Groetjes vanuit Nederland!!

Europe » Netherlands » South Holland » Rotterdam
March 19th 2007
Published: March 19th 2007

Gezellig weerzienGezellig weerzienGezellig weerzien

Tsja.. was mooi momentje!
Nou… dat was me het dan wel weer. Dat was denk ik zo’n kleine 2 maanden geleden sinds de laatste update, veel te lang weer natuurlijk! Maar goed, daar hadden we dan ook een hele goede reden voor… hebben net een maand in Europa doorgebracht! We wisten het pas vlak voordat we zouden vertrekken, maar wilden het niet aan de grote klok hangen omdat we een aantal mensen wilden verrassen!

Maar goed, een week of 3 voor vertrek kreeg ik dus te horen dat er een mogelijkheid was om voor 3 weken naar NL te gaan ter ondersteuning van het Nlse kantoor. Men had een nieuwe consultant aangenomen die moest worden ingewerkt, en daarnaast hadden ze een nieuwe klant waarvoor het systeem geconfigureerd moest worden. Men had niemand beschikbaar in Europa, en na verzoek aan overige kantoren kwam mijn baas bij mij terecht. Uiteraard geen seconde over nagedacht! Dus ticket geboekt, en 10 dagen later zaten we in het vliegtuig naar Amsterdam!!! Echt heel onwerkelijk allemaal… zeker omdat na het eerste verzoek en de uiteindelijke beestiging een periode van onzekerheid vooraf ging… emails van mijn baas naar Europa, en door het tijdsverschil ging dat niet echt vlot. Dan ging het
Gezellig weerzienGezellig weerzienGezellig weerzien

Was ff vergeten dat dat beest 60 kilootjes was!! Een volgend waanzinnig weerzien op Tholen!
weer niet door vanwege de kosten, dan weer wel, dan weer niet… nou ja, uiteindleijk alles rond dus! We hadden er enorm veel zin in, hadden anders gewoon niet het geld gehad om de tickets te betalen… nu was het slechts 1 ticket dat we moesten betalen, en daarnaast werden de maaltijden en ticket van mij betaald. Dus lekker goedkope werkvakantie, haha!

Na een lange vlucht van 30 uur dan moe maar voldaan in A’dam aangekomen, waar we werden opgewacht door een emotionele (schoon)vader, was erg bijzonder om die weer in onze armen te sluiten, echt te gek gewoon, kan nog niets steeds niet bevatten hoe dat allemaal is gegaan. Daarna snel in de auto naar B’drecht toe, voor de volgende emotionele gebeurtenis: het weerzien met Thea en de kids… waarbij de kids dus van niets wisten en we ze gingen verrassen. Dat was echt heel apart, Jaap ging naar binnen en hield de deur op een kier, waarna wij de huize Verkamman belden vanaf de mobiel, en ondertussen naar binnen liepen. De kids moesten maar even samen op de bank gaan zitten, want Jackie en Robin hadden een verrassing voor ze, en wat voor een haha!! Leek heel
Gezellig weerzienGezellig weerzienGezellig weerzien

Carnaval.. ook in Tholen!
even op een domper af te lopen, want toen we eenmaal in de woonkamer voor ze stonden bleven ze gewoon op de bank zitten…. Ze snapten totaal neit wat er gebeurde, en Thea moest aan ze vragen of ze de zus en zwager niet eens ff in de armen zouden vliegen voordat ze tot actie overgingen! Was heel mooi en emotioneel moment, de kinderen werden helemaal gek! Was voor ons heel speciaal om ze te zien, want we hadden anderhalf jaar geleden bij vertrek beloofd dat we ze binnen 2 jaar zouden zien, maar we hadden dus geen geld om te komen, en die slimme kids waren onze belofte niet vergeten. Iedere paar maanden kregen we wel te horen dat de 2 jaar bijna voorbij zijn en dat we elkaar weer snel zouden zien… waarbij zelfs zo af en toe een traantje vloeide. Dus was heel bijzonder. En dan Thea ook nog eens natuurlijk, was echt helemaal perfect en heerlijk weerzien zo! We bleven de 3 weken bij hen logeren, dus was helemaal gezellig. Die dag lekker rustig aan gedaan, maar wel op tijd naar bed omdat we helemaal kapot waren van de jetlag. Zondag vroeg wakker, en een drukke dag voor de boeg. Eerst een bezoekje aan Jacq d’r oma die we ook konden verrassen daarna de verjaardag van het kind van Edith (zus van Raymond), daarna een kort bezoekje aan de Boeffies, om tenslotte weer naar huize Verkamman te gaan voor het avondeten. ‘s avonds nog ff Studio Sport (zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig) en vroeg naar bed want de volgende ochtend om half 6 op om met Bas mee te rijden naar Utrecht. Die werkt gelukkig dara in de buurt, dus kon met hem meerijden, gelijk gezellig moment om ff bij te kletsen. Ik zat die week in een hotel, maar was heel irritant. Zit je in NL, en dan toch nog zo ver van huis. Dus aangedrongen op een huur-auto ipv een hotel, is goedkoper voor het bedrijf en ik kan lekker bij de family blijven! Nou goed, zal verder niet al te veel in details treden over alle bezoekjes en bezigheden, want was eigenlijk in het algemeen een emotioneel en gezellig weerzien met vrienden en familie. Dus dat betekende dat iedere avond was volgepland met etentjes en bezoekjes, en ieder weekend met logeerpartijtjes en nog meer bezoekjes… echt enorm gezellig en bijzonder, alleen is 3 weken veeeeeeeeeeeeeeeel te kort
R'damR'damR'dam

Schitterende dag bij Hotel New York
om echt goed bij te kletsen met iedereen :-(. We hebben zoveel mensen gezien, en zoveel tijd met iedereen die ons dierbaar is doorgebracht, en nog was het te weinig… dat hadden we vantevoren al samen besproken, dat een bezoek aan NL waarschijnlijk weinig vakantiegevoel zou hebben, en heel intensief en vermoeiend zou zijn… nou kan je wel zeggen dat het nog ‘erger’ was (als je dat zo mag zeggen, want het was natuurlijk wel een heel mooie en emotionele tijd!!) dan voorzien. Maar goed, was erg mooi. En helemaal toen ik na 2 en een halve week t ehoren kreeg dat ik voor 4 dagen naar Slowakije kon voor een andere klant, waarna we pas de maandag erna terug konden naar OZ omdat de vluchten verder vol zaten! Kortom, een heel lang weekend extra in NL. Slowakije was erg apart, enorm grauw en grijze boel, met heel sjagrijnige mensen… geen tip voor de volgende vakantie zeg maar! Bratislava was wel een mooie stad, en op woensdag met een gozer van de klant wezen eten in een kroegje en Champions League kijken (bleef erg mooi, weer gewoon voetbal op de TV!). maar goed, donderdag dus terug, en vrijdag de eerste
Holland....Holland....Holland....

Dat missen we toch wel hier, dat heerlijek voorjaar...
mogelijkheid om samen met Jacq wat tijd door te brengen! Waren ‘s middags ff samen naar Dudok gegaan, en waren de eerste 3 uurtjes in 4 weken die we helemaal samen doorbrachten… was ook weer erg leuk, want we waren elkaar bijna vergeten ;-)! Maar goed, het weekend erna was ook nog erg leuk, en maandagochtend dan weer terug naar OZ.

Tsja…. Het afscheid op Schiphol… wat kan ik ervan zeggen… heb op de site gekeken, en heb de eerdere 2 keren beschreven dat we afscheid hebben genomen, maar ook dat wordt alleen maar moeilijker naarmate het vaker gebeurt… zal het heel kort omschrijven: 1 groot drama… dan vraag je je toch echt weer af waarom het ook alweer leuk is om aan de andere kant van de wereld te wonen… en dan vooral het verdriet bij de kids, je hart gaat kapot… maar goed, we kiezen er zelf voor, proberen we onszelf ook maar steeds voor te houden…

Tsja, nu weer terug in OZ… en dat is te merken ook, het weer is weer zalig (graadje of 25 tot 30 iedere dag), lekker drinken op een terrasje, hapje eten bij de Indier, boekje lezen op het strand…
Holland....Holland....Holland....

Dat mis ik nog meer... mijn biertjes... heb 4 weken enkel op Belgisch bier en drop geleefd geloof ik!
het hoort er allemaal weer bij sinds we nu een weekje terug zijn! Enige vervelende was afgelopen zaterdagavond… waren bij de opening van een galerie geweest van een vriend van Angela, daarna hapje wezen eten met Ange en Marco in de stad, en zaten in een taxi op weg terug naar huis… stonden stil bij een stoplicht toen er een idioot met volle vaart acater op ons knalde… onze taxi knalde tegen een 2e taxi aan, die op zijn beurt tegen een 3e aanknalde… en die idioot zei dattie op de rem probeerde te trappen maar mistrapte… de sukkel. Nou ja, wij hadden toch wel last van onze nek, zondag naar de dokter, blijken we een lichte whiplash te hebben… welcome back zeg maar. Dus voetbal afgebeld, en lekker rustig aan.

Verder was het een leuk weekend, uiteraard was het Formule 1 circus in het park, en dat hebben we geweten ook! Drukte van belang, straaljagers die het balkon doen schudden, helikopters die overvliegen, noem het maar op. Maandag was ik vrij omdat ik komende zaterdag go-live support moet geven (rest van de week ook, erg fijn, dinsdag om 5 uur beginne…) en er een rustig daje van gemaakt.
SlowakijeSlowakijeSlowakije

Mooi pleintje in centrum Bratislava
Eerst ‘s ochtends naar het WK schoonspringen geweest dat in Albert Park bezig is (tsja, Melbourne staat bekend als ‘evenementen hoofdstad’ en dat klopt wel… want nu is het WK zwemmen dus alweer bezig, en het Food and Wine festival, dan gevolgd door het Comedy Festival… erg gezellig allemaal!) wat erg leuk was, gevolgd door een rustige middag. Boekje meegenomen en de bappen-tassen, en ff lekker paar uurtjes bij het strand in het zonnetje doorgebracht, gevolgd door een sessie bappies doen, en daarna lekker Indiaas eten maken thuis gevolgd door een vroegertje in bed want om half 4 gaat morgen de wekker :-(

OK, dat wasa het voor dit keer… sorry voor het afraffelen, maar wilde even weer iedereen updaten, en zal volgende keer uitgebreider verhaal vertellen, promise!!!

Enjoy en tot snel weer allemaal (hoewel het een tijdje niet meer in persoon zal zijn na ons heerlijke bezoekje aan NL :-(…)
Jackie en Robin

Terug in OZ

We zijn er weer hoor... midden in de actie, pas op voor de chopper
Terug in OZ

We zijn er weer hoor... fucking hell... het balkon trilde van de F18 Hornet die dwars over ons flatje kwam

WK schoonspringen

WK schoonspringen

19th March 2007

botsing
Wie moest er twee weken terug nu zo hard lachen....? toen deze oetlul van achter werd aangereden? Zou wel goed je nek in de gaten houden... !!!!1

Tot: 0.174s; Tpl: 0.012s; cc: 18; qc: 90; dbt: 0.122s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb