Predbezny plan


Advertisement
Slovakia's flag
Europe » Slovakia » Trnava Region » Galanta » Sered
May 1st 2014
Published: March 3rd 2014
Edit Blog Post

Preco Bielorusko ?

V roku 2014 som mal v plane navstivit bud maroko, gruzinsko, izrael alebo kanarske ostrovy. Vsetko zalezalo od toho kedy naskoci neaka fajn akcia na letenky. Priebezne som si zacal robit itinerar na maroko a gruzinsko. Nahodou sa mi zjavila informacia, ze do bieloruska nebude treba viza od 25/4 do 31/5 a ani ich povinne zdravotne poistenie kedze sa tam budu hrat MS v hokeji.

Hned som zacal zistovat ci su este v predaji lacne vstupenky na hokej. Boli, tak som kupil na derby medzi nami a zapadnymi susedmi.

Takze listok bol, ostalo mi uz len zistit ako sa dostat do bieloruska a hlavne co tam pozret, bo okrem minsku a brestu (pevnost) mi nic znameho veru nenapadlo.

Prvy napad bol ist spacim vlakom z ba, zbezne co som pozeral to vychadzalo na neakych 120euro len do kyjeva . Potom som dostal napad ist do bieloruska cez polsko pomocou bus prepravcu polskibus . Predpokladana cena bola 50 euro po bieloruske hranice. No lenze este neboli terminy na maj. Tak som kazdy den kontroloval ich stranku.

Potom to konecne prislo, zacali predavat listky na dalsie terminy. Hned som sa nalogoval na ich stranku, bohuzial nezvladli napor milionov poliakov co kupovali bus listky za 1zl ,furt stranka padala, resp sa nenacitavala. Raz sa mi podarilo vybrat super cenu tam za 1zl ,nazad za 40zl, bohuzial stranka to nezvladla a rezervacia mi nepresla. Asi hodinu a pol som vkuse refresoval stranku a stale nic, listok za 1zl uz nebol, nabehol za 20zl (+ 40zl nazad),rychlo naklikane, pri platbe mi to zmenilo celkovu sumu zo 60zl na 80zl, no nic zaplatil som a cakal som na zaslanie eticketu. Ten nechodil. Po skumany facebookoveho fora polskeho busu, zistene,ze etikety nezasielaju,bo server nezvlada napor poliakov, vraj si treba pockat. Ok. Po dalsej hodine sa mi podarilo kupit listok z varsavy do bialystoku za 1zl. Zaujimave bolo, ze po prejdeny platby mi hned prisiel etiket. Po asi dvoch hodinach konecne kupujem aj listok z bialystoku do varsavy, tiez za 1zl,etiket neprisiel.

Po poslany oboch rezervacnych cisiel na email podpory pre zakaznikov info@polskibus.com som teda uz len cakal na dva etikety. Ten nedolezity za 1zl mi prisiel do dvoch hodin. Bohuzial spiatocny listok z bratislavy do varsavy mi zrusili po 3 dnoch, vraj ich system to nezaregistroval (stalo sa to dalsej kope ludi co som vycital z roznych for) a poslu mi nazad peniaze.

Peniaze prisli ale zrhuba o 0,79 eura menej vdaka super prepocitavacemu kurzu.

Povodne som chcel vyrazit 2/5 a vratit sa 16/5, bohuzial listky na bus uz boli za 120zl, tak som si posunul den odchodu a prichodu o den a vyslo ma to 80zl. Ten rozdiel radsej investujem do hostela a v klude pokukam varsavu.

Poucenie pri nakupe listkov polskibus . Ak clovek uz vie kam chce ist,nech si este pred zacatim predaja listkov na papier vypise datumy a hlavne casy odchodov busov . Ked nabehne novy cestovny poriadok (clovek nikdy nevie kedy), treba kupovat iba jednosmerne listky, bo server im ten napor ludi nezvlada a je vacsia sanca kupit jednosmerny listok ako obojsmerny (samozrejme za predpokladu,ze ten jednosmerny je za daku smiesnu sumu). Ak sa listky kupuju uz po opadadnuti osialu, v pohode ide kupit obojsmerny.

O bielorusku som zatial moc uzitocnych info nenasiel. Vacsina je politicky zaujata a miesto krajiny rozoberaju lukasenka atd.

Ceny dopravy by mali byt v bielorusku velmi nizke, jedlo by malo stat tak ako u nas, drahe ma byt ubytko (pomer cena/vykon).

Zatial mam rezervovane ubytovanie v dvoch mestach v polsku a bielorusku (varsava,bialystok,grodno,brest) cez booking ,vsetko hosteli,dorm v priemere 10euro na noc. Vyhoda, bookingu je v tom ,ze sa to da zrusit aj tyzden pred prichodom (niekde aj skor/neskor) a nestrhnu si ziadne poplatky. Sice treba zadat cislo karty ale to nevadi ,davam tam zuno kartu kde mam asi 0,50eura na ucte. Byvat by som chcel hlavne cez couchsurferov .Uvidim ci sa mi to podari. Strasiakom pre mna je povinnost sa do 5dni zaregistrovat na policii resp ma automaticky registruje neaky hotel/hostel. To mi dost narusa plany byvat u couchsurferov. Bo ak sa ubytujem v prvy den v hosteli po 5 dnoch sa musim opat ubytovat v hosteli.

Predbezny plan je nasledovny :

varsava (pl) - mesto
bialystok (pl) - mesto
grodno - mesto
lida - zamok,mozno ho len prebehnem a neostanem tu
navahrudak - zrucanina hradu
mir - hrad, na pol dna
minsk - mesto, hokej , vojenska parada (9/5)
niasviz- zamok, mozno sem ani nepojdem
baranovici - len transfer do brestu,mozno sem nepojdem
brest - pevnost
kamianiuki - narodny park
bialowieza (pl) - narodny park, kuknem len zubrov, 50euro som neni ochotny platit za to aby ma neaky pako vodil po lese
varsava (pl) - mesto

naklady (vsetko platene visa kartou od mbank) - (zl = polsky zloty , br = bielorusky rubel)

listok na hokej SVK vs CZE (sektor 415, najlacnejsia kategoria) - 7,08 eura (91 000 br)
bus listok bratislava - varsava - bratislava (polskibus) - 20,15 eura (80zl + 2zl poplatok za esluzby)
bus listok varsava - bialystok (polskibus) - 0,49 eura (1zl + 1zl poplatok za esluzby)
bus listok bialystok - varsava (polskibus) - 0,49 eura (1zl + 1zl poplatok za esluzby)
neplatny listok bratislava - varsava - bratislava (polskibus) - 0,79 eura (kurzova strata)


clanok bol pisany 25/02/2014

Advertisement



20th March 2014

registracia
ja by som registraciu velmi neriesil, jedna vec je co oficialne musis spravit a druha co ti asi tak spravia ked sa nezaregistrujes na tak kratky pobyt, nanajvys by ta pobuzerovali na hranici ale obzvlast okolo majstrovstiev asi zrovna zatvarat k tomu ludi do basy a rozdavat pokuty nebudu, ale lepsie si zistit ako vazne to tam beru s tou registraciou na LP fore ci inde

Tot: 0.537s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 58; dbt: 0.3061s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb