inchipuit ca o sa am casuta mea pe plaja in KSA? si ca o sa pot face baie in costum de baie pe o plaja la Marea Rosie, alaturi de localnice imbracate 100% in negru, chiar si in apa (pana si slapi erau negri)? Dupa spusele ghidei noastre, "negrul" e doar o moda a ultimilor 40 de ani...


Tot: 0.058s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.0358s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1mb