Calul arab


Advertisement
Saudi Arabia's flag
Middle East » Saudi Arabia » Riyadh
April 28th 2012
Published: April 28th 2012
Edit Blog Post

This content requires Flash
To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: priviti-ma, intr-o zi am sa fiu celebru 32 secs
2: parada finala 47 secs
Bunica mea, D-zeu sa o odihneasca, putea sa o recunoasca pe Florica printre zecile de vaci din cireada. Pentru mine toate vacile erau "aproape" la fel. Cand a trebuit sa merg la scoala, si m-am plans ca scoala nu e de mine, bunicul meu mi-a spus "nu-i nimic, draga bunului, ca mie tocmai bine mi-ar prinde cineva sa ma ajute la vaci". Aproape ca nu am mai vrut sa lipsesc de la scoala de atunci😊 Poate e din cauze nasului meu, care e prea sensibil la mirosuri, dar nu am fost niciodata prea atasata de animale. Calul insa mi s-a parut intotdeauna un spirit superior (si delfinii), deci putinele situatii in care am fost obligata sa incalec (ca fiind singurul mod de a ne deplasa), calul m-a dus unde a vrut el, indiferent de sfaturile celor din jur. Sigur ca am visat si eu sa calaresc precum o amazoana, pe o plaja daca s-ar putea, dar stiu ca trebuie sa las visul pentru o alta viata. Joia trecuta, in timpul vizitei la Centrul pentru cai arab, dupa ce am admirat niste exemplare spledide (ceea ce a facut ca respectul meu pentru aceste animale sa fie si mai adanc), ni s-a oferit sansa de a incaleca. Nici macar nu mi-a trecut prin minte sa incerc. Si din cate am inteles, exemplarele pe care le-am vazut sunt celebre in lumea hipica.

In wikipedia scrie:

"Calul arab este un o rasă de cai care are reputația de a fi inteligent și rezistent. Este una dintre cele mai vechi rase de cai, existând dovezi arheologice care atestă existența unor cai asemănători celui arab încă de acum 4,500 de ani.

Arabul s-a dezvoltat într-un climat deșertic, fiind apreciat de beduini, aceștia aducândul adesea în cortul familiei pentru adăpost. Această relație strânsă cu oamenii i-a format un temperament bun, maleabil. Însă a fost utilizat și pentru războaie, fiind agil și iute."

Se pare ca domesticirea cailor arabi a inceput in urma cu 8000 de ani.

Dar povestea pozelor e mult mai interesanta, sper eu cel putin.


Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.086s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0579s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb