Budapestiin...

Estonia's flag
Europe » Estonia » Tallinn
May 1st 2008
Published: May 8th 2008

Matkamme alkoi aikaisin Wappuaamuna... siis, kun muut kokosivat voimiaan mennäkseen Ullanlinnalle tai Wappusillikselle tms.
Me siis suuntasimme Polomme (JEU-329) kohti Länsisatamaa ja Tallink Starille. Koti oli vuokrattu Dimitrille ja Olgalle... Hannin tarkastama juttu, että ovat ihan OK!!! ... siis toivotaan, että KOTI on kunnossa, kun palailemme. Niin... emme muuten pääse kotiin ennen syyskuun ekaa, sillä Dimitri ja Olga aikovat asua siellä vielä koko elokuun. Me hyyryilemme Dobu-paralla...
Niin, lauttamatka sujui ihan loistavasti. Aloitimme muuten jokin aika sitten Anttiheikkilän mukaisen proteiinidietin ja nytkin aamulla massut olivat täynnä munakasta ja muistaakseni pekonia... niin ei tarvinnut turvautua Tallinkin sapuskoihin. Muuten aika hieno lautta... siinä on aluksen edessä valtava ikkuna, josta näkee menosuuntaan. Istuimen on kuin amfiteatterissa.. menkää kokeileen 😊))
Tallinnassa ajettiin suoraan Pärnunmaantielle ja Jaana muuten ajoi ensi, sillä Zolle lepuutti Wappuillallisen vuoki sovitusti alkumatkan.
Ajettiin, ajettiin ja todettiin, että liikenne oli , varmaan Wapun takia, hiljaista... ei rekkoja jne.
Vähän enne Riikaa vaihdettiin kuski, kun tankattiin. Hannille muutama tekstari, johon hän vastasikin, sillä hänkin oli Riikassa silloin. Matka jatkui mukavasti ja ensimmäinen yö vietettiin Bialystokissa. Hotelli oli Lauri Leppäsen hyväksi kokema ja mekin olimme tyytyväisiä. Rauhallinen huone, ikkunat puutarhaan ja aamiainen sopi diettiimme loistavasti.
2.5. saavuimme aika myöhään Bodrogkerestúriin, lähelle Tokajia, Laurin ja Maijan pikku viinitilalle, jossa olimme muuten jo pari vuotta sitten ihanat 8 päivää... Aamulla vierailimme vielä paikallisen opettajapariskunnan luona. Heillä on pieni vierasmaja vanhassa koulurakennuksessa samassa kylässä. Hirveen ystävällisiä tyyppejä. Halusivat antaa meille mukaan omaa viiniään kahta eri laatua! Ja kauniisti pakattuna 😊))
Niin... sitten vaan kokka kohti Budapestiä ja toukokuun kotia: Osoite on city centerissä, Ráday ùtcan ja Erkely ùtcan kulmassa, no 13/a ja eka kerros... siss suomeksi toka! Aivan mahtava "luukku", jossa todellista "Idan Pariisin" feelinkiä. Huoneet 5 m korkeita ja korkeat ruskeaksi petsatut peiliovet. Seinät valkoisiksi kalkitut ja lattia vanhaa palikkaparkettia, joka mukavasti narisee jalan alla. Mainio asunto: olkkari, makkari, keittiö, WC ja kylppäri. Kaikki toimii, hellakin kaasulla! Vähän meidän piti sisustaa, sillä omistaja on graafikko ja muutamat hänen taulut häiritsivät Zollen herkkää sielua. Jaanaa taas muutaman väritykset, joista selvittiin hankkimalla palanen sinistä kangasta ja oranssia nauhaa. Nyt jo tuntuu oikein kodikkaalta.
Alku on mennyt säätämisessä, että kaikki sujuisi.... mm. internet oli aika työn takana. Sampo-pankki myöskin takkuilee siellä SUomen päässä... Zollella on tilit siellä ja hänen on pitänyt soitella täältä, jotta asiat hoituisivat. Hän luultavasti liittyy siihen joukkoon, jotka eroavat mokomasta laitoksesta.
Jaana vuorotteluvapaa on nyt sitten alkanut!!! Hän nauttii ihan hirveesti Muusana olosta, käy ostoksilla lähelläolevassa isossa ja kuuluisassa kauppahallissa (unkariksi!!!) ja valmistelee herkkuja Taiteilijalle. Taiteilija taas, minkä asioiden säätämiseltä ehtiii, valmistautuu konserttiinsa, joka on 26.5.
Palailemme blogiin taas piakkoin... 😊))

Tot: 0.11s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 55; dbt: 0.0726s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb