Chique chalet


Advertisement
Estonia's flag
Europe » Estonia
June 22nd 2010
Published: June 24th 2010
Edit Blog Post

Gisteren wat te lang online gezeten dus vandaag maar wat langer geslapen en het deed deugd! Ja, als er internet in de omtrent is, vervallen we direct in oude slechte gewoontes. Van de camping zet ik koers naar het centrum van Haapsalu. Naast de supermarkt is een sportzaak waar ik een fietsbroek vind van de juiste maat! Wel, dit zal nog blijken als ik ermee fiets natuurlijk. Bij de toeristinfo wil ik gaan informeren of er een camping is, halverwege het stuk tot Tallinn. Een jong meisje helpt me voort en weet 2 campings bij de boer te vinden. Dit is echter 110km en aangezien het al laat is, vrees ik dat ik dit niet zal halen. Gisteren had ik online een guesthouse gevonden, dit lag op 60km. Na telefonisch contact gehad te hebben, kon ik daar terecht. Ik bezoek ook nog het kasteel in de stad. Geef mij een burcht en ik ben in mijn element. Op een uurtje ben ik er buiten en ga ik nog langs de promenade aan zee. Vervolgens begeef ik me naar de route. Deze leidt het centrum uit over een weg waar ze werkzaamheden aan uitvoeren. Dit zorgt voor de nodige stofwolken wat niet zo prettig is. Na de lunch mag ik op een kleinere baan die uiteindelijk rustiger wordt. De hemel is grijs en lost een verloren druppel maar meer niet. Er is nog een ommetje naar een uitzichtpunt aan zee dat ik besluit te maken. Het is best wel de moeite. Daar ter plekke is een of ander zoekspel aan de gang, zei een persoon men aan het uitzichtpunt met zicht op de baai. Ik neem wat foto’s en eet een snack. Hier in de wouden krioelt het van de muggen. As je in beweging bent, is het geen probleem. Maar zo gauw je stopt, wordt je lek gestoken. Voor het laatst stuk gaat de weg onverhard. Er passeren galante chauffeur en ook de echt natuurliefhebbers die met hun 4x4 crossen en zich zo echte natuurmensen voelen. Uiteindelijk kom ik op een iets grotere baan waar het een stukje naar links is. Het staat duidelijk aangegeven. Als ik de oprit oprijdt, staat een vrouw me op te wachten. Ik krijg een chalet ter mijne beschikking. Een tuinhuisje voorzien van alle moderne comfort en dat voor 16€! Ik vind het wel iets hebben zo’n eigen plekje. Koken, de vaat het heeft iets. ’s Avonds volg ik nog het “hike-path” naar zee. Na veel gekronkel kom ik steeds terecht op woonerven. En aangezien ik niet weet of de mensen het me kwalijk nemen dat ik hun terrein doorsteek om de zee te zien, keer ik maar terug naar mijn hut.

Advertisement



Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.026s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb