Groeten uit Olomouc


Advertisement
Czech Republic's flag
Europe » Czech Republic » Olomouc Region » Olomouc
July 1st 2008
Published: July 1st 2008
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Groningen-Olomouc


Groeten uit Olomouc, in het oosten van TsjechiĆ«! Deel 2 van mijn reis door Oost-Europa is begonnen 😊

Zondag ben ik vertrokken uit Nederland, eind van de middag uit Groningen om in Arnhem op de nachttrein naar Praag te stappen. Yep, tijdens de EK-finale reed ik dwars door Duitsland 😊 Ik begrijp dat ze van Spanje hebben verloren...

Maandagochtend met een ruime vertraging aangekomen in Praag, waar ik nog anderhalf uur of zo moest wachten op mijn volgende trein, een intercity naar Olomouc. Volgens de Lonely Planet heeft deze stad ongeveer alles wat Praag ook heeft behalve de enorme hoeveelheid toeristen: mooie gebouwen, kerken, een astronomische klok, grote stadspleinen. Dat klopt wel ongeveer 😊 Gistermiddag en vandaag van alles gezien en relaxed door de stad gelopen. Inderdaad, mooie kerken, de klok op het stadhuis die om 12:00 zijn kunstje doet (het klokkenspel speelt en een aantal figuren bewegen...) met toch een beschaafde groep toeristen eromheen.

Verder uiteraard lekker gegeten, gisteravond een soort schnitzel, vanmiddag zalmfilet en vanavond een pizza. En het bier smaakt ook weer prima ;-)

Morgen ben ik van plan door te reizen naar Slowakije, naar Trencin. Daarna zien we wel weer, plannen genoeg.

Groeten uit een warm Olomouc,
Alard.


Advertisement



Tot: 0.244s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 54; dbt: 0.0503s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb