Blogs from Croatia, Europe - page 12

Europe » Croatia August 31st 2020

Chorvatsko po madarsku dalsia neplanovana krajina neprekvapila ale ani nesklamala. Doprava bezproblemova i ked spoje dost osekane. Planovali sme ist na day trip z rijeky na krk ale trajekt chodil len 2x tyzdenne. Jedlo fajnove, hlavne cevapi a burek nikdy neomzria. Pivko ok, hlavne medved, zuja a karlovacko poslabsie ale pitelne. Vinka tiez dobre. Ludia velmi priatelsky a napomocny. Chorvatky uplne na zjedenie. Ubytka v pohode, zatial najhorsie z krajin svk, hu a cro je na tom moja domovina, co je na zaplakanie. Cielene do chorvatska by som vsak na dovolenku nesiel. Fakt nemam zapotreby aby som na plazi pocuval dementne slovenske ci ceske reci. Plaze prakticky vsetky betonove, takze dalsie minus. Ano, na juhu a na ostrovoch su normalne ale tam som nebol. More dost slane a dost ciste. Co sa tyka korony. Ludia ako ... read more

Europe » Croatia August 30th 2020

Vonku veterno a dazdivo. Ranajky vybavujeme v blizkom obchodnom centre. Klasika kava + zakusok. Bola akcia, k zakusku kava gratis. Smer stare mesto. Cestou vidime kopu plodov granatoveho jablka, pre mna premiera. V starom meste uz neni nic nove pre nas, tak ideme omrknut blizke plaze. Kolovare plaz za dobreho pocasia by bol dobry vyber. Strkova plaz, v pohode pristup do mora, slnecniky, bar. No teraz nic moc. Zacina poprchat tak hups ho hore na ul karma, kde je par restik. Vsetky prazdne. Klasicky davam cevapi a pivo. Vyhlad na more by bol fajn, len keby nam vyhlad nezakryvala priehladna folia ale zasa prsi a dost fuka, takze teraz je to velke plus. Napraskany pokracujeme nazad na ubytko, bo vonku za takehoto pocasia nema zmysel byt. V obchodnom centre nakup vecere a neakych somarin ala vino. ... read more

Europe » Croatia August 29th 2020

Ranajky vybavene s problemamy v pekarnicke pri nasej restike. Problemy opat s juliou, vravim nej nech mi kupi syrovy burek, sak naco pojdu dvaja ludia do pekarne. No ona, ze nie, mam si ist kupit sam. Este ma nasrala aj rano pri oddchode. Bo bus vyhladala na nete a kupila aj listky. No zastavka bola uplne na zaciatku dediny, rozumej cca 20min slapania, kdezto zastavka kde sme vyskocili a kde stoja vsetky busy cca 5min od ubytka. Si nedala povedat, na nete je toto a to je pravda. Pri tom busy na balkane zastavuju prakticky na kazdej zastavke ked na nich clovek zamava. Nie a nie mi dat za pravdu, tak jej vravim, nech sa opyta majitelky ubytka. Ta samozrejme potvrdzuje moju verziu. Ranajky zjedene na mole a cakanie na bus na bus zastavke v centre ... read more

Europe » Croatia » Dalmatia » Skradin August 28th 2020

Changing the scenery from sea to lake. from waves to waterfalls. Not too far from Vodice one very popular place for holiday goers and locals can be found. The Krka National Park with its waterfalls of the river Krka. It was formed to protect the ecosystem of the Krka River and is intended primarily for scientific, cultural, educational, recreational, and tourism activities. It is the seventh national park in Croatia and was proclaimed a national park in 1985. The Krka National Park is a spacious, largely unchanged region of exceptional and multifaceted natural value, and includes one or more preserved or insignificantly altered ecosystems. The Krka Waterfalls area has the second highest density of lavender in Europe, hence the high frequency of wasps and bees in the area. Especially in the summer 2020 wasps due to ... read more
Where is Nui ???
17 waterfalls connected

Europe » Croatia August 28th 2020

Po ranajkach na balkone s vyhladom na kludne more zostupujeme do zahrady kde cakame na uja co nas zavezie do np paklenica. Cestou nam ukazuje skratku k ubytku a obcas nieco nemecky utrusi, vyhadzuje nas pred vstup do np. Tu budova kde sa kupuje listok, odtialto sa da ist este dalej po peknej asfaltke az ku konecnemu parkovisku na aute. No my auto nemame, tak slapeme. Vstup 60kn (mimo sezony je to lacnejsie) sa bez problemov da zaplatit kartou, slovensky raj si moze brat priklad, i ked samozrejme tam je vstupne skor len symbolicke ale i tak. Vyfasovali sme i maly letacik. Ak chce ist clovek do jaskyne, plati sa este zvlast vstup. my si ju nechavame ujst, mame iny plan. Takto skoro rano (8/00) je tu este ludi po menej, obcas nas obehne neake to ... read more

Europe » Croatia August 27th 2020

Smer predposledne mesto v chorvatsku pre mna. Zo zadaru letim do viedne a nasledne na maltu, ktora je uz na cervenom zozname v pripade mojho navratu na svk. Julia bude pokracovat dalej na juh smer cierna hora a nasledne bulharskokde by sme sa teoreticky mohli opat stretnut. Uvidi sa ako sa bude vyvijat situacia vo svete. Ranajecky vybavene opat oblubenym burekom. Nebola by to julia keby zas nerobila problemi. Burek a aj ranajky pre nu som chcel klasicky kupit v prvej pekarnicke, no prva bola velka firma Mlinar. Ona, ze odtial jedlo nechce, bo to je velka firma a jedlo je odtial nekvalitne. Ze co ti jebe? tak ja som si kupil u mlinara a ona si kupila v inej pekarni, co isto tiez nebola ziadna mini firma. Tentokrat julia uz plati aj za batozinu do ... read more

Europe » Croatia August 26th 2020

Tulacka mestom a zaparkovanie v skrytej kaviarnicke na kapucinko. Odtial smer bus stanica na jelacicev trg odkial startuju busy smer opatija. Na odporucanie info tety kupujeme v predajny listkov (da sa i u vodica) celodenny pas za 27kn (ljetna dnevna karta). Je to neobmedzene cestovanie medzi rijekov a 4 zonami. Ono sa tento pas oplati uz i pri ceste do opatije (jedna cesta 16kn). To keby vieme kupime tento day pass i vcera. Listok nam oznacuje vodic a uz sa vezieme do malej dedinky na kopci, moscenice. Osadka podobna ako vcera, zvacsa dochodci a dve cesky co sli i vcera. Na konci opatije bus zastavuje a vsetci ludia vystupuju, tak reku co sa deje. Treba vymenit bus za iny. Jedna chorvatka sa ma pyta, kam ideme, no mne vypadol nazov mesta. No nic ale bus nakonec ... read more

Europe » Croatia August 25th 2020

Konecne si davam oblubeny syrovy burek na ranajky. Fakt genialne jedlo co cloveka zasyti. Oproti bureku zo serede, ma tento dvojnasobnu velkost a cenu polovicnu. Bus nam ma ist o par minut (podla pici z info centra vraj kazdych 15min), no nic nejde. Bus do opatije ide len raz za hodinu. To je tak ked sa clovek spolahne na infopicu a sam si to nepreveri. Nuz mame teda kopec casu. Smer narodne divadlo. Pri nom sa nachadza rozsiahli ovozel trh. Ludia predavaju svoju urodu, my nakupujeme chutne hrozno. Ovocia je tu kopa, mimo velmi velkeho poctu zastupenia hrozna, tu ma svoje miesto aj slivka. Ludia usmievavy. Listok kupujeme u vodica. Povinna ruska nesmie chybat. Do busu postupne nastupuju dalsi ludia, zvacsa dochodci. Obcas neaky ten clovek vystupi. V opatii vyskakujeme na bus stanici. Ono su to ... read more

Europe » Croatia » Dalmatia August 24th 2020

Na ranajky vyuzivam juliin kupon, ktory nespotrebovala, bo bola na vylete na predrazenych plitvickych jazerach. Na vyber, nutela, sunka, syr, maslo, ovocie, kava, caj, mlieko. Este mame cas do odchodu nasho flixbusu, tak sup ho kuknut blizky maksimir park. Samozrejme ten je oproti stadionu dinama zahreb. Tak si ho opat fotim. Tentoraz fotka c.3, kedze som v zahrebe bol uz 3x. Park je obrovsky, s par jazerami a nechyba tu ani zoo. Hlavnou trasou ideme smer kaviaren vidikovac, ktora je na mensom kopceku. No tam sa nestverame a pokracujeme okolo tlupy cviciacich dochodnik k jazeru trece. Pocasie vonku nic moc. Po zdravotnej prechadzke smer bus stanica. Obchadzame trh s ovozelom v trzinici kvatric. Nakupujuci zvacsa dochodci, par ich ma i rusko ale vacsina ludi nie. Na bus stanici opat mensi konflikt s mojim spolucestovatelom. ... read more

Europe » Croatia » Dalmatia » Zadar August 23rd 2020

The official English translation for this coastal road the Croatians call Jadranska Magistrala (officially called State Road D8) is misleading. It is not a highway at all, but a scenic, winding road along the Croatian Adriatic coast. If you are in a hurry, take the freeway. It is toll road, which was built further inland, courtesy of the EU and other private investors. If you have time, we do recommend to slow down and explore the coast, stopping in picturesque fishing villages for delicious fish and seafood, at scenic bays for a swim and historically significant places for your personal cultural enrichment. The D8 is the Croatian section of the Adriatic Highway, running from the Slovenian border through Istria via Rijeka, Senj, Zadar, Sibenik, Split, Opuzen and Dubrovnik to the border with Montenegro. Most of the ... read more
you in Opatija too ?

Tot: 0.135s; Tpl: 0.005s; cc: 9; qc: 65; dbt: 0.0514s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb