Stockholm - Kalmar - Malmo

Sweden's flag
Europe » Sweden » Skåne County » Malmö
August 20th 2010
Published: August 20th 2010

(er zijn 2 pagina's met foto's, waarschijnlijk de laatste van deze vakantie, zie hierboven ^^^)

Na zondag verder he le maal niks gedaan te hebben, was maandag een rij-dag richting Stockholm. Omdat we halverwege in Upsala op een terras, tegen onze zin in, in de zon moesten zitten, kwamen we alsnog laat in Stockholm aan. De volgende dag uitgezocht hoe het openbaar vervoer werkte, en met een 24 uurs OV-pas en een 24 uurs Stockholm pas (incl 24 uurs OV-pas.. heej, is dat niet dubbelop? Inderdaad ja..) door Stockholm gaan banjeren/metro'en/rondvaart en veerboten. Omdat we met de Stockholm pas in elk museum/pretpark/globe'round'the'globe mochten, moest dat natuurlijk ook gebeuren, wat resulteerde in het bezichtigen van levende en opgezette koeien, elanden en bruine
beren, alsmede stokstaartjes, boten uit 1780 en moderne kunst. Aan het eind van de middag begon het te regenen, waardoor de foto's van het koninklijk paleis en van de Millenium-Triologie-Locaties niet helemaal scherp zijn.'s Avonds dus maar besloten te kijken of Robin Hood er nog wat van bakte: mwa.

De volgende dagen onderweg naar Malmo, laatste stop deze vakantie. We beginnen eindelijk een beetje in het vakantieritme te komen, dus 11 uur een keer gaan rijden, wat bekijken, tot de conclusie komen dat de rest wat we wilden zien al dicht is, en tot 8 uur 's avonds doorrijden. Zo ook richting Kalmar, waar we op Öland eiland sliepen, uitkijkend op de 6 km lange brug naar dit eiland, met ondergaande zon.

Donderdag dus pas om 11 uur gaan rijden, waardoor we, na een kasteel-thingie bekeken te hebben in Kalmar, te laat aankwamen bij de glasblazerij, en om 8 uur een keer aankwamen in Malmo. Omdat het hier feestweek is, waren alle straten rond het centrum (en dus rond ons hotel) afgezet. Gelukkig toch nog een parkeergarage gevonden, en toen was het tijd om uit te zoeken of duits witbier in Malmo ook smaakt. Na uitvoerig testen was het antwoord positief. Vandaag (vrijdag) hebben ze ook een paar bandjes voor ons geregeld, op 3 podiums, dus daar moeten we dan maar even naar gaan kijken. Morgen maar is kijken of je in 1 dag van Malmo naar het Westland kan rijden.

21st August 2010

ZOEFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Mogge van uit een dik bewolkt Westland, het is pas half 10, maar het wordt vandaag wel 26gr ja je leest het goed. Maar eerst zien, ik ga vanmiddag varen op de Westlandse wateren met Jaap en Ady, dus geen strand helaas. Jullie een mooie leuke, GOEIE REIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! terug. groetjes van thuis.

Tot: 0.091s; Tpl: 0.022s; cc: 14; qc: 27; dbt: 0.035s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb