Weekje ontspanning!

Europe » France » Île-de-France » Paris
May 5th 2009
Published: May 5th 2009EDIT THIS ENTRY

This content requires Flash
To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.
Download the free Flash Player now!
Dag 1 : Zondag 3mei 2009
Een weekje verlof en wat gebeurt er ; Erik was serieus ziek. Nu iets later en enkele kilo’s lichter vertrokken we naar FB. Zondagmorgen om 10u stonden we op de camping.
We hadden de voorbije dagen goed besteed. Onze uitrusting was van doenbaar naar superdelux gegaan. Een supergrote 4persoonstent met een grote woonkamer en eventueel extra luifel. Ideaal voor als we naar Engeland gaan. En om het helemaal compleet te maken, hebben we geînvesteerd in een kleine notebook, speciaal om onze boulders online te verifiêren. Ook natuurlijk om in contact te blijven met de buitenwereld.
Onze eerste klimdag werd spectaculair , we gingen een kijkje nemen in Drei Zinnen. Allé, toch na ons middagdutje. Er waren wel wat hoge boulders. Ik heb veel gekeken, weinig geklommen. Maar Bifurcation met een staande start 7A+, sprak boekdelen. Na even zoeken, hadden we beiden een oplossing gevonden. (Ik zelfs op mijn joggers.) Klimschoenen zijn soms overschat.
Erik deed nog verschillende andere 6B en 6C’s. Ordalie 7A+ bleek een harde dobber.
‘s Avonds trakteerden we ons op een lekkere zelfgemaakte biefstuk met aardappeltjes, tomaat en avocado. Een sneufje mayonaise verhief het tot een godenmaaltijd.
Kobe, Bart en Igor liepen we ook tegen het lijf ; zij hadden ook goed geklommen. Kobe oa zijn eerste 7B in FB. Proficiat !

Dag 2 : Maandag 4 mei 2009
Dag 2 verliep rustiger. Na een rustig ontspannen ontbijt met spek en appeltjes, vertokken we richting Dame Joanne en Manoury. Er lagen nog enkel e projecten op ons te wachten. Stretching 7B lag er goed bij. Een zeer lange traversé, die toch wel wat van je vingers eist. Zeker als eerste (geslaagde) route van de dag!
We vervolgden onze weg naar nog enkele andere projecten, die wat meer vergden dan we konden opbrengen.
We zetten onze uitstap verder in Roche aux Sabots. Waar Erik Jeux de toit 7A vrijklom. Een dikke proficiat, want het was niet zo evident om een oplossing voor hem te zoeken. Als afsluiter van de dag hebben we lekker gegeten en zijn vroeg in ons mega-bedje gekropen.

Dag 3 : Dinsdag 5 mei 2009
‘s Anderendaags begonnen we met een lekker gebakken eitje. En deze maal richting Buthiers, wat naar onze zin véél te hoog was. Ook zijn we hier enkele enkelduikers of knoeselbijters of in het AN slangen genaamd tegen gekomen !
Door naar Canches aux Merciers ; daar wachtte de 6B Chouchou cherie aan La Baleine me nog op. De eerste poging en het was in de schakosh ! Zalige route met heel wat souplesse bewegingen terwijl het ook een beetje brute kracht vergt. Zeker het verrassende einde is niet zo gemakkelijk zelf uit te puzzelen. Eén route waar ik veel van genoten heb ! Erik probeerde La Baleine 7A+ te doen, maar spijtig genoeg gleed hij elke keer van de laatste finale à plats. Met pijn in het hart vervolgdde we onze weg naar Mardi gras 7A+. En deze keer moest hij gewoon lukken. Ik wou er niet meer voor terug komen. Was en ben nog steeds heel blij. Hij is gelukt !!!
Dan een beetje gaan verkennen richting de parking van Canche aux Merciers. Daar deden we beiden met niet al te veel moeite ; Perchant Mortel 7A. Mooi, maar een beetje bruut.
Om onze dag compleet te maken, reden we nog even naar Roche aux Sabots. Daar wachtte nog een project van Erik op de blok van Zen ;Bioetheque 7A+. Erik sneuvelde herhaaldelijk op de laatste bikkelharde pas. Ik deed de route ernaast ; Bien Zen 7A. Ik deed het in dezelfde bangelijke beweging als Erik. De uitklim is niet zo evident.
Voor vandaag was het goed geweest. Meer kon mijn lichaam toch niet verdragen. Tijdens de terug rit langs de kant van de weg een grote das zien liggen, klaar om de weg over te spurten. Dit is een verschietachtig groot beestje.
Onze avondeten bestond uit vlees, vlees, vlees en aardappelen. Had precies iets goed te maken ! Beiden kijken we wat wezenloos, maar voor de rest gelukkig !

Dag 4 : Woensdag 6 mei 2009
Na een rusteloze nacht zijn we eindelijk naar mijn project gegaan. Een zeer stressvolle dobber, de vorige keer een akelige val gedaan tussen de losse blokken; Satan m’habite staande start 7A in Roche d’Oiseaux. Na enkele pogingen om de laatste pas eruit te krijgen, is het me gelukt. Zalig !!
Daarna door gereden naar Isatis, waar Erik Vin rouge 7A+ zonder al te veel moeite sprong ! Super ! Daarna een stapje naar Les devergondes assis 7A. Erik had er al enkele malen onder gelegen, maar deze keer kreeg hij de crux zeer snel onder de knie en de eindgreep in handen.
We stapten voort en vonden Respect d’Intention 7A. Ik wou een poging wagen, het sprak tot mij. Alleen spijtig genoeg vooral in het Japans. Spijtig Enya dat je er niet was, je had me kunnen helpen. Na enkele pogingen had ik de eindgreep in handen, tot 3maal toe en nog sneuvelen. Mooie harde route, vooral voor de vingertjes als je er uit slibbert ! Zingende elleboogjes hield ik er van over.
We moesten deze dag vieren met een etentje in Fontaine Bleau ! Romantisch in elkaars oogskes gekeken en tegen elkaar gefluisterd ; ‘Hou je ogen open !’

Dag 5 : Donderdag 7 mei 2009
De volgende dag besloten we naar Franchard Sablons te gaan. We besloten alle 7A’s eens te gaan bekijken. Er waren verschillende mooie tussen, maar als de afsprong boven grotere blokken uitkomt, loop ik liever een beetje verder. Uiteindelijk zijn we aan Rainbow rocket verzeild geraakt. Erik vond er zijn meug wel. Eerst deed hij Sylphide 7A dyno, en daarna volgde heel vlot Amants criminels 7A dyno à vue. Zeer opmerkelijke prestaties !
Daarna vervolgden we onze weg terug naar Franchard Isatis. De debrevitate vitae 7A wachtte nog op ons en alles zat op één lijn voor ons beide. Hoewel ik het in eerste instantie nog niet wou proberen. Had de dag ervoren mijn beide ellebogen doen zingen en ze bleven zingen. Maar nadat we Pieter vanuit de Lizard tegen het lijf liepen, ben ik er terug opnieuw ingekropen. Voor mij gold duidelijk een andere oplossing als Erik, voor Pieter werkte deze spijtig ook niet. Hij had juist ervoren zijn eerste 7A geklommen ; Toit ouvrant. Proficiat !
Daarna zijn Pieter en ik ons gaan vast bijten in Plastikman 7A. Wie weet volgt die in één van de volgende keren. We hebben hem al uitgewerkt, alleen nog DOEN !
Tegen deze tijd was het al zo laat, waardoor we nog even snel door het massief zijn gegaan, om Pieter een beetje de weg te wijzen. We hebben onze avond afgesloten in de standaard pizzeria in FB.

Dag 6 : Vrijdag 8 mei 2009
Weer een schitterend dagje in FB gehad. De stress was weer alomtegenwoordig op het moment van de beslissing om terug te gaan naar Plastikman 7A in Isatis. Pieter en ik hebben er beiden keihard voor moeten vechten. Ik werd beloond ! Spijtig voor Pieter, want hij sneuvelde met één hand op de eindgreep. Echt spijtig. En zijn vingers tot bloedens toe open.
Daarna volgde Toit Ouvrant 7A en een naamloze 6C rechts van de 7A. Erik en ik deden beiden bijna à vue. Een heel mooi overhangend wandje van achter op Isatis.
Nog een naamloos 6C’tje waar ik elke keer te veel schrik voor had, heb ik ook eindelijk uitgewerkt en geklommen. Een klein overhangend boegje achter froggy dick ongeveer. Een leuke uitdaging !
Nog wat rondgedwaald, maar het beste was er toch al af. Was een goede, succesvolle dag. We hebben Pieter nog even enkele leuke boulders op Canche aux Merciers laten zien. Hij deed daar Reve du toit 7A à vue. En nog een mooi 6A’tje zonder naam. Goed voor de spirit !
Erik en ik hebben onze dag gevierd met een lekkere zelfgemaakte maaltijd en de lang verwachtte saké. Pieter besloot nog een pizzaatje in FB te gaan eten.

Dag 7 : Zaterdag 9 mei 2009
Na het ontbijt hadden we afgesproken op de parking van Canche aux merciers met Pieter en Davy. We zijn dan doorgereden naar de Gorge aux chats. Een prachtig klein massiefje ! Op het moment dat Erik en Pieter de eerste 6C hadden uitgewerkt, begon het te regenen. Spijtig !
Erik en ik besloten toen om onze geslaagde week af te sluiten, in te pakken en naar onze dochter thuis te vertrekken.

5th May 2009

achterblijverke
Hoikes, Ich zou die wezeloze, vermoeide gezichtkes toch is willen Zien, spijt dak da moe missen, ma gulle gaat da wel goe maken de next time as ich ter is bei zen Grtz, Gun murge nog is proberen te klefferen, zal ne foto hangen van ulle, boven elke boulder dan gut da misschien wa beter klim ze nog goe. Ur tent is precies den Hilton!!!!!!!!!!!!! grtz kilimate
6th May 2009

jaja hier is jullie trouwe fan weer de notebook werkt precies wel goed seg =D alé doe zo voort zou'k zeggen maar jullie lijken wel nogal toeristen zo zenne, notebook en appartementje ik hoop dat het al wat beter gaat met papa? (en de mama was hier veel te vroeg, en ik ben al 3 uur wakker, buuh) alé veel plezier, en doe da goe, tot volgende week ! knufs
7th May 2009

amai amai seg! maar ik zal in het vervolg een vertaalprogrammatje op jullie mp3 zetten ofzo! maar een dikke proficiat aan allebei ! (en ik heb gisteren tibetaans gegeten, het was wel heel erg lekker) knuffels !
8th May 2009

Gulle maakt mich hie wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel waterechtig Grtjs
10th May 2009

ben ondertussen ook thuis gekomen. Enorm blij dat ik jullie tegen het lijf gelopen ben. veel gezien en geleerd. Hopelijk volgen er nog veel zulke trips. Proficiat met jullie prestaties en tot in de city lizard. P.S. Plasticman moet er nog aan geloven eind deze maand :)

Tot: 0.172s; Tpl: 0.013s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.0434s; 46; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 2; ; mem: 6.5mb