dag 9: ola Pologna nog is

Czech Republic's flag
Europe » Czech Republic » Liberec Region » Harrachov
August 11th 2010
Published: August 11th 2010

Woensdag, 11 augustus ... een zwoel mediterannee klimaat wekte ons uit onze dromerige slaap en toen we de gordijnen met een zwierlijke beweging de kamer lieten zien, klopten de zonnestralen op onze beddelakens ...
(Zwijn Zweuvels)

Afin ... na dit poëtisch hoogstandje wachtte ons Tjechisch ontbijt op ons. Keuze genoeg van warme en koude gerechten. Diegenen die hier klagen, hebben den oorlog ni meegemaakt. Ons Carine had den avond daarvoor weer zwaar aan t Googelen geweest en een heel program lag klaar.

Start was bij de Szklarska Poreba Kamienczyk watervallen. Na een klim waar Je Zus zjaloes op zou zijn (we misten nog juist een kruis op het zeer, zeer hobbelige pad), vergezeld van honderden A Poolstelen (t was er precies de Meir), op een pad waar onze Rick´s hoedje-van-leer in t begin 8, vervolgens 12 Zlotty kostte (???), konden we de watervallen zien. Ttz. Door de tralies door. Dat was daar precies een oninneembare vesting, alsof dat de watervallen ieder moment zouden kunnen gestolen worden :-).

Dat liet ons gestolen natuurlijk en we wandelenden vro-lijk (met de nadruk op de laatste lettergreep) terug en met volle goe-stink (met de nadruk op de laatste lettergreep) van de mannen verder het Poolse bos in.

Naar goede gewoonte liep het weer helemaal fout (letterlijk te nemen; de bewegwijzering -goej scrabblewoord- is vooral beWEGwijzering). Waar we normaal een dorp-aan-de-stroom hadden moeten tegenkomen, stond nu een stoeltjeslift-op-den-berg. Ga met ons naar den oorlog! Afin, de lift naar beneden gepakt want w hadden nog zjust genoeg Zlottys en dan toch maar wijselijk teruggedraaid richting auto, richting t middagmaal (want t was intussen half twee voorbij).

"Richting" auto want ook daar waren we weer helemaal "van de kaart". Het hielp ni dat ze de voorzien weg aan t opbreken waren. Langs een heel tof paddeke terug naar onzen oorspronkelijke weg. Een heel schoon paddeken, ideaal voor bv mountainbikers! We zullen het geweten hebben. We zijn ongeveer een 5-tal keer overhaast opzij mogen springen :-).

Dat verdiende ne zeer copieuze maaltijd waar onze Robbe ne Virgin Moijchito ontdekte.
Rustig, zeer rustig, gelijk t sjiek volk getafeld om in t hotel "Romeins" onderuit te zakken : lezen, dutten, Gameboyke, (***) ...

As niks moet, kan vanalles!

(***) ttz, lezen, dutten, Gameboyke ... voor de mannen natuurlijk. Carine moest eerst inpakken, sorteren, arangeren, valiezen vullen, alles naar den auto dragen, onze thee en koffie klaarmaken edm. Uiteraard!

Tot: 0.215s; Tpl: 0.017s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0822s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb