Ut på tur, aldri sur!

Norway's flag
Europe » Norway » Western Norway » Ålesund
March 28th 2012
Published: March 28th 2012

Wooop woop! Endelig er neste tur bestilt, turen går denne gang til Panama! Og det skal sies at denne gangen har det vært mye fram og tilbake angående hvor vi skulle vende snuten. Zanzibar var planen først, men siden der er kraftig regntid akkurat da la vi Afrika og safari på is for denne gang. Filipinene var også i tankene vår, men siden vi de to siste gangene har feriert i Asia, valgte vi vekk dette alternativet også. Aleksander har lenge hatt lyst til mellom amerika, og jeg henger meg gjerne med. Både Cuba, Jamaica og Costa Rica ble sjekket ut før vi plutselig klikket oss inn på en side om Panama. Det viste seg at dette landet hadde akkurat det vi ønsket oss. Kultur, lite utbygd turisme, vakre strender, billig men fantastisk mat og drikke, og masse korallrev og krystallklart vann. Dette kan jo ikke bli annet enn perfekt!!

Planen er å reise fra Oslo til Amsterdam den 15 april, her skal vi overnatte før flyet tar oss direkte til Panama City. Her blir vi i 2 dager før vi flyr videre til Bocas del Toro. Backpackere som ferierer i området sier at man ikke kan være innom Panama uten å besøke akkurat denne byen. For å nyte late dager reiser vi så ut på en øy som ligger 45 min fra Bocas. En liten øy, med et lite hotell med 16 rom! Her lever man tett opptil lokalbefolkningen og jeg tror dette blir en stor opplevelse. Etter fire dager her vender vi snuten tilbake til Bocas og blir her i 7 dager. Her skal vi fortsette latmanslivet. Det sies at det er få nydelige strender akkurat her, men siden de går watertaxi til små idylliske øyer blir nok dette ikke noe problem 😊

Vi har kun to uker til rådighet denne gangen, og må derfor begrense oss i forhold til plasser, og opplevelser, men jeg er sikker på at ved å legge det opp på denne måten får vi max ut av tiden og vi ser fram til masse Mojiitos, bikini og varme 😊

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 30; dbt: 0.0411s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb