Groeten uit Kamyanets-Podilsky


Advertisement
Ukraine's flag
Europe » Ukraine
July 17th 2008
Published: July 17th 2008
Edit Blog Post

Groeten uit Kamyanets-Podilsky, vanaf hier K-P te noemen 😊

Ik had niet zo moeten klagen over het warme weer in mijn vorige blog, want spontaan begon het te regenen 😞 Toen ik zondag even op het station van Lviv was zag ik 31 graden op de borden staan, toen ik er dinsdag kwam om de trein te nemen stond er 13 graden!

Maandag ben ik 's middags langs een winkel van Kyivstar gegaan, van de mobiele telefoon... ze hebben het een tijdje geprobeerd en konden alleen de suggestie doen meer beltegoed te kopen en te kijken of dat werkt. En jawel! Ik kan dus nu op SMS-jes antwoorden 😊 Blijkbaar werkte het niet met het initiele beltegoed maar wel met nog 3 euro extra. Om dat te vieren een biertje gedronken op een terras, tot het begon te regenen... 's avonds nogmaals Kip Kiev gegeten.

Op dinsdag dus verder reizen, door de regen naar de tram om naar het station te gaan. Russische trein, uit Moskou via Lviv naar Chernivtsi, waar ik naartoe wil. Ik zit in een "platskartny"-gedeelte, dat is een deel met een soort couchettes maar dan allemaal open, dus een coupe vol met bedden, in de breedte aan de ene kant en in de lengte aan de andere kant. Ik reis overdag, dus ik zit gewoon ergens. Wat gepraat met de Oekraiense mensen om me heen, maar dat valt niet mee, half in het Russisch en half in het Oekraiens. Een van de dames sprak een beetje Italiaans, dat hielp een klein beetje 😊

Na 6 uur trein aankomst in de regen in Chernivtsi, niet ver van de grens met Roemenie. Hotel gevonden, niet heel goed maar wel redelijk, voor 20 euro. Daarna nog even door de stad gelopen, maar het regent en motregent en dan word je zelfs met paraplu nat 😞 Alleen een tweetal kerken gezien, eentje met aparte gedraaide torentjes. 's Avonds een pizza.

Woensdag eerst het universiteitsgebouw bekeken (zie plaatje op Wikipedia) waar ik de portier niet echt begreep en hij mij niet; hij zei iets over "excursia", dus ik denk, wie weet zijn er rondleidingen. Niet dus, maar na een tijdje mocht ik wel even rondkijken, waarna 2 andere portiers en ik elkaar niet begrepen. OK, wel voldoende gezien, paar foto's gemaakt en weer weg. Twee trolleybussen en een stukje lopen en ik ben op het busstation, voor een bus naar Kamyanets-Podilsky (K-P dus 😊. Hotel gezocht, en de hotels uit mijn reisgids bestaan allemaal niet meer, maar ik vind wel Hotel 7 Days, wat luxer dan ik tot nu toe heb gehad 😊 Kost 246 per nacht, dat is 35 euro.

Omdat het regent niet veel meer gezien van de stad gisteren. Wel naar het station om een trein verder te boeken, naar Odessa over 2 dagen... maar wederom niet gelukt, vol 😞 En die trein gaat maar eens per 2 dagen. Geen zin om hier nog 2 dagen extra te blijven, dus dan maar wat anders doen.

Vandaag scheen de zon in ieder geval weer! Veel gezien in de stad, het oude kasteel, een aantal kerken. De stad ligt erg mooi in een lus van een rivier, die een diepe canyon heeft uitgesleten. Heel bijzonder!

(even snel deze blog afmaken, heb nog 2 minuten!)

Ben van plan morgen een andere kant op te gaan, en wel richting Moldavie 😊 Ik zag dat er een rechtstreekse bus gaat die kant op, dus die ga ik proberen te nemen, morgenochtend om 9:35.

Groeten uit een inmiddels weer lekker warm K-P!
Alard.


Advertisement



Tot: 0.349s; Tpl: 0.029s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0542s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb