Hicran Cigdem Yorgancioglu Latvia Riga LETONYA 2011

Europe » Latvia » Riga Region » Riga
July 4th 2011
Published: July 5th 2011

Hicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktır.

LETONYA CUMHURİYETİ

Hint-Avrupa kavimlerinin torunlarına ziyaret vakti .94. Ülkeme döndü pruvam .
Öncesi,sonrası ve dahasında ,hangi diyârda kimin hava sahasında Ve dehâsında Miskü amber kokar yeni günüm.
Yorganda ,yastıkta , sürmeli rastıkta göz güler kaş çatıkta .Bilirim aradığım ne İskandinavya’da ne de Baltık ‘ta , ne de hevesine doyulmayan artıkta.
Bu Kuzey Avrupada Baltık Ülkesinin adı Latvia . Cumhuriyet ile yönetilen ve Türkçedeki adı ile Letonya olan ülkenin başkenti Riga’dayım. Baltık şehirlerinin en büyüğü. Başımda kavak yelleri ladin çam üzerine esiyor Sensizlik dâhil Ben ile bensizliğin iklimindeyim bakalım yolumu ne açıyor , ne kesiyor .Yollarımız hep açık olsun.
Almanya, Polonya, İsveç ve Rusya'nın egemenliklerinin hayalini görüyorum geçmişten.Alman kökenli Toton Şövalyeleri gülümsüyor sanki .Bir zamanlar İsveç’in bir zamanlar Rusya’nın parası olduğu günleri düşünüyorum. Aslında bunların hiçbirini düşünmüyorum ama düşündüğümü söylüyorum. Söyleyeceklerime ya da söylemeden bırakacaklarımı araştıran arasın bulsun diye zemin olması için.
Yakın târihe bakacak olursak ,1917 Ekim Devrimi esnasında Letonya, bağımsız bir hükümet kurmuş ve 1920'de imzalanan Rusya Letonya Antlaşması ile Rusya'dan tamamı ile kopmuş.1934'te, bağımsızlığını ilan etmiş gelgelelim SSCB, 1940'ta II. Dünya Savaşı sırasında, Letonya'yı topraklarına katmış, bir ara Almanlar işgal etse de 1944'te SSCB Letonya'yı yeniden sınırlarının içine katmış.Sonrası malum . milliyetçi hareketleri ve 1990'da ilan edilen bağımsızlık SSCB den kopuş , nihayet 1991 de Sovyet Devlet Konseyi tarafından bağımsızlıklarının tanınması şeklinde gider süreç.
. Letonya Birleşmiş Milletler (BM) ve EU (Avrupa Birliği ) üyesi bir ülke .Ülkede enflasyon % 6 lar civarında .İşsizlik seviyesi de aşağı yukarı aynı. Yıllarca komunizmi yaşadıktan sonra kapitalizme geçmiş ucuz ülkelerden biri. diyebilirim.
04.07.2011 Cigdem -Riga

PANAROMİK
Şehrin ortasından geçen Daugava Nehri geçiyor . Otelim OLd city olarak anılan târihi (Eski) şehirde 4 yıldızlı bir yer ve adı da Old Riga Palace. Şehir genelinde romantik Art Nouveau (Jugendstil) mimari uslupla yapılmış yapılar bana Hansel Gretel’in çikolata evini ve Barcelonadaki Gaudi’nin yarattığı eserleri hatrlatıyor.
Mezaparks’a gider iken yolun sağında kalan Özgürlük meydanındaki özgürlük heykeli önüne bırakılan çiçeklere göz kulak olan polisler var yolun diğer köşesinde . Onlara dokunmak yanına almak kesinlikle yasak .Bu arada o anıtın üzerindeki bron kadın heykelinde kadının elinde tuttuğu 3 yıldızında anlamı var. Kurzeme ,Laggiva,Vidzeme
04.07.2011 Riga –Cigdem

Ulusal Târih Müzesi ve Etnografya Müzesi gezilmeden dönülmeyecek yerlerden. Hele Eczacılık Müzesini de gezerseniz bahçesindeki eczacılık bitkilerine bakmadan geçmeyin. Son zamanlarda gördüğüm en çok periyotlar cetveli burada . Tshirtlere dahi basmışlar .

Gotik St Peter Katedrali ziyaret ediyorum.

Bu arada Kemeraltı çarşısı da var , AVM leride . Bazı içecek alışverişlerimi yaptığım RIMI de bu AVM leriden birinin içinde (Audeju) giriş katında. Audeju caddeni ismi.
O eğelnceli kadın 78 yaşın üzerinde idi . 2 Dans partnerim oldu biri İtalyan bir genç delikanlı diğeri ise bu 78 lik teyze .
04.07.2011 Riga –Cigdem

İLGİ ÜZERİNE
Riga sokakları adeta bir sinema dili yaratıyor. Dönüşte sokak performansçılarından cellat maskeli/kostümlü kişi , işini bitirmesine rağmen kostümünü çıkarmayıp sonrada geçtiğim yol üzerinde beni korkutmaya çalışırken ilgi ihtiyacının insanın fitratında olduğu kabulu ile bakışımın içinde korkmadığımı görünce idrâk ehli değilmişcesine aynı hareketi tekrar etmesi onu bayağılığında çaresiz durumda bıraktı pes etti . Amacı da korkutmak değildi ki zaten. İlgiyi üzerine çekmek idi .
Çağın hastalığı . İlgiyi üzerinde tutma hastalığı . Bazen ilgi görme hazzı ile uyuşup çoğumuzun içine öyle ya da böyle bir şekilde dâhil olduğu ve kendini farkındalıkta ancak kurtarabildiği , aydınlanmanın ve erdemli yaşamasının önündeki ve çevresinde olup biten pek çok duyarlı konuya da ilgisiz kalmasına yol açan ilgi arsızı bir illet. Zaaflarımda bana ait hangi manalar zuhur ediyor ise onların içinde gizlenmiyorum ,ortalıktayım.
İlgiden bahsederken elbetteki ilgisini çekecek keyifli pek çok şey olup bitiyor insanın Riga sokaklarında . Önemli olan ilginin talep edilmesi yada edilmemesi değil elbet . Önemli olan ilginin talep edilme biçimi .
İlgi odağı olan favorim Marilyn Monroe kılığına girmiş, yanında enstruman çalan sokak müzisyenleri gruba tempo tutup minimalist beyaz entarisinin eteklerini kaldırıp dans eden kadın idi. Onun video ya da TV çekimini de yaptılar. İzledim sormadım ne oluyor diye. O kısmı beni enterese etmiyordu. İlgimi çekmiyordu.
Gözünde çapakla dolaşan minik kız çocuğu yakalandı sonra objektifime . Bazen de algının seçiciliği sayesinde hiç ilgi talep etmeseler de ilgimizi çekenler oluyo . Burnunu karıştıran bir başka kız çocuğu.
05.07.2011 Riga -Çiğdem

Yine bir mezuniyet törenine denk geliyorum Kosova’daki (Priştine) gibi

YEMEKLER
Hint yemklerinden nerede olsa uzak duramıyorum. Tayvan, Japon Vietnam vb değişik mutfakların restoranlarna raslamak mümkün Riga’da . Hint Yemeklerine olan düşkünliğim malum . Dome katedrali St Peters Church önündeki Skarnu Street’te Hint Restoranı Raja da butter chicken ve jeera rice, plain ve garlic nan 4 lüsü ve tuzlu lassi. Tabi bu arada etten sakınarak ve biftek tercihleri ile Latvia cuisne adındaki değişik lezzetleri de tatım seyahat boyu . Öğün araları da sandviçler ve yoğurtar ile geçti gün.

AMBER
Bir bisiklet turu alıyorum. Gezdiğim sokakların bir çok yerind gözüme çarpıyor tılsımlı olduğuna da inanılan yarı saydam ve Riga’nın sembollü haline gelmiş değerli taş . amber . (kehribar). soyu tükenmiş Pinus succinifera türü r çam ağacından oluşan reçinenin fosilleşmiş hali. Süs eşyaları takılar tablolar
Dome katedralinin önündeki Hint Restoranına ben Hint bağlantısından dolayı Amber ismi koymayı tercih ederdim. Tabi bir çok insanın bu çarpıcı detaya dikkat edip etmeyeceğini de bilmeden .

Talip olmadığımız neyi elde edebiliriz ki şu dünyada .

Dome katedralinin önünde Küçük yumurcak ile sabah kuşalrı besledik. Sokka arasında iplere asılı çamaşırlar İtalya sokkalarını andırıyor.

Gidiş zamanım ve elektrik yüklü bulutlar. Yağmur boşanıverdi birden.
06.Temmuz 2011 Riga

Hicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktır

Hicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktırHicran Çiğdem Yorgancıoğlu ‘nun Letonya/Latvia- RIGA Devr-i Alem Hicri Alem Hicran Çiğdem Seyahatnamesi’nden ..seyahat notlarından alıntılardır . Her hakkı saklıdır .. / Eserin tüm telif hakları H.Çiğdem Yorgancıoğlu’na aittir . Eserin izinsiz kopyalanması çoğaltımı ,yayını ,dağıtımı halinde 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunun hükümleri geçerli olacaktır

Tot: 0.106s; Tpl: 0.025s; cc: 10; qc: 28; dbt: 0.0651s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb