Innom Norge en liten tripp

Published: June 5th 2008

BudBudBud

Digger dissa fiskebåtene asså
05.06.2008
Endelig sammen igjen etter at Marianne måtte til Norge fra Mauritius..
Da vi fortsetter reisen vår om et par uker med overland til Kina via Transibirske jernbanen,ville vi ta en liten rundtur i Norge før det.Hva med en biltur rundt på Nordmøre & Romsdal? -strålende ide!!

Startet med fergetur fra den fargerike kystbyen,Kristiansund til Averøya. Videre over til den vakre turistveien, Atlanterhavsveien, der vi også stoppa opp for litt fisking.Fikk 3 niiiismåe fisker vi slengte ut igjen+Marihøna mista en krok..,dårlig investering..

Fra Atlanterhavsveien gikk bilturen videre til fiskeværet,Bud.. Utrulig vakker plass med Ergan fort fra 2 verdenskrig som den største turistatraksjonen,samt masse fargerike båthus & fiskebåter "med sjarm",digg plass å ta bilder!!

Molde by ble neste stopp,ikke no spes annet enn vi spiste den Norske nasjonalretten,Peppes pizza..

Siste stopp denne dagen ble hytta(fam til Børre) på Rødven..Fiska oss stor fiskemiddag; 1 stor sei(2-3kg),2 mindre torsk & 2småtorsk vi kasta ut igjen..Ble kjempe god grilla fiskemiddag denna kvelden..Sovna tilslutt foran tv,godt..

Våkna opp til enda en strålende dag med blå himmel & råkk ænd råll..
Kosa oss med reker på verandaen før vi pakka sammen og kjørte videre på vår lille rundtur..Via Molde gikk turen helt
Nordmøre - AtlanterhavsveienNordmøre - AtlanterhavsveienNordmøre - Atlanterhavsveien

Storseisund brua,den lengste & høyeste brua på Atlanterhavsveien
fram til Straumsnes, til hytta til Marianne m.fam,Hyggebu..Superkoselig da Mariannes besteforeldre bydde oss på kaffi & kaker..,godt.

På vei tilbake mot Frei,stoppa vi opp på Aspøya for å prøve fiskelykken..
Etter non kast beit det jaggu en diger rugg på..helmax arti!! Eneste vi trengte før turen gikk tilbake til Frei og Mariannes foreldre.

Vestlandet er & forblir et vakkert område,spes når det ikke regner..

Hytta ved LitjvatnetHytta ved Litjvatnet
Hytta ved Litjvatnet

Orginal robåt tilhørende hytta,Hyggebu
RomsdalsalpeneRomsdalsalpene
Romsdalsalpene

Utsikt fra Molde
KristiansundKristiansund
Kristiansund

Sundbåten,"båtbussen" som er verdens eldste selskap for kollektiv transport..Har traffikert mellom sundene i Kristiansund siden 1876.
KristiansundKristiansund
Kristiansund

På vei mot Averøya
Nordmøre - Atlanterhavsveien

Digg landskap på starten av Atlanterhavsveien

Igjen flott landskap langs Atlanterhavsveien

Utsikt fra Bud

Arti fiskebåt

Blikkstille vann+digg vær=strålende!!
Hytta i Rødven, Romsdalen

Fiska oss middag: 1 stor sei(2-3kg), 2 mindre torsker & 2 små torsker vi kasta ut igjen..

Digg grilla fiskemiddag

Frokost på tramsken

Tot: 0.215s; Tpl: 0.011s; cc: 16; qc: 105; dbt: 0.1028s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb