Porto San Stefano

Europe » Italy » Tuscany » Orbetello
July 29th 2008
Published: July 31st 2008

Paa besoeg i Paradis

Finkernes droem gaar i opfyldelse efter 2 timer i et vaeldigt varmt tog. Smilende Helle henter os paa Orbetello st. Og straks gaar turen mod den kommunale strand, hvor resten af storfamilien venter (= Lars, Helles mand, deres tre boern, Niels Christian, Anne Katrine og Jørgen Ulrik. Herudover er her også Agnete og hendes tre boern Christian, Anna & Jens). Vi kommer hurtigt i bikinierne og næsten endnu hurtigere ud i det svalende, blaa vand. Skoent! Efter strandturen koerer vi mod fiskehandleren, hvor Lars kyndigt udvaelger aftensmaden.
Deres feriehus er ogsaa skoent. Lyst, laekkert og i mange plan. Og med en fantastisk udsigt over bugten.
Vi bliver kaerligt indkvarteret - og faar lov at sove i stuen. Jens er meget misundelig over, at vi maa sove saa taet paa det lille fjernsyn.
Aftenen gaar med den laekreste aftensmad: Pasta med muslinger, salat, grillede calamares (og nej, bestemt ikke dem man kender fra Danmark) med tilbehoer, og til slut vin og ost. Overdaadigt!
Vi sov skoent den nat, og foelte os virkelig velkomne i storfamilien, hvor de stoerste spoergsmaal gaar paa, hvilken strand man skal vaelge og hvad man skal spise til aftensmaden...

Næste dag stod selvfølgelig på strandtur. Lars kørte AK, Jørgen Ulrik og finkerne til Canellen, en stenstrand - og en meget idyllisk en af slagsen. Vandet var skønt og køligt. Efter at have hjulpet de andre til en mere børnevenlig strand, vendte Lars tilbage til os med pizza og en kæmpe vandmelon. Skønt! Aftenen stod atter på den lækreste mad: Grillet sværdfisk, pasta med div. saucer og salater. Højdepunktet blev, da Jørgen Ulrik pludselig erklærede, at han havde fået nok af sine store dreadlocks. Saksen blev fundet frem, og både Anne Katrine, Niels Christian & Lou fik æren af at hjælpe med at klippe dreads'ne af.

Onsdag morgen tog finkerne en endegyldig beslutning: Vi vil sejle til Barcelona! Det fejrede vi med et morgenbad ud for Porto San Stefano, hyggelig morgenmad og et smut på: Vaniljestranden. Vejen derned stod på gåtur gennem pinjeskov og gammel enebær, som Steen & Sven med garanti ville have været lige så begejstrede for, som Agnete og Lars var. De smukke træer blev akkompagneret af en overdøvende cikadesang. Vildt. Anna fortalte meget indlevende om, hvordan cikaderne snakkede med hinanden, og hvordan de måtte være sure på alle de forstyrrende strandgæster.
Vaniljestranden var ligeledes skøn! Efter et par
StorfamilienStorfamilienStorfamilien

Baenket omkring aftensmaden
timer og nogle gode vandture - med svømmedyr af alskens slags - smuttede vi tilbage til huset, pakkede vores rygsække og så kørte SØDE Agnete os til Civitavecchia. Hun skulle nemlig hente sin mand Claus i Rom, så det var lidt på vejen.
Vi fandt uden problemer frem til færgeselskabet, og i samråd med nogle søde amerikanske backpackere fandt vi frem til vores cruiseship. Fortsættelse følger.

BordetBordet
Bordet

Vin og laekker mad i gryderne
AftenhyggeAftenhygge

Nu med hulemand
Mor & barn-idylMor & barn-idyl
Mor & barn-idyl

PÃ¥ Canellen
Kat fjerner stenKat fjerner sten
Kat fjerner sten

Og SÅ lå man dejligt
Spændende sneglSpændende snegl
Spændende snegl

Som AK og JU fandt, da de snorklede
Se!Se!
Se!

Den har også øjne... På stilke!
VandmelonVandmelon
Vandmelon

- Gøres i stand af hulemand
Og sværdfiskenOg sværdfisken
Og sværdfisken

Skæres ud af fiskemanden
JensJens
Jens

Har fikset Prop & Bertha - ud af vinpropper fra meget god vin!
AftenidylAftenidyl

Ved byen
MorgenhyggeMorgenhygge
Morgenhygge

Efter morgenbad

Tot: 0.115s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.041s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb