Blogs from Pelopennese, Greece, Europe - page 3

Europe » Greece » Pelopennese » Sparta September 26th 2022

26 EYLÜL 2022 PAZARTESİ Sabah kahvaltısından sonra yola çıktık. Bügün Hedef Neapoli fakat daha önce ünlü Sparti veya Sparta ve Mistras ziyaretleri var … Düzgün bir otobandan sonra Sparta şehrine girdik. Burası malum asker bir devletti .. Her Spartalı asker doğup asker olarak ölmesi ile ünlü.. Eskiden burada askere gitme şenlikleri yapılıp yollar kapatılıyormuydu ? Bilemiyorum..fakat havaya silah atmadıklarını biliyorum daha barut keşfedilmemişti Allah tan... Spartalının güçlü,akıllı ve karakterli olması beklenir. Neredeyse Atamın sözlerini anımsadım “Ben sporcunun zeki,çevik ve ahlaklısını severim” Atam kusura bakma ama galiba bu slogan Spartadan götürme… Her neyse Atamın hatırına gözümü yumuyorum... Dorian Sparta MÖ 6 YY da Pers savaşları ile ... read more
CAHILLIGIN ZİRVESI THERMOPLY
MISTRAS HATIRASI
GERİYE SADECE BİRASI KALDI

Europe » Greece » Pelopennese » Monemvasia September 26th 2022

26 EYLÜL 2022 Bu karışık duygular içinde Neapoli denilen yere vardık .. Şimdi Villa Aphrodit i bulma zamanı.. Fakat benim telefon adresi inatla göstermiyor Daldığımız sokaklar aradığımız yer değil .. İyisi mi sahilde bir yerde soluklanalım dedim .. Sahibi villa'yı aradı .. Efendim adres veremiyorlar zira yerin adresi yokmuş.. Nasıl düşünebiliyormusunuz adresi olmayan bir booking com villası.. Konuştuğumuz kız, evi temizleyen kadının meşgul olması nedeniyle bizi ancak bir süre sonra bulunduğumuz lokantadan alacağını bildirdi.. Yapacak bir şey yok yemeğimizi yiyelim dedik .. ve de harika bir ispanaklı börek yedik… Bu arada, lokantanın wifi ve şarj imkanlarından yararlanarak tekrar telefonuma kavuştum… Haritaya güvenerek tekrar yola çıktık … Ha... read more
VILLA APHRODIT
AĞIR ABİ
LİMANAKİ

Europe » Greece » Pelopennese » Nafplion September 25th 2022

25 EYLÜL 2022 PAZAR Sabah kahvaltımızı kendimiz hallettik. Yolumuzun üzerinde Naphlion diye bir kent var . Doğrusu tepede bulunan kaleye tırmanmayı gözümüz yemedi. Daha doğrusu benim gözüm yemediği için, derhal kaleyi boklayıp Sveta nın tırmanmasını engelledim.. Bilahare buranın ünlü plajı Karatonas ‘a doğru seyirttik… Arabamız için fıstık gibi gölge bir yer bulduk .. Oldukça geniş bir plaj İşletme yere para almıyor sadece ne yiyip ne içeceğinle ilgileniyor .. Doğrusu çok iyi vakit geçirdik Ayıp olmasın diye öğlen atıştırmasını da ayni yerde yaptık .. Karatonas ziyaret edilmesinde yarar olan keyifli bir “beach”... Güneş altında çift taraflı bir kızartmadan sonra Nafplion da markete uğrayıp ,otelimize döndük .. Yerimiz denize karşı... b... read more
SVETA IN KARATONAS
KARATONAS
UMUT VEREN BİR YER

Europe » Greece » Pelopennese » Tolo September 24th 2022

24 EYLÜL 2022 CUMARTESİ Bugün istikamet Tolo … Tolo dedikse Tolo ya yakın Bouboulinas ta Angelo Apartments bizi bekliyor… Yolumuz rahat sabah kahvaltısından sonra hazırlandık..Anastazia ile vedalaştık ve yola çıktık .. Öğlene doğru yolun üstünde bulunan Angelo apartments a vardık .. Çok şeker bir kadın bize Allaha yakın bir yerde deniz manzaralı bir oda verdi . Balkon tam safa şeylerinin balkonu .. önümüz plaj… fakat üç buçuk katı valiz sürükleyerek çıkmak yarı ölüm sayılır … Teselli olarak , parkı var araba sağlamda.. Odada biraz döküldükten sonra plaja gitmeye karar verdik .. Kum ve güzel bir plaj .. 10 euro bayıldıktan sonra iki şezlong ve bir şemsiyeye kavuşabiliyorsunuz … Denizi güzel ..hayat güzel…Plaj dönüşü biraz dinlendik … Akşam giyindik... read more
BATIK HATIRASI

Europe » Greece » Pelopennese » Epidaurus September 22nd 2022

22 EYLÜL 2022 PERŞEMBE Sabah kahvaltıya yine son anda yetiştik. Otelle vedalaşıp yola çıktık Bugünkü programda Epidaurus var Isthmya nın içine girmeden ,hafif kaybolarak ,ama ana yolu mutlu sonla bulduk … Bir süre gittikten sonra bir kahve içmek için deniz kenarında Loutra diye bir yerde Billy adlı bir kafeye çöktük… Şehrin dinozorlarının buluşma yeri burası … masadan masaya yüksek sesli tartışmalar yaşanıyor .. Sveta’ya Gürkan la masum konuşmamızdan sonra bu durum tam isabet oluyor .. Görsün bakalım neymiş Yunanlılar … Billy büyük olasılıkla İngiliz gelmiş buraya yerleşmiş … çok seviliyor . Yer de çok hoş,asude Düşünüyorum herif güzel yer bulmuş diyorum .. işleri de tıkırında … Loutra’dan sonra gelen Yeni Epidaurustan sonra eski Epidaurus ... read more
ETKİLEYİCİ
O DA ORADA
KESİTLER

Europe » Greece » Pelopennese » Corinth September 21st 2022

21 EYLÜL 2022 ÇARŞAMBA Sabah kahvaltıya zor yetiştik.. sorunumuz şu elimde çok eskiden aldığım bir MIO GPS cihazı var bu çalışıyor ama güncel değil. Elimde bir de interneti olmayan bir telefon var onu da internetin olduğu bir yerde ayarlamak gerek. Bir şekilde kapanırsa bir daha ayarlamak mümkün değil .. bir de Sveta nın interneti olan ve çalışan bir telefonu var .. İşte bu üçlüye dayanarak seyahat ediyoruz .. Bazan benim MIO ile telefonum arasında görüş ayrılıkları oluyor orada da benim GPS e göre karar veriyoruz… Bugün programda Eski Korinth var .. Yollar karmaşık olmasına rağmen, 0 fena puanla yeri bulduk. Aracı park ettik .. Bendeniz yaşım ve oturma iznim sayesinde bu ören yerlerini çok ucuza ziyaret edebiliyorum Onun dışında biletler uçuk üstelik bir de b... read more
ESKİ KORINTH
APOLLONA DOĞRU
MÜZE

Europe » Greece » Pelopennese » Corinth September 20th 2022

20 EYLÜL 2022 SALI Otobanda Atina’yı by pass ederek Korinth yoluna girdik.. Otelimiz Korinth e yakın Kokkoni Beach denilen bir yerde . Kokkoni beach i araki bulasın .. yerli halk bile bilmiyor Neyse bir benzinci yardım etti.. Oteli, mehter marşı ile üç ileri bir geri formatında bulduk.. Deniz kıyısında hoş bir otel ... balkonumuz da güzel. Keyfimiz yerine geldi .. günü taçlandırmak adına bir de deniz yaptık.. Denizi güzel ama kalitesi bizim oraları tutmaz … Duşlarımız alındı ve gece kayıntısı için korinth civarına gitmeye karar verdik … Mevsim bitmiş, her yerde hüzün var… Sveta seçici... Bir etçide karar kıldık... tavuk falan ile karnımızı doyurduk .. Otele döndük Balkonda biraz pizlenme ve arka... read more

Europe » Greece » Pelopennese » Kardamyli September 8th 2022

You can’t build a wall with just one stone… ~ Greek Proverb HE SAID... Today we were continuing to explore the seaside village of Kardamyli. We woke early, and while we had an inkling our accommodation was a little left of field (based on our check-in experience the previous day), it wasn’t until our first breakfast experience that we fully understood just how left of field Kardamyli Beach Hotel really was. First things first. The hotel manager. She was out there. Like really, really out there. I was terrified of her. She was gruff and loud, and she had the outward demeanour of a fiendish tyrant. She could put you in your place for speaking too loudly, or asking the wrong question, or not following the rules of the swimming pool (of which there were many). ... read more
messinian gulf
walking to the old town

Europe » Greece » Pelopennese » Kalamata September 7th 2022

The fox knows many things, but the hedgehog knows one big thing… ~ Greek Proverb HE SAID... Today we were travelling southwest from Nafplio to Kardamyli (via Kalamata). We woke early and headed down to Hotel Agamemnon’s bright, open and relatively empty breakfast area. I started the day with Greek yoghurt and muesli, fresh bread and jam, and many cups of tea. We were leaving Nafplio, and there was more than a hint of sadness in the air. We climbed the hotel’s wide spiral staircase to our first-floor room and relaxed on our small balcony for one last time, looking out over the picturesque Argolic Gulf. The boats moored below us were bobbing up and down in the breeze. The morning sun was catching the brickwork of Bourtzi, the small island fortress in the middle of ... read more
roads of messinia
ben olive farm and mill

Europe » Greece » Pelopennese » Nafplion September 6th 2022

He who plunders with a little boat is a pirate; he who plunders with a fleet is a conqueror… ~ Greek Proverb HE SAID... Today we were continuing to explore the atmospheric town of Nafplio. We woke early and headed down to Hotel Agamemnon’s bright open breakfast area. We settled at a table with a view of the Argolic Gulf, mesmerised by the picturesque beauty of this quiet coastal city. As always, I started the day with Greek yoghurt and muesli. It’s a breakfast I’ll never tire of. We left the hotel in the mid-morning and drove into the countryside on the outskirts of Nafplio, where fruit trees and grape vines stretched as far as the eye could see. The landscape was parched and arid, with stark mountains lining the horizon. Our first destination was the ... read more
view of bourtzi fortress from our balcony
bougatsa breakfast
treasury of atreus

Tot: 0.163s; Tpl: 0.007s; cc: 11; qc: 74; dbt: 0.0655s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb