Navigare necesse est, vivere non est necesse

Greece's flag
Europe » Greece » North Aegean » Chios
August 12th 2010
Published: August 12th 2010

Sea Breeze, Chios

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Video sammendrag fra de 4 først ukene 657 secs
Her bor vi i ChiosHer bor vi i ChiosHer bor vi i Chios

Bilde fra websiden til hotellet

Hei, her er bloggen vår.
Leah, Katrine og Hans kristian.

Navigare necesse est, vivere non est necesse. som betyr Det er nødvendig å seile, å leve er ikke nødvendig.

Som de fleste har fått med seg har vi nå sjekket inn på Sea Breeze hotel apartments, Chios Hellas for 2 uker.
Se link http://www.xiotel.com/ for info / bilder av hotelet.

Vi er som sagt på bryllupsreise her nede i Egeerhavet, langs Greske og Tyrkiske kysten.

Turen hadde sitt utspring for mange år siden, en kald vinter da vi drømte om seiling i Karibien.
Og at det var bare og gjøre det! Vi har hele resten av vårt liv til og leve A4 livet 😊

I mellomtiden så dukket Leah opp, og vi fortsatte og drømme om Karibien.
Men fant vel ut av at vi skulle prøve middelhavet først.
Kortere avstand, forsåvidt kjent farvann/steder og mulighet for oftere turer.

Leie båt var ganske uaktuelt, da vi ville seile i 3-4 mnd og ingen tilbud var på under 160 000,- nok
Så dukket stålbåten Felicia opp, som ble handlet etter at selger godtok et ganske lavt bud.
Planen ble og ferdistille båten så godt det lot seg gøre, for og så frakte den nedover.
Delvis for egen kjøl og på hjul.

Vi flyttet ut fra Kallerød / Fredrikstad og delvis inn på Holmen og Tiller for og få spart opp penger.
For ett bryllup hadde nemmelig også dukket opp. Vi hadde jo startet en familie med Leah. Og dette ville jo bli en flott bryllupsreise.

Vinteren gikk med mye pendling, og den gikk for fort. Leah ble "stor" og det ble vår.
Våren gikk med bryllupsplanlegging, pendling og båtforbredelser.
Og før vi var helt klare var den store dagen der. Den gikk vel like fort, men ble en flott dag.
Og undertegnete fikk JA.....
Rakk neste ikke og gjøre meg ferdig på jobb heller, før jeg skulle ut i "ferie" for og ferdigstille båten.
Skulle jo ikke tilbake, siden vi flytter til Trøndelagen etter turen og starter ny jobb i forhandler.
Etterfulgt av en råtten Juni med kuling, regn og "kulde" (værste juni på 50 år eller no, typisk),
innså vi att vi ikke kom til og bli ferdig før slutten av Juli. Og vi ønsket egentlig og gjøre flere endringer på båten.

Vi startet parallelt med båtarbeidet leten etter alternativer, da vi var sultne på sol og varmt vann, noe vi ikke fikk her hjemme. Fikk etter en tid et interessant tilbud på en liten Bavaria i Tyrkia, men det ble fortsatt for dyrt. Men etter en del forhandlinger fikk vi godt over halv pris, så vi reduserte de 4 mnd til 3 og boket båten fra 17.07.2010 og til 16.10.2010. Fristelsen var for stor, og det ville være en yppelig test på om det ville være noe for oss i fremtiden. Og på hvordan vi skulle bygge ferdig båten. Men det var et men og det var at vi måtte finne på noe annet i 2 uker, hvor de ikke greide og boke om båten (var leid ut en del før vi leide den). Fra den 7 august til den 20 august.

Det er derfor vi sitter her nå på Sea Breeze, og det er forsåvidt greit det.
De første ukene fikk vi testet det hele litt, før vi seiler oss nedover Egeerhavet.
Og her kan vi ligge og late oss mer enn på båten, så vi får ladet opp litt flate batterier.

Vi skal få skrevet en liten skildring av turen så langt mens vi sitter her på Sea Breeze, og legge ut på bloggen sammen med litt bilder og et kart. Og vi kommer til og oppdatere bloggen flere ganger i uken når vi er til bake på båten "Gordita" som den heter. For nå er vi utstyrt til tenna med Gresk og Tyrkisk vodafone modemer/simkort/ladekort.

Jeg debuterte dessuten som video-redigerer i går, så jeg legger ut en liten snutt som dere kan titte på.

mvh HansK og Co

16th August 2010

Herlig!
Hei! Håper dere har en fin ferie! Vi har nettopp startet i jobb etter ferien og det går jo greitt. Skulle gjerne hatt noen uker til ,men sånn er det. Håper dere har en super tur og at dere får mange fine opplevelser. Hilsen Linda og co

Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 54; dbt: 0.0413s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb