Ceske Svycarsko


Advertisement
Published: July 2nd 2009
Edit Blog Post

Tiske stenyTiske stenyTiske steny

Unikatne pieskovcove utvary v obci Tisa nedaleko Usti nad Labem.
Ahoj.Minuly vikend som sa vybral konecne do Ceskeho Svycarska - uz som to dlho planoval.V sobotu som rano som siel vlakom do Usti nad Labem a odtial busom do dedinky Tisa - prvej zastavky. V tejto dedinke sa nachadza area Tiske steny s unikatnymi skalnymi utvarmi.Presiel som si velky okruh (je tam aj maly) a pokracoval som dalej cestou na najvyssiu stolovu horu - Decinsky Sneznik.Na vrchu je vyhliadkova veza, z ktorej mal byt podla fotiek paradny vyhlad na okolitu krajinu.Bohuzial nebol, kedze bola husta hmla.Tak som po malom obcerstveni z vlasntych zasob pokracoval dalej lesom k obci Maxicky odtial som povodne chcel ist do Decina a odtial busom do Hrenska a tam prencovat.Posilneny gulasom a pivom som sa rozhodol inac a pokracoval som dalej po turistickej znacke do obce Dolni Zleb.Tam som sa chcel preplavit kompou na druhu stranu (prejazd stoji milych 8 Kc), ale ta nepramavala kvoli vysokej hladine Labe.Siel teda som teda dalsie 4 km po cesticke popri Labe do Schonau v Nemecku, kde som sa preplavil do Hrenska.Tam som uz len nasiel penzion Blesk kde som mal ubytovanie, dal si dobru veceru, 2x Zlatopramen, sprchu a spat.Rano som este dostal paradne ranajky a vydal sa k Pravcicej
Tiske stenyTiske stenyTiske steny

Pomedzi skaly sa da prechadzat.Niektore maju aj meno podla toho co pripominaju.
brane - najvacsej skalnej brane v Europe.Hned pri brane je restauracia Sokoli hnizdo.Do arealu sa sice vybera vstupne 75 Kc, ale oplati sa.Su tam paradne "vyhlidky" a okrem piva maju aj vyborne palacinky s vanilkovou zmrzlinou a skoricou.Ked som sa vynadival, pokracoval som okolo pieskovcovych stien smerom na dedinu Mezni Louka a odtial dalej do obce Mezna, v katastri ktorej je v udoli rieky Kamenice paradna Edmundova stezka medzi skalami, po ktorej vozia turistov lodky.Stezka je fakt pekna, len jazda trochu kratka (12 minut) lebo druha, tzv. Divoka stezka, nie je momentalne pristupna. Po prijemnej plavbe som uz len dosiel naspat do Hrenska, odtial busom do Decina a vlakom do Prahy.Suma sumarum, velmi vydareny vylet.Foto prikladam.


Additional photos below
Photos: 55, Displayed: 23


Advertisement

Tiske stenyTiske steny
Tiske steny

Areal je pristupny skalolezcom
Tiske stenyTiske steny
Tiske steny

Toto vyzera ako povalane domino
Tiske stenyTiske steny
Tiske steny

Skalny hrib
Tiske stenyTiske steny
Tiske steny

Pieskovcove stlpy
Cestou na Decinsky SneznikCestou na Decinsky Sneznik
Cestou na Decinsky Sneznik

Decinsky sneznik je najvyssia stolova hora.Na vrchu je vysoka rozhladna, odkial je vyhlad na celu okolitu krajinu
Decinsky SneznikDecinsky Sneznik
Decinsky Sneznik

Bohuzial bola hmla, takze som prisiel o paradny vyhlad z tejto rozhladne :(
HrenskoHrensko
Hrensko

Hranicna dedinka na brehu Labe pod pieskovcovymi skalami
HrenskoHrensko
Hrensko

Zaujimava miestna architektura
HrenskoHrensko
Hrensko

Hotel Labe


Tot: 0.069s; Tpl: 0.022s; cc: 11; qc: 29; dbt: 0.0267s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb