Blogs from Brauneberg, Rhineland-Palatinate, Germany, Europe

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Brauneberg October 6th 2022

Turf and surf Oct 6, 2022 Oh, my body aches, I literally rolled out of bed onto the floor and crawled to the bathroom. Yes, we’re feeling it this morning, after riding all those miles yesterday. Kirsten is ready to go downstairs for breakfast before me, I’m still trying to get my pants on. While at breakfast we decided to take a nice relaxing walk to village of Traben-Trarbach. The lady at the i told us to go up the Mosel to BernKastel and hike over the vineyards and take the boat taxi back down the Mosel. What could possibly go wrong! We arrived in BernKastel, parked the car, and found the trail. It was well marked like all trails in Germany. The problem was, It was straight up as in 90 degrees straight up. Kirsten ... read more
IMG_6137.

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Brauneberg October 5th 2022

Good morning, I had my first German breakfast it’s been a long time, brochen, meats, cheeses and a 4 min egg. Did I forget.... German coffee! For our first couple of nights, Kirsten and I decided to stay in the Mosel River valley. It has Bike trails on both sides of the river along with hiking trails. We have always wanted to bicycle along any of Germany’s rivers. So as we were flying across the Atlantic, Kirsten decided that we were going to do it. At breakfast, Kirsten found that the i located in Brauneberg. Americans know it as the Chamber of Commerce. Basically, it’s where you get all the info you want about the village, you’re staying in. Yes! we rented eBikes for the day and off we go toward Trier. We first came into ... read more

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Brauneberg October 4th 2022

WOW!!!! I can’t believe it .... We’re leaving on a jet plane....... This is our FIRST! Trip we have taken in three years. Yep... Three years.... Ok, we’ve gone to the beach and to Pine Mountain for Thanksgiving. But we haven’t gotten on a jet plane in a long time. Hurricane Ian has come and gone, we didn’t lose power nor did any of our houses have major damage; mostly cleanup and Ernie had that under control. Mandy drove us to Orlando airport very early Monday morning, thank you Mandy. I have been monitoring the counts and created a spread sheet with a formula to help pick the best airport to fly out of and get into Frankfurt Germany. The decision was to fly out of DTW (Detroit). We got on the first flight to Detroit ... read more

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Brauneberg June 9th 2014

Geo: 49.9094, 6.98773 GÜN 40 GÜNLERDEN PAZARTESİ: Harika bir uyku çekip saat 09:00 da kahvaltıya oturmuşuz. Allahı var Görges has kan Alman olmasına rağmen ,kahvaltıda hiçbir şeyi esirgemez . Her sabah bizzat erkenden kalkıp kahvaltı malzemesini taze taze satın alıp getirir. Kahvaltıları ile ünlü bir kardeşimiz. Aynı pansiyonda kalan ve birlikte kahvaltı ettiğimiz güngörmüş bir Alman çifti var. Kahvaltıdan sonra beleş diye yedi sülalelerine yetecek kadar ekmek ve kayıntıyı paketlediler .. Bizim aile terbiyemiz buna cevaz vermiyor.. Görges bize hem kızıyor hem şaşırıyor ..Alman olmadığımızı bir türlü anlayamıyor. Tatil köyü, çakalı olmadığımızı,olamadığımızı anlatamıyoruz. Geçen gelişimizde de, sofrada kalanları illa ki... read more
mutfak
odamız
fix yerinde

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Brauneberg June 9th 2014

Geo: 49.9094, 6.98773 GÜN 40 GÜNLERDEN PAZARTESİ: Laf aramızda, gelirken Moselle kıyısından gelmiştik . Moselle ,bildiğiniz gibi 10 km lik yeri, salına salına 25 km çıkaran bir nehir olduğundan, dönüşü otobandan yaptık .. Bunun da derdi, otobana çıkacağım diye, çıktıkça çıkıyorsun .. Vardığında da indikçe iniyorsun ..Km olarak aynı hesaba geliyor ama bunun hızı fazla… Odada biraz daha notlarımla oyalanıp yattım.. Bugün yola çıkışımızın 40 günü .. Ne kadar hızlı geçti.. Buraya geçen gelişimiz sezon dışı idi.. Fazla sessiz ve kuru bulmuştuk. Şimdi sezonuna denk düşmüşüz. Turist artmış ama anladığım kadarı ile o sessiz günlerin acısını çıkarmağa bilenmiş bir esnaf,tırnaklarını çıkarmış bizi bekliyor. Biraz şaşırıyorum zira kafamdaki Alman ima... read more
dostlarımız
menu
parkımız

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Brauneberg June 8th 2014

Geo: 49.9094, 6.98773 GÜN 39 GÜNLERDEN PAZAR: Sabah çok erken kalktım. Bugün yolumuz, maaşallah uzun … Üstelik Paris 'i, trafiksiz, bir saatte terketmek istiyoruz.. Aynen de öyle oldu. Pazar günü tembelliklerinden istifade ederek, millet daha uyuklarken, Paris'ten tereyağından sıyrılır gibi sıyrıldık.. Yolumuz olağan üstü güzel ve renkli.. Luxembourg'a varmanın nimetlerinden yararlanarak, Avrupa'nın en ucuz yakıtı ile aracı fulledik. Kahve takviyesi yaptık . Biz karı koca söylemesi ayıp, kahveye meraklıyız ve senelerdir, çekirdekten çekilen kahveyi içeriz. Burada bulduğum kahve en baba çekirdek kahve .. Hiç yapılmaması gereken bir şeyi yaparak, 6 kilo kahve aldım .. Artık memlekete dönünce cam kavanozlarda muhafaza edeceğimizi ümit ediyoruz.. Trier'i ge... read more
evimiz
Georgesgil

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Brauneberg March 16th 2011

Geo: 49.9167, 6.98333 GUN 13 GUNLERDEN ÇARŞAMBA Piesport'tan alışverişimizi tamamlayıp yuvamız Brauneberg'e döndük. Bu gece Brauneberg 'te son gecemiz. Nihai değerlendirme de iyi ki burasını kendimize üs olarak seçmişiz. Doğru bir karar olmuş . 3.cü şarap yolu Moselle'in yaklaşık olarak ortasına düştüğü için hem kuzeye hem de güneye rahatça erişebiliyorsunuz. Yardımcı olabileceğim tek konu gitmeden önce yaptığınız araştırmaları çok ciddiye almamanızdır. Araştırma sırasında gideceğiniz kentler eşit ağırlıkta durmaktadır. Gerçekte seçilen bazı kentlerin küçücük kasaba hatta köy düzeyinde olduğunu anlıyorsunuz. Buralarda fazla vakit geçirmemek gerekir. Dikkat edilecek ikinci husus. Kentlerin nehrin hangi kanadında olduğunu iyi saptamaktır. Bazı kentler sol (batı )yakada b... read more
evin önü
Ayse Brauneberg'te
Gorges ve Barbara

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Brauneberg March 15th 2011

Geo: 49.9167, 6.98333 GUN 12 GUNLERDEN SALI Dönüş yoluna geçtik. Yolda Piesport' a uğrayalım dedik orada çok büyük bir EDEKA alış veriş merkezi saptamıştık sabah geçerken. Şimdi dönüşte bir duralım dedik ve aniden bu gece evde kendimize ziyafet çekmeğe karar verdik. Bu şekilde en fazla sevdiğimiz yiyeceklere daldık. Biraz kendimizi şımarttık. Şarap takviyesi de yaptık. Doğruca eve yöneldik. Her zaman olduğu gibi Görges sobalarımızı güldür güldür yakmış...ev sıcacık. Yemek salonuna özenerek bir sofra kurduk. Mumlarımız yakıldı ve çok güzel bir yemek yedik. Nasıl olsa araba kullanmayacağız diye şarap üzerindeki freni de kaldırdık.. Geç saatte yattık... Bugün Yapılan toplam :117 Km ... read more
yanlıs resim koymuslar

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Brauneberg March 14th 2011

Geo: 49.969, 7.89567 GUN 11 GUNLERDEN PAZARTESİ Dun gece güzel bir uyku çekmişim. Harika bir banyo devamında harika bir kahvaltı ettim. Parasız kaldık ve acilen para bozdurmam gerekiyor. Istanbul'dan çıkarken fazla yer tutmasın diye mümkün olduğu kadar büyük kupür para ile yola çıkıyorum. Bu benim için Yüz yılların alışkanlığı. Gerektiğinde parayı bozuyorum. İşte bugün para bozmanın şart olduğu bir aşamaya vardık. Aklınızda olsun Avrupa'da 100 E dan daha büyük parayı kabul eden kurum sayısı azdır. 500 Euroyu ise galiba sadece bankalar bozuyor. Evin hemen yanında bulunan bankaya gittim. 500 E bozamıyacaklarını ve Mulheim' e gitmek zorunda olduğumu söylediler. Yanlış duymadınız banka 500 Euro bozamadı ve başka bankanın adresini verdi Mulheim öyle uzaklarda değil. 2 Km mesafede.... read more

Europe » Germany » Rhineland-Palatinate » Brauneberg March 13th 2011

Geo: 49.9167, 6.98333 GUN 10 GUNLERDEN PAZAR Evimize döndük.. Görgesgil, odamızı temizlemiş sobalarımızı gürül gürül yakmış. Ayşe, uyku koltuğuna kurulmuş. Biraz şarap yaptık ...biraz TV .. Japon felaketi her haberde karşımıza çıkıyor. Biraz dinlendik ve akşam yemeği için toparlandık. Braunenberg'in üzerine ölü toprağı serilmiş ... guş bile uçmuyor... Bir tek yer açık ... Bilin bakalım neresi ? Altun kebap salonu ...hiç kırıtmadan "selamün aleyküm" diye girdik. Altun kardeşimiz Mardin'li ... yıllar önce gelmiş, şarap yolunun ortasına aslanlar gibi ,kebap dükkanını kurmuş. Karşıki dükkanda dün kalabalık vardı dedik. "O da bizim dedi" karşıda ki dükkanı ya satın almış ya da kiralamış. ... read more
Maasallah Bernauberg 'te

Tot: 0.147s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 68; dbt: 0.0696s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb