Blogs from Inverness, Inverness-shire, Scotland, United Kingdom, Europe - page 11

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness April 17th 2009

Voor de laatste dag staan we voor de keuze. Een kalme wandeling in het relatief 'vlakke' landschap in onze achtertuin of een degelijke Schotse Highlandwandeling op de Ben Wyvis , de hoogste berg in onze omgeving (1046 meter). De eerste optie kunnen we ook in België maar geeft mij nog voldoende rust deze laatste dag om morgen 750 km te rijden. De tweede optie ... nu ja , is de tweede optie. Een echt Schots afscheid zeg maar. We gaan er dus voor. Het is ook vandaag een koude grijze dag en we trekken richting Ben Wyvis. Ter plaatse komen we in brede opklaringen terecht en dit gedurende de hele wandeling ! Wat een keuze. De parking start op 150 meter hoogte. Een bord geeft een klim aan van een tweetal km om in het Ben ... read more
Photo 1
Photo 3

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness April 16th 2009

Het einde van ons Schotland avontuur nadert met rasse schreden en het weerbericht geeft voor deze laatste dagen droog maar 'dull' weer in onze streek. Een compleet grijze hemel dus en een koude Noordenwind. We plannen dus niet echt meer iets. Aan de westkust zou het een stukje warmer moeten zijn en vrij veel zonneschijn , maar Isle of Skye en het nabijgelegen Applecross zijn de enige nog TO DO's op mijn lijst, maar net iets te ver. Na wat ochtendvoetbal trekken we in de late namiddag richting Glen Strathpeffer. Het zou een mooie streek moeten zijn met kans op herten. Op onze weg naar daar passeren we de Cromarty Bay en naar (bijna dagelijkse) gewoonte staren we het water af in de hoop nog eens een glimp van een zeehond op te vangen. Jackpot. Van ... read more
Photo 4

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness April 13th 2009

Vandaag is het gewoon een dagje niks doen. We gaan op het lokale meertje wat bootje varen.... read more
Photo 4

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness April 12th 2009

De Paashaas heeft deze nacht een bezoekje gebracht en we starten de dag (weeral ;-) ) op ons gemak met enkele croissants en broodjes 'vers' uit de oven. Een rustige dag voor de boeg en weeral zonneschijn. Net voor de middag gaan we eerst lokaal nog eens op verkenning en trekken het bos 'The Wilderness' in , recht tegenover het terrein waar wij verblijven. Met de stafkaart in de hand zie ik ons een klein stuk het bos intrekken om er dan aan de zijkant uit te trekken , een riviertje over en de gewone weg op , terug naar huis. Dat was zonder rekening te houden met de omheining rond dit FC (Forestry Commission) bos en we ploeteren ons dan maar dieper het bos in. Werkelijk ploeteren , want met momenten staan we tot boven ... read more
Panorama

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness April 10th 2009

Vandaag gaan we in de streek op dolfijnenjacht. We verwachten niet direct geluk te kennen in ons doel, maar wie niet waagt ... The place to be ligt niet zover van ons, Chanonry Point op Black Isle. We stoten er allesinds op het strand met de mooiste keien verzameling ooit en ik leer (zoals het hoort) de jongens keien kaatsen op het water. Een moeilijke klus, vooral met het toch wel zeer woelige water dat we dienen te trotseren. Ondertussen speuren we in de verte naar dolfijnen , geen geluk (we hebben ze misschien weggejaagd met onze keien?). Een bord geeft aan dat je met veel geluk wat vinnen ziet passeren en dat je met heel veel geluk dolfijnen ziet springen ... Ook de zeehonden geven forfait vandaag , al bljikt dat er in de Cromarty ... read more

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness April 8th 2009

De auto mag het vandaag eventjes rustig aan doen. Na een relaxte ochtend met enkel wat boodschappen gaan we op zoek naar het Loch Morie. Het ligt iets verder dan het Fyrisch monument en is in verhouding met de afstanden die je hier kan afleggen slechts achter de hoek. Een 10-tal km of zo. De start ligt bij het gehuchtje Boath, wat eigenlijk die naam niet waardig is. We beseffen nog niet eens dat we reeds in Boath zijn wanneer we plots niet meer verder mogen rijden met de auto. Een uitermate behulpzame Schot komt van zijn erf om ons duidelijk te maken dat we hier gerust kunnen parkeren om dan een 2-tal miles te stappen tot aan het loch. De streek is verdeeld in een 3-tal paden, maar het meest rechtse dat naast de rivier ... read more

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness April 6th 2009

Vandaag hebben we er eventjes de stafkaarten bijgehaald om de eerste voorbereidingen te treffen van de komende te ondernemen tochten. Bij wijze van opwarming kiezen we voor een bergje vlakbij , de Cnoc Fyrisch met het Fyrisch monument. De top haalt zo een 452 meter. Vanop de A9 zie je op de top enkele merkwaardige 'palen' staan dewelke volgens mij enkel dienen om toeristen naar boven te lokken, je vraagt je echt wel af wat het is. Gelukkig hebben wij al een brochure met foto's en omschrijving tot onzer beschikking en geheel voorbereid vliegen we er tegenaan. Volgens de beschrijving rijd je er naartoe en volgt er dan nog een bescheiden wandeling tot aan de werkelijke top. Met dit in gedachte plan ik ook al een 'bescheiden' wandeling iets verder in Boath rond een windmolenpark met ... read more
Photo 1

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness April 4th 2009

De Highlands Na vele jaren luilekker vakanties in La Douce France hebben we besloten om een eeuwen oude wens in vervulling te laten gaan. Het was eens hoog tijd om de stoute schoenen aan te trekken (maar de kilt hebben we achterwege gelaten) en de Schotse Highlands op te zoeken. Het is een actieve natuurvakantie geworden en zowaar één van de tofste vakanties. Bij deze hopen we een kleine indruk achter te laten en zelfs een begeleidende hand te zijn voor zij die willen volgen. Vanuit onze verblijfplaats aan de oostkust (Alness-Invergordon) hebben we min of meer afwisselende uitstappen gedaan. De ene dag bleven we in de buurt voor een degelijke bergwandeling , de andere dag was dan meer een soort autosafari, op pad dieper de highlands in om het land te verkennen , te leren ... read more

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness March 14th 2009

Studying Japanese at the International centre in Nagoya, Japan, back in the late 1990's, I became acquainted with a friend who went on to relocate, first to the USA, and then later in life, to Edinburgh, where the option of meeting up after a long absence became far more realistic and achievable. An overnight stay in Edinburgh perhaps accounted for the first leg of the trip, and we made a point of making an early start the following morning for a journey northwards, which would eventually culminate in reaching the very apex of the UK, namely John O'Groats. Stopping off to refuel in the once-thriving ski resort town of Aviemore was a good way to take a short break, and we were yet again on the road, and taking in the sublime nature of the Scottish ... read more
John O'Groats
Inverness
Greenery

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness February 15th 2009

Hiho :) So, gestern war ich mit der international society in Loch Ness. Wir sind mit dem Bus gegen 8 Uhr morgens losgefahren und haben vom Highlander Hotel am Loch Ness aus ein Boot genommen und sind nach Urquart Castle geschippert. Wer ziemlich lustig war, war der Kapitän, der uns alle möglichen Geschichten rund um Loch Ness und ums Schloss erzählt hatte und dann immer wider betont hat, dass wir uns auf den 'darrrk waters of the lake' dem 'mighty castle on the rrrocks' nähern :) Nachdem wir die Burgruine gebührend besichtigt haben, haben sich Vanessa und ich einen Cappuccino gegönnt und dann ging es auch schon weiter nach Inverness. Inverness ist cool. Irgendwie hat es einen gewissen Charme, bei mir kommt noch hinzu, dass das ja quasi 'die' Stadt überhaupt in der Outlander-Series von Diana ... read more

Tot: 0.107s; Tpl: 0.007s; cc: 10; qc: 70; dbt: 0.0499s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb