eindelijk in kopenhagen

Denmark's flag
Europe » Denmark » Region Hovedstaden » Copenhagen
June 26th 2013
Published: June 26th 2013

Eindelijk in Kopenhagen aangekomen na een wel zeer vermoeiende en tegenslagrijkerit.

Maandagavond laat, vol goede moed, vertroken om via oost-nederland (regio enschede) de grens met duitsland te bereiken. Een eerste korte nacht hielden we halt op een parking nabij Salzbergen. Het was een ordinaire duitse truckersparking waar we ons met ons caravannetje tussen plaatsten. 's ochtends na een snelle hap en een snelle was vertrokken we snel richting noorden in de hoop dat we voor het vallen van de avond Kopenhagen nog konden bereiken.

Op enkele kleine ongemakken na (frigo die niet werkte, usb stick die de muziek niet liet afspelen, waaghalsen die zo snel voorbijreden zodat de caravan bijna begon te slingeren) verteerden we de eerste honderden kilometers bijhoorlijk goed. Een snelle hap en enkele korte stops zorgden ervoor dat we rond 16h30 de deense grens in het vizier kregen. toch bleef het voorlopig bij in het vizier krijgen, want plots gebeurde bijna het onvermijdelijke.

een knal en een licht slingerende caravan deden ons op de pechstrook belanden. platte band, straffer nog een klapband. Al geluk niet aan de caravan. Een wiel vervangen doe je uiteraard niet elke dag, maar met dank aan het onderhoudsboekje (we wisten zelfs niet waar de krik e.d. opgeborgen lag) waren we na een driekwartier toch al weer op pad. Van teamwork gesproken! Na zo'n tijd op de duitse pechstrook gestaan te hebben komt het besef snel terug dat ik toch liever drie botsabsorbeerders achter mij heb staan.

De zoektocht naar een bandencentrale liep ook opeen sisser af. een uur verloren om dan voor geloten deuren te staan. Dan maar weer op pad. Enkele uren later kwam er een ietwatmagisch moment. de tocht over de grote belt brug. 2 Bruggen van bijna 7km verbinden het vaste land met het eiland waar ook de hoofdstad zich bevind. Veel wind, dus een trekkende caravan, maakte het een beetje angstig, toch was deze pasage behoorlijk indrukwekkend.

Als afsluiter van de dag arriveerder we uiteindelijk in de buurt van kopenhagen op de oudste camping van Denemarken. We zitten vlakbij de kust. De camping kan je vergelijken met onze campings aan de kust, camping met aan de overkant van de weg strand en zee. Na het middagdutje van de kinderen trekken we het centrum van Kopenhagen in.

26th June 2013

Amai jullie hebben idd al wel wat pech doorstaan...! Gelukkig zijn jullie een goed team eh! Hopelijk verloopt de reis nu verder zonder pech...! Veel plezier...!
26th June 2013

Fijn te horen dat jullie daar al geraakt zijn !En het weer gaat ook goed meevallen,dat is ook makkelijker om te rijden hé !! Voorzichtig.......dikke kus en knuffel voor Amber en Elise van mama -mamie
27th June 2013

Da's al een straf begin...
Ja jongen, een klapband is niet wat je wil voorhebben. Zeker niet op een autosnelweg... Enfin, goed dat het allemaal met wat tijdverlies is afgelopen en dat jullie goed waren aangekomen in Kopenhagen. Ik ben eens benieuwd wat jullie van het Tivoli zullen vinden. Zoals jullie weten ben ik daar een 17-tal jaartjes ook geweest en vond het best leuk, zo'n authentiek en héél oud pretpark...

Tot: 0.099s; Tpl: 0.016s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0671s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb