Luxe weekendje Kottenheim!

Germany's flag
Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Mayen
March 13th 2011
Published: March 15th 2011EDIT THIS ENTRY

Na lange tijd zijn we terug. Veel gewerkt en het slechte weer zorgden voor een echte winter-rust-periode. Dit kan ook wel eens goed doen...

Erik en ik besloten richting Kottenheim te gaan, Duitsland. Het is dichtbij het bekende klimgebied Ettringen gelegen. Tijdens de 3u durende rit oefenden we ons Duits dmv Ramstein uit volle borst mee te zingen. Ze blijven mijn favoriete groep.

We arriveerden er zonder problemen. Het was nog een beetje fris, maar çava. We wandelden naar de eerste wandjes en Erik kon zichzelf nauwelijks bedwingen. Hij wou ze allemaal klimmen. Bij mij was er een zekere reserve. Deze geheel nieuwe stijl van klimmen was niet zo éénvoudig; verticale barsten in basalt met één en al verklemmingen met je handen en voeten, en niet te vergeten op Friends en klemblokken. De rotshaken staan sporadisch op de plekken die niet anders te beveiligen zijn.
Erik vorderde al vrij snel en genoot ten volle, zeker met al zijn beste vriendjes aan de gordel. Deze dag was een langzaam leerproces voor mij, maar al snel klommen we afwisselend voor.
Kottenheim is een zeer leuk gelegen rotsmassief, midden tussen de dennenbomen. Geen stort zoals andere gebieden...
Het zijn allemaal kleine gebiedjes, nooit veel volk, buiten de sporadische, starende wandelaars.

's Avonds zochtten we ons hotelletje op in Mayen. Een zeer authentiek hotelletje dicht bij het centrum. De uitbaters waren 2 zeer vriendelijke broers. We waren de enige gasten, maar we werden goed gesoigneerd. In het centrum van Mayen vonden we een zeer goedkoop restaurantje, waar we ons goed hebben laten gaan.... Lekker!

De volgende morgen voelde ik me super, en toch een beetje gekraakt. Maar na een echt zalig Duits ontbijt vertrokken we. We wilden Ettringen ook weleens zien, maar op de parking parkeerde de ene na de andere auto. Wij klimmen liever waar het wat rustiger is, dus reden we terug naar Kottenheim.

We klommen enkele prachtige juweeltjes. Erik deed zelfs een 6B à vue op Friends en klemblokken. We waren beiden echt in form, we waren geacclimatiseerd....
Elke keer als ik het moeilijk had, redde 'onze pa' en/of 'Jaqueline' me van verdere stress. De 2 heugelijke Friends waren goddelijk. Als die zaten, kon er niets meer mis gaan. Prachtig gewoon!
Een prachtig weekend, want ik had niet kunnen voorstellen dat ik bijvoorbeeld: een overhangende barst zou vrijklimmen... Boven alle verwachtingen in.

Om 17u reden we voldaan en gelukkig naar huis. We deden nog een leuke pit-stop bij mijn vader en zijn vriendin.

Dit is zeker voor herhaling vatbaar....

15th March 2011

Yep, leuk klimmen
Kottenheim is een perfect gebiedje om te starten, leuk om te horen dat je het er ook leuk vond. In Ettringen zelf zijn er best nog rustige sectoren te vinden. Zeker als het warm weer is zijn er meer opties. Die bende klimmers kruipen toch in de meest behaakte routes, en op nen hoop. Achter hoek en kant zijn er nog voldoende routes. salut, kobe

Tot: 0.138s; Tpl: 0.01s; cc: 14; qc: 34; dbt: 0.0215s; 34; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 1; ; mem: 6.3mb