Blogs from Norway, Europe - page 2

Europe » Norway » Western Norway » Bergen July 9th 2014

Hello all. We have now left Spain and flew to Bergen with Chris, Hege and the kids late Monday night. So Spain is finished and our 4 weeks in Bergen begins. Spain was fantastic in all ways, apart from the fact that I caught a tummy bug which shot me down for 3 days, but all is well and thats what happens. We spent most of the time at the beach, pool or wondering the towns, but also visiting a Safari Park and a fantastic water park called Aqualandia Benidorm. The safari park was interesting with all sorts of animals and we were driven around this on trailers towed by 4 wheel drives. We managed to hand feed giraffes and Lilly rode a camel. The water park I missed due to being stuck at home unwell, ... read more
Snake time.
Feed Time.
More Peanuts Please.

Europe » Norway » Western Norway » Sunndalsora July 7th 2014

Een wat langere blog dit keer, we hebben de afgelopen dagen geen internet gehad, waardoor we wat achterop zijn geraakt. Het weer voorspellen in Noorwegen blijkt lastig te zijn. De website van het Meteorologisch Instituut wordt overal in de toeristenindustrie gebruikt en is een begrip op internet. Toch kun je vaak niet op hun voorspellingen aan. Staat er ‘s middags een bepaald weerbericht, dan kan het ‘s avonds weer heel anders zijn. We bekijken het weer en daarmee onze route van dag tot dag. Maandag 29 juni begint zoals iedere dag in deze regio met wat regen. Gelukkig wordt het droog als we de tent willen inpakken. We besluiten eerst wat boodschappen te doen en dan te bekijken wat we met de dag aan willen. We zijn naar Otta gekomen voor Rondane National Park, dus weer ... read more
Esther bij het uitzichtpunt
Eindelijk eens een zonsondergang
Innerdalen

Europe » Norway » Eastern Norway » Dombas July 4th 2014

Vanuit Aurland klimmen we over de Snovegen met veel haarspeldbochten omhoog. Deze weg wordt meestal rond 1 juni sneeuwvrij gemaakt. Op een uitstekend platform kijken we van boven over de Aurlandfjord. De weg gaat al snel de hoogvlakte op en we rijden inderdaad nog langs soms metershoge sneeuwranden en veel meren zijn nog bevroren. We stoppen om een boterham te eten op een plaats waar nog een oude camper staat. Deze blijkt van een Noorse vrijbuiter te zijn die met alleen een heel kort broekje aan even gaat langlaufen……. Het is wel heerlijk warm in de zon, dus wij blijven ook nog even op genieten. De weg stort zich niet veel verder weer naar beneden het Laerdal in. Daar bezoeken we het nationale zalmcentrum. Als we de film mogen geloven heeft de wilde zalm een zwaar ... read more
Tussen de sneeuw
Een flinke klim

Europe » Norway » Eastern Norway » Oslo July 1st 2014

Tuesday, July 1-Oslo-5:21 a.m. On Monday I was again awake from 2:30-7 in the morning...ugh. Thank god the internet works. Finally back to sleep until 10:30...time to get ready for the bike tour of Oslo! I take the short walk to the tiger statue outside the central train station where I meet Graciela, the tour guide and sole proprietor of AlternativOslo, a bicycle tour operation specializing in showcasing off the beaten path neighborhoods of the city in addition to some of the more traditional sights. Graciela only lives here (where her boyfriend is from) for three months during the summer (smart girl) running this business and the rest of the year she lives in her home country of Argentina. We are also joined on the tour by a Kiwi couple that currently lives in Abu Dhabi ... read more
The newest, trendiest neighborhood of Oslo
Tour guide Graciela in front of Parliament

Europe » Norway » Western Norway » Flåm June 30th 2014

Dit jaar geen uitgebreide blog, maar tekst en uitleg bij de foto’s van onze belevenissen in Noorwegen. We lopen wat achter door slecht internet, maar hopelijk kunnen we jullie de komende dagen bijbloggen. Via de Duitse Autobahn komen we ruim van te voren aan in Kiel waar de veerboot van ColorLine vertrekt naar Oslo. De Color Magic lag al op ons te wachten, 15 dekken met ruimte voor 2700 passagiers en 550 voertuigen. Het schip is daarmee de grootste cruiseferry ter wereld. Na een uur kunnen we aan boord en zoeken we onze binnenhut, wat even puzzelen is. Eenmaal geinstalleerd vinden we na enige tijd het panoramadek en precies op tijd is het trossen los. In Kiel is het sail, met wat getoeter varen we tussen de vele driemasters door. Het is heerlijk zonnig en de ... read more
Onze eerste kampeerstek
Djupsvatnet meer
Steeds meer sneeuw......

Europe » Norway » Western Norway » Bergen June 30th 2014

After a brief stint in our room, we discovered a whole new Bergen, off the wharf and into the city. It turns out that our son is a fountain lover, and Bergen is full of fountains. The best fountain for kids is the statue of Ole Bull (a violinist) and a mock rocky waterfall, and stepping stones through the fountain base. All the kids were playing in it, on it, climbing up it, and I believe this was a true highlight for K. We also continued through to the park with the lake fountain, and to the Grieghallen, where there is another cool fountain, trying to find a restaurant A. had heard of. It turned out to be some of the best food we've had on the trip (Norway is turning out to be quite good ... read more

Europe » Norway » Eastern Norway » Oslo June 30th 2014

Sunday, June 29-Oslo-6:00 p.m. Awake at 2:30 a.m. Watching videos and reading online off and on until 7. Jet lag! Finally back to sleep until 9ish. I don't want to get up at all now but I want to try to get on a proper schedule so I must. English breakfast tea to start the day and meeting new arrivals to the apartment, two students from Belgium, as well as Martin's wife Gung and their daughter, a very strong willed little 2-3 year old. Cute though. Shower and get ready to go, leave the apartment and discover the Deli de Luca, which seems to be a chain. Buy a real cup of coffee, yogurt with granola and a banana. Back to the apartment to eat it. Leave again and walk to the central train station, finding ... read more
Karl Johans gate
Life
Karl Johans gate again

Europe » Norway » Western Norway » Bergen June 30th 2014

Bergen looks so incredibly charming in the tourist brochures, with the wooden Bryggen area and all the artisan workshops there, and the old fortress. I was so excited to come here, but now that I"m here, I kinda wish we had left earlier and gone to Iceland. I'm glad that we came to the fjords, but I'm not loving Norway the way I loved Copenhagen, and the whole family is definitely "museum'ed" out. That said, we have now learned sadly that our son is afraid of any "dark" place (which includes most museums), and he's also easily bored at this point in the trip, so we decided not to go into any museums. We walked through the fortress area, through the Bryggen area, to a few souvenir shops (he likes those), but no museums. That leaves ... read more

Europe » Norway » Northern Norway » Tromsø June 29th 2014

Ahh the biggest town in the North of Norway. Not too much happening, but it has a soul and amazing nature around. Yes, nature probably is what makes this town popular among tourists and attractive place to live in. So luckily I had a really good friend here - Carles who was able to host me for couple of days (with a possibility to stay longer as a housekeeper and dinner maker). And what I believe my job was to come here and prove him, that Tromso is wonderful place to live in (well, so far, for me it is). I think it worked well vice versa. I'm still amazed by the view you get every morning you go out- the island is surrounded by mountains and the ocean. So in couple of days I managed ... read more

Europe » Norway » Western Norway » Bergen June 29th 2014

Då sitter vi på Flesland og er klar for avgang! Vi har brukt de siste dagene på å handle, pakke, slappe av og selvfølgelig har vi gledet oss mye. Og i dag har vi spist på egon med mødrene og lillebroren min, en siste farvel og på flyplassen ble det nesten litt tårevått. Klokken er 18:00 og det er, BARE, en time og ti minutter til flyet går, en time til eventyret virkelig begynner, men det er enda en stund til vi kan slå oss til ro på hostelet og nyte starten på denne virdunderlige reisen. Vi teller ned hvert eneste sekund!! CS - Cecilie... read more

Tot: 0.361s; Tpl: 0.014s; cc: 17; qc: 72; dbt: 0.1747s; 72; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.5mb