Jordaania

Published: September 24th 2007

JordaaniaJordaaniaJordaania

Wadi Rum
Jordaania kohta ei oskagi midagi kirjutada, kuna kogu oma siin oldud aja veetsin ainult kõrbes (mitte midagi tehes). Kodutöö oli siia tulles tegemata, kuid üldjuhul vastas minu ettekujutusele. Suurt vaadata siin ei ole ja erinevalt Liibanoni ja Süüriaga on tunda, et "tänu" koostööle läänemaailmaga, ei ole negatiivse meedia propaganaga turistide horde siit eemale hoidnud. Kohalikud üritavad igal võimalusel petta ja kedagi usaldada sellepärast siin ei saa.

Esimesel katsel Iisrealisse sisenedes saatis juba Jordaania piir mind jutule võtmata tagasi. Järgmisel päeval uuesti proovides õnnestus siiski piirivalvurid ära rääkida ja Jordaaniast väljumistemplit mulle passi ei löödud. Iisreali pool hoidis mind hiljem selleparast 6 (kuus) tundi kinni, kusjuures piir suleti 2h ennem minu vabaks laskmist. Juudid lubasid passi märgistamata labi lasta ainult tingimusel,et sama piiripunkti kaudu nädala jooksul tagasi tulen (kuni mu Jordaania viisa veel kehtib). Iisreali ja Palestiina aladel sõjavae kontrollpunkte ületades jäi alati süda mõneks ajaks seisma, kuid õnneks keegi siiski mu templite vastu huvi ei tundnud. Kuna passi järgi ei olnud ma Jordaaniast lahkunud ei õnnestunud tagasi tulles neil minult uut viisa maksu nõuda :P Nüüd tuldud teedpidi tagasi minnes pean seljakoti ja taskud hoolikalt heebrea tahtedega asjadest ara puhastama, sest kui Süüria voi Liibanoni piir peaks avastama, et Iisrealis käisin, on kinni minek ka.

üks pilt pidi ütlema rohkem kui tuhat sõna, niiet seekord pääsen rohkem kui kaheksa tuhat korda kergemalt...

JordaaniaJordaania
Jordaania

Nad on nii koledad, selleks ongi vist lahedad

Maantee kõrbes

Kuuliaugud seinas

Iisreali sõdurite poolt äsja tapetud palestiinlasest poisi t-särk...

Palestiina tüdruk pommi plahvatuse tagajärjel tekkinud augu ees.
IisrealIisreal
Iisreal

Juut nutumüüri ees

Tot: 0.06s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb