Sardegna 2012

June 19th 2012
Published: June 20th 2012EDIT THIS ENTRY

12.-19.6.2012

Aloitimme paluun Sardiniaan tänä vuonna lähtemällä Turusta VR:n kyydillä Hesaan Oulunkylään sukuloimaan Unskille ja Nillalle. Oltiin yökylässä ennen lähtöä Berliiniin. Mukava tapa aloittaa loma!

Berliinissä totesimme olevamme matkalla kovin vilkkaiden poikien kanssa. Silti yllättävän hyvin niiden kanssa pystyi käymään ravintolassa ja suoriuduimme jopa Pergamon-museoon. Matka ei ollut pitkä, sillä olimme hankkineet huoneet Museuminselin Novotelistä. Ei kovin yksilöllinen hotelli, mutta toimi meille tähän tarkoitukseen. Lare kuvasi innolla Pergamonin muinaisia Berliiniin joskus 1800-luvulla siirrettyjä temppeleitä. Henkkaa ei oikein enää jaksattanut moiset kulttuuri-ihmeet.

Vajaan vuorokauden visiitin jälkeen jatkoimme Easyjetin siivillä Sardiniaan. Vietimme suorastaan kotoisan pari tuntia Olbian kentällä odotellen bussia Cannigioneen. Jonka jälkeen seurasi vielä tutumpi reissu rannikkoa pitkin kotiin Merilokille.

Merilokki oli ihan kunnossa. Ilahduttavan hämmentävää oli paikallisten tuttujen ilo meidän paluustamme. Puhuttiin surkeaa, mutta innokasta italiaa ja vaihdettiin kuulumisia.

Toisin sanoen suorastaan sulauduimme välittömästi elämään veneessä, kuumassa ja olemaan laiskoja. Erinomaisen mereneläväpastan syöminen riittää päivän kohokohdaksi. Pojat leikkivät (Lauri lukee), nahistelevat ja puhuvat paljon.

Hitaasti yritetään myös päästä merille, eikä vaan viettää laiturielämää. Sillä saralla ei ole mennytkään niin hyvin. Kumivene Allin moottori ilmeisesti otti nokkaansa viime vuoden merikylvystään. Merilokin moottorista taas polttoaineen letku oli alkanut vuotaa.

Tänään aamupäivällä lähdimme Arzachenaan bussilla hankkimaan varaosaa (ja nettitikkua). On se hassua, miten muutamassa päivässä 10 minuutin bussimatkan tekeminen tulee isommaksi ponnistukseksi. Iltapäivällä Juha puuhasteli moottorin kanssa ja Tupu & pojat kävivät Cannigionen kylän hiekkarannalla.

Olemme tyytyväisiä, laiskoja, hitaita ja viihtyväisiä. Tämä on se LOMA.

Tot: 0.27s; Tpl: 0.011s; cc: 15; qc: 68; dbt: 0.0999s; 68; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 6; ; mem: 6.5mb