Blogs from Lanzarote, Canary Islands, Spain, Europe

Europe » Spain » Canary Islands » Lanzarote January 30th 2023

Day 5 - Lanzarote We have been to Lanzarote several times and have enjoyed Timanfaya National Park, the Cactus Gardens & much more so is was nice to see something different on our complimentary panoramic tour this morning. We docked at Arrecife around 7.30am. Plenty of time to enjoy breakfast before our tour departed at 9.30. Travelling inland our first stop was Teguise, the islands oldest capital that was founded in the 15th century by the Conquistadors. The sun was popping out from behind the clouds making the whitewashed houses sparkle. The church was founded in the first half of the 16th century, it was originally a simple construction, with no windows and with only stone seats, built into the walls. Thanks to its age, it has borne witness to much of Teguise’s long history of ... read more
Teguise

Europe » Spain » Canary Islands » Lanzarote April 9th 2022

Saturday, April 9, 2022 Arricife, Lanzarotta, Canary Islands Looking out over our veranda, the landscape resembles a lunar scene. Barren. Mountainous. Almost no trees off in the distance. So stark. Hmm. Should we even disembark? Well, we should give it a try, right? Boy…. are we glad we did. We have found an appreciation for the Canaries – perhaps a love? Absolutely unexpected, and gorgeous in its simplicity. Lanzarotta is dotted with over 100 volcanos, so there’s a LOT of pumice all over the place. Also used in some construction and artistic expressions. We walked about five or so miles today and enjoyed each and every step. We started with the natural lagoon, just outside the marina. The small row boats littered the lagoon at what is probably a very low tide. Painted in a variety ... read more

Europe » Spain » Canary Islands » Lanzarote June 26th 2019

If you live in Europe and you fancy a cheeky bit of winter sun, without going long-haul, then the Canary Islands are an obvious choice. Many would give their right arm for a trip to Tenerife; Horatio Nelson* certainly gave his! Cue the guffaws from the historians… Recently flight prices have gone up so much such that a week in the Red Sea costs about the same price as the Canaries, so we have been to Egypt the last two years. This year cheap flights were back on the menu, so off we went. The week cost us £400 excluding spending money; spank me. There are seven main islands and I’ve been to Tenerife, Fuerteventura, and La Gomera once each but about five times to Lanzarote. What draws me back I hear you ask? Well, ... read more
Playa Jablilo
Myself and Spouse
Main Beach

Europe » Spain » Canary Islands » Lanzarote January 21st 2017

Dernier jour d'excursion... Nous retournons vers le Sud de l'île pour y explorer ses côtes, du moins celles où une route nous mène... Nous prenons en premier la petite route qui devrait nous mener à une plage de sable noir mais c'est assez décevant mais amusant car les quelques dernières maisons semblent être habitées par des artistes amateurs un peu fous... de là des plantes peintes, des petites mouettes taillées dans le bois, etc.. Mais enfin aussi sur la route des chèvres...Les premiers animaux que nous rencontrerons sur l'île ! Puis vient Playa Blanca ! heureusement que nous n'avons pas choisi cette destination car c'est plus que touristique et pas très sympa... On se croit un peu a Torremolinos ou a Blankenbergue... nous quittons donc très vite cette ville ! Nous nous dirigeons vers le phare ... read more
piscine pour tous petits... et leurs grand-mères !
Playa Quemada
un petit air d'artiste à la fin du village

Europe » Spain » Canary Islands » Lanzarote January 20th 2017

Antes de salir, saco algunas fotos del hotel con un arbol que me gusta mucho porque parece tener pies.... ! pero despues, nos hacemos un pequeño paseo para hoy para descansar un poco y aprovechar del sol que pasa entre las nubes... pero con temperatura buena... Hoy nos vamos a visitar a la fundacion Cesar Manrique que es una de las casas en la cual él vivio. La Fundación César Manrique se ubica en la casa-estudio que habitó el artista, situada en el Taro de Tahíche (Lanzarote).Quizás sea la obra que mejor representa los ideales personales y artísticos de Manrique.Edificada en 1968 sobre una colada lávica de la erupción ocurrida en la isla durante 1730-36, aprovecha, en el nivel inferior, la formación natural de cinco burbújas volcánicas, para configurar un espacio habitable sorprendente y ejemplar en ... read more
beau temps de vacances
...

Europe » Spain » Canary Islands » Lanzarote January 20th 2017

Nous avons roulé sur la lune... : Le parc National de Timanfaya s’étend sur 51 km². Il résulte des éruptions de 1730-1736, puis de la dernière, en 1824. A cette occasion, trois nouveaux cônes volcaniques apparurent, dont un seul dans le périmètre actuel du parc. Pas de nouvelles éruptions, mais cette activité a laissé des traces, car il subsiste encore une chambre magmatique assez proche de la surface, à 4-5 km de profondeur ! Le parc fut créé en 1974 pour préserver l’exceptionnel écosystème que la main de l’homme, par bonheur, n’avait pas encore altéré. On ne peut se promener sur le site seul… La visite se fait en bus qui s’arrête de temps en temps et dont on ne peut malheureusement pas descendre. Mais on est vite consolé car les explications sont très claires et ... read more
pour ceux qui aiment ça !

Europe » Spain » Canary Islands » Lanzarote January 19th 2017

Un dia de paseo de nuevo por el Norte de la Isla para ir a ver un tunel que viene del volcan La Corona. Bajamos a 50 metros y pudimos ver cosas muy lindas. Vean sobre todo la parte de las ultimas fotos cuando uno cree ver la gruta tanto por arriba que por abajo, pero sin saberlo uno no se imagina lo que va a pasar. La guia le pide a un chico que lance une piedra bien fuerte y ahi viene el susto porque la piedera cae en el agua (lo que no se veia por nada...) ahi desaparece el espectaculo de abajo pero cuando se tranquiliza el agua se vuelve uno a enamorarse de esta vista ! Despues volvimos a Teguise ya que no habiendo mercado, se puede caminar y mirar un poco ... read more
...

Europe » Spain » Canary Islands » Lanzarote January 18th 2017

eh oui...petit retour en arrière car j'avais encore de belles photos prises par JJ à vous mettre... La connexion n'est pas toujours facile depuis notre petite suite mais parfois ca fonctionne donc j'en profite... Ne serez donc pas très longue en texte : profitez de quelques photos de cactus de JJ et peut être d'autres... -------------------------------------- pequeña marcha atraz para poner algunas fotos de JJ que me olvide ponerles y que me parecen interesantes o lindas !... read more

Hoy hemos decidido visitar poco... Hay un sol espectacular asi que aprovechamos por la mañana caminar por el pueblo donde esta nuestro hotel. Al volver sacamos algunas fotos del hotel asi como de su restaurante y a la tarde nos vamos a descubir la capital de esta isla que se llama Arrecife. Aujourd'hui nous avons décidé de ne pas trop visiter mais bien de nous reposer un petit peu... Il y a un terrible soleil, voila pourquoi nous partons marcher dans la ville où se trouve notre hôtel : Costa Teguise. Nous prenons quelques photos de l'hôtel et de son restaurant et dans l'après midi après un petit repos nous irons à la découverte de la capital de l'île: Arrecife. Il n'y a pas grand monde, il est donc inutile de nous poser dans un parking, ... read more
Manrique
Notre hôtel

Europe » Spain » Canary Islands » Lanzarote January 17th 2017

Texte en français en dessous de l'espagnol ! Hoy decidimos ir por el Norte de la Isla, el sol esta bien presente y tendremos una temperatura que ira hasta los 22 grados ! Cesar Manrique es el hombre que hizo que esta isla sea preservada y ademas de esto dejo unas cuantas orbras en ella. La primera que visitamos sera el jardin de los cactus de las cuales las fotos hablaran solas. Yendo hasta arriba de la isla nos encontramos por sorpresa en una playa de arena blanca, contraste unico con toda la lava que se encuentra en esta isla que es la mas volcanica del archipielago... Paseen con nosotros y descubriran cosas que no conociamos tampoco nosotros y que nos gustaron ! ------------------------------------------------------------------------ Après une bonne nuit, le ciel s'est tout à fait dégagé... pas ... read more
sur la route !
paysage

Tot: 0.128s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 76; dbt: 0.0668s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb