Blogs from Latvia, Europe - page 20

Europe » Latvia » Riga Region » Riga July 10th 2010

As I write this, I can hear the music festival going on a couple buildings down from my hostel - there is a guy singing a rock version of “Hero” (Enrique) in a strong accent. Ahaha, I love it. So, oh my goodness it is hot here - I could’ve gladly spent another day lazing on the beach… or submerged in water, either or. But no, I was tough - I walked the city. In fact, I did a walking tour, one of those great free ones - I always find them the best since the guides are young people working for tips, they really get into it. They show you sites a little off the beaten path and have great background info and funny little tidbits, much better than other tours where they just kind ... read more
Science Academy
War Memorial
Freedom Memorial

Europe » Latvia » Riga Region » Jurmala July 9th 2010

Early morning today! Got up at 5am for my flight, ugh. On the bright side, could have been worse had I slept back in Stockholm lol - 10min transfer and I was at the airport, good to go! I wish I were flying out of Stockholm instead of Oslo on my way back haha - their duty free had every imaginable flavour of Absolut Vodka… and of course, it being from Sweden was quite cheap. Bah. They also had a neat little package of “Swedish spirits” - a bunch of those small taster bottles - but I didn’t want to carry those around for another 2 weeks. I’m sure I’ll still find something that floats my boat in Oslo though ;) Also, I need to learn the Latvian, Estonian and Lithuanian words for sparkling/fizzy water as ... read more
Mmm, beer!
Gulf of Riga
The beach!

Europe » Latvia » Riga Region July 9th 2010

July 8 - Slept well again in Grandma's house. Had a really relaxing evening. I wish I had gone to bed sooner, but it is difficult to get sleepy when it is still light out so late. I woke up at 6:30 and finished packing up and had breakfast. Said good bye to the couple who run the place and then went to the bus station. I spent the bus ride to Parnu trying to plan the rest of my trip, by adjusting my itinerary to compensate for the fact that I was ahead of schedule and that I added in a couple more places in Poland that sounded good. Poland will dominate this trip it seems. It's interesting to me that no one will look at my passport on this trip at all, as all ... read more
Church tower
Building
Me and the horse!

Europe » Latvia June 19th 2010

In de morgen vragen enkel Finse campinggasten met uit over men plannen. Ze zijn toch een beetje verbaast. Ik maak van de gelegenheid gebruik om te vragen hoe het zit met de ferry tussen Tallinn en Helsinki. Dit zou geen probleem zijn, gewoon richting haven, schepen genoeg. Kort na vertrek zie ik een gehele autobus mensen ergens staan ronddraaien, ik besluit te gaan kijken. De oudste grot in Letland is hier te zien. In de rots zijn verschillende inkervingen afkomstig van verliefde koppeltjes. In een supermarkt koop ik wat koffiekoeken en water. Voor de grote inkopen is het nog wachten tot het volgende grote dorp. Het begint lichtjes te regenen. Wat ik toen nog niet wist, is dat dit de ganse dag zou gaan duren. In Limbazi eindigt men GPS-route moet ik zelf even de volgende ... read more

Europe » Latvia » Vidzeme Region » Sigulda June 18th 2010

Voor ik de fiets buiten zet, ga ik even te voet naar de supermarkt voor de daginkopen. Dit gedaan, neem ik afscheid van Geoff. Deze was precies blij dat ik vertrok, had ik de indruk. Ik steek terug de brug over en ontbijt in het centrum op een pleintje. Hier eet ik een gebakje dat gevuld is met vis, dit smaakt me totaal niet! Via vele eenrichtingsstraten verlaat ik het centrum. In deze straten is er toch verkeer in beide richtingen. Dit snap ik niet goed. Na de echte kern verlaten te hebben, rijd ik nog gedurende lange tijd over een lange, drukke monotone baan. Uiteindelijk ga dit bosrijker gebied in maar er passeren nog geregeld vrachtwagens. Ik krijg ook nog gezelschap van een zwerm vliegen die je zot maken als je stopt! Gelukkig kan ik ... read more

Europe » Latvia » Riga Region » Riga June 17th 2010

Nadat de frigo me de ganse nacht wakker gehouden heeft ga ik met de bus de stad in om de fietsbroeken om te wisselen. Ze hebben me namelijk een vrouwenmodel meegegeven. Op de bus betaal ik met 5 Lats wat ze niet zo leuk vinden voor een biljet van 0,70. Daar aangekomen ben ik nog wat te vroeg en ga ik daar langs bij de kampeerwinkel voor een afritsbroek die ze in de vorige winkel niet hadden. Hier hebben ze die wel maar spijtig genoeg niet in mijn maat. Ik ga enkel met een riem buiten. Terug naar de fietsenmaker waar ze maar een enkel mannenbroek in men maat hebben. Blauwe hebben ze ook maar die weiger ik. Daarna willen ze het overige geld teug op men kaart zetten wat niet lukt. Ik had die ook ... read more

Europe » Latvia » Riga Region » Riga June 16th 2010

Na een laat vertrek op de camping ga ik richting Riga. Voor men vertrek naai ik nog even een drukknop vast aan men keukenhanddoek. Dit even duurt toch even lang, naaien is blijkbaar niet men sterkste ding. Ik geef de fiets ook nog een klein onderhoud. Na een stop bij een tankstation ontdek ik iets later een supermarkt voor wat kleine inkopen. Er passeren nog eens bedelaars maar “ik versta U niet” lijkt deze keer wel te werken. Kort na de middag ben ik na het oversteken van een brug met sterke wind in het centrum van Riga waar ik men gastheer Geoff opbel. Die stuurt me een stuk terug van de reeds bereden weg. Nadat ik men spullen er heb afgezet, rijd ik de stad in. Na de nodige info opgedaan te hebben bij de ... read more

Europe » Latvia » Riga Region » Jurmala June 15th 2010

Vanochtend me een beetje verslapen. Samen met de Duitse meisjes ontbeten dan afscheid genomen. Ik reed eerst terug naar het centrum om inkopen te doen omdat er volgens de routebeschrijving 50km niets zou zijn? Dit bleek achteraf niet te kloppen. De weg op zich was weinig boeiend, wel ging hij rustig door het bos. Onderweg passeerden er nog Polen op de motto die op dezelfde camping stonden die me met getoeter begroeten. In het dorpje Renda was de kerk zogezegd een bezienswaardigheid. Ik vond echter iets verderop een watervalletje in het bos veel mooier. Er was een trappencomplex dat er naartoe leidde. Ondertussen had het ook al een beetje geregend maar scheen de zon al terug volop. Net voor Kandava ging de route onverhard en toen begon het net hevig te regenen. Het zandweggetje werd een ... read more

Europe » Latvia » Kurzeme Region » Kuldiga June 14th 2010

Vroeg uit de veren want ik wil op tijd in Kuldiga zijn voor men voorwiel te laten nakijken. Bij vertrek op de camping wilt de eigenares met nog een stuk met de auto voeren over de slechte weg. Ik bedankt vriendelijk. Dus de slechte weg op, ik reed zelfs een stukje verkeerd. Normaal gaat de route even langs een kustdorpje maar dit wou ik overslaan om kilometers te sparen. Halverwege besef ik het en keer om. Na de nodige stofwolken van passerende auto’s kom ik op een goede weg uit. Deze loopt parallel met kust en Jurkalne dacht ik me te bevoorraden maar geen winkels te bespeuren, wel een tankstation met wat snacks. Ik koop wat pizzabroodjes en een hotdogachtig iets. Deze gaan even de microgolfoven in, lekker wak komen ze eruit. Rare gewoontes hebben ze ... read more

Europe » Latvia June 13th 2010

Voorbije nacht gaf niet echt veel rust. Na 3u slaap, trok de wind aan en ging ik de tent uit om een scheerlijn te spannen. Dit doe ik nooit ma aangezien de positie van de tent niet optimaal was, achtte ik het wel nodig. Tegen de morgen kwam er ook nog regen bij. Een beetje vermoeid, verliet ik onder een grijs wolkendek de camping richting Letland. Na nog een badplaatsje gepasseerd te zijn ging het over een lange saaie baan tot in Letland, daar ging deze nog voor 50km verder. Men voorwiel maakte ook terug een hels lawaai. Hier moet ik toch dringend eens een oplossing voor vinden. In het eerste Letse dorpje dat ik tegenkwam wou ik langs de VVV om te informeren of de fietsenwinkels open waren op maandag en waar ik internet kon ... read more

Tot: 0.146s; Tpl: 0.007s; cc: 10; qc: 75; dbt: 0.0687s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb