Balea Lac


Advertisement
Published: September 11th 2013
Edit Blog Post

Lacul Balea lungime 360m adancime 11,35m.



Exista 2 cabane, Balea Lac si Paltinu (la care am si stat). Preturile la cazare sunt asemanatoare, aspectul lor si restaurantul la fel. Calitatea mancarii la Paltinul e un pic mai buna (cartofii prajiti nu erau la punga) dar restaurantul e mult mai mic si uneori am mers la Cabana Balea pentru ca nu erau locuri la Paltinul. Se mai poate manca la targul volant de acolo, se vand bunatati traditionale (nu atat de bune) dar si gratar si saorma.

Cabana Paltinu-2044m, cazare 230ron/cu mic dejun inclus, am stat 4 nopti. Camera frumoasa si spatioasa, calduroasa ca afara ploua si temperatura in jur de 9-10grade, cu TV plat cu 6 canale si cu balcon ce dadea inspre munte (in cazul nostru), erau si spre lac. Cabana are 3 stele pe care le merita din plin.

Am stabilit sa facem niste trasee usoare de vara (cel putin asa scria pe indicator)- spre Saua Caprei cu Lacul Capra ½ ora si spre Balea Cascada prin Valea Balei 2 ore. In realitate traseele au fost destul de dificile si le-am facut intr-un timp mai mare decat cel estimat. Primul traseu prin
Saua Caprei ne-a dus la lacul glaciar Capra 2230m adancime 8m dupa ce am luat pieptis muntele, uneori cu o panta de 60-70 de grade. Al doilea a fost la vale, pana la Cabana Balea Cascada, 1234 metri si ne-a luat cam 4 ore. Inapoi am ajuns in 10 minute cu telecabina de la Balea Cascada, tarif 25/pers, lungime traseu 3700m.Traseele au fost medii ca dificultate, avand in vedere ca trebuia sa ne ferim de ceata, ploi mocanesti. Sa amintim si plimbarea de sambata, unde am urmat un traseu pe creste care la un moment dat ne-a pus in fata unui zid de 2 metri inaltime pe care nu l-am putut depasi. Asta dupa ce ne spalasem picioarele fortat in cateva paraiase. Si treseul era marcat ca ‘usor’.

Se mananca bine la Cabana noastra, nu erau multe optiuni dar nu lipsea snitelul, cordon bleu cu cartofi prajiti, o ciorba sau chiar un desert. Nu e pentru gurmanzi, dar e decent la un pret de aproximativ 30 de lei portia.

Recomand evitarea orelor mesei pentru ca restaurantul e aglomerat dar mai ales evitati sa traversati Transfagarasanul in zilele de weekend datorita aglomeratiei.


Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



Tot: 0.051s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 35; dbt: 0.0239s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb